BONTE pony/paarden topic!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ChiChi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:40

Karin_B schreef:
oke kijken of het lukt hier onze nieuwe aanwinst,sinds 28 januari,cheyenne ,merrie 4 jaar.

Ik heb ff gekeken in het andere topic (deze foto's zijn niet zo heel duidelijk Scheve mond ), jouw paardje in de wei!
Wat een leuk dier, en wat een mooie aftekeningen! Echt super!
Wat is t voor een ras?

Karin_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:13

de papieren zijn onderweg,maar wachten duurt lang. Huilen
en ze komen van de nrps-ermelo.
verder weet ik nog steeds niks,omdat ze wel was gechipt,maar haar paspoort etc waren naar nrps gestuurd,maar nooit hebben de eigenaars waar die handelaar ze van hadden gekocht de rekening betaald,vandaar dat dat nu natuurlijk wel is geregeld,maar dat duurt even begin februari,is geld overgemaakt naar de nrps,dus ben zeer benieuwd.
groetjes karin

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 12:38

Tiko: heeft je tinker bij die sprong geen hoofdstel om?
Haha! ziet er heel stoer uit Haha!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:45

Zeg, nu we het toch over bonte paarden hebben: kent iemand een man uit het noorden die Friese merries kruist met een bonte driekleur KWPN'er? Ik hoorde zoiets en probeer de achtergrond van Jildau te achterhalen, vandaar....

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 13:00

peeky schreef:
Zeg, nu we het toch over bonte paarden hebben: kent iemand een man uit het noorden die Friese merries kruist met een bonte driekleur KWPN'er? Ik hoorde zoiets en probeer de achtergrond van Jildau te achterhalen, vandaar....

ik weet wel iemand die bonte paarden kruist in de buurt van groningen >> ik weet niet of dat met een KWPN'er is >>alleen vraag me niet of die dat al een tijdje doet want hij woont daar pas sinds 2 of 3 jaar...

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:04

Bonte paarden zijn echt leuk! Vooral Sam (he Sammm Haha! )

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:06

hmm... stond daar niet laatst een afstamming van in de Bit? bij de kruisingen? +- 3 maanden geleden?

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:17

peeky schreef:

in damwoude zit een manege waar ze veel kruisingen fries/bont hebben. de vader van apollo (was van dezelfde mensen als jildau) is waarschijnlijk hun Gaye. dit is hun website: http://www.manegevrieswijk.tk/

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:03

Nynke, weet jij dan van wie Jildau is geweest? Verward Ik snap even niet zo goed wat je zegt....nou ja ik heb haar ieder geval bij een manege in Wouterswoude gekocht, ze verkochten haar als een kruising tinker x Fries maar dat is onmogelijk gezien haar bouw en gangen...nou ja ze is in ieder geval 5 jaar oud en ik heb haar gekocht toen ze 3 was van die manege die haar een jaar had, maar waar ze dus precies vandaan komt weet ik helaas niet....aangezien ik nu met haar ga fokken zou ik het wel leuk vinden om te weten waar ze uit komt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:21

Heb je een duidelijke hoofdfoto van Jilday Peeky? even in je profiel gekeken, maar daar zie ik er niet echt één staan

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:49

Hmmm...manege Vrieswijk ligt pal naast Wouterswoude....heb ze even een mailtje gestuurd of ze Jildau kennen, maar ik geloof dat ik dat al eens eerder gedaan heb zonder een reactie te ontvangen, dus....weinig hoop

Jildau's koppie:

Afbeelding

Die vreemde ogen zijn echt een kenmerk van haar. Alsof ze een beetje scheel kijkt Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:06

Lijkt me iig geen afstammeling van Ed King Hill, die hebben meestal heel herkenbare koppies... (zegt iemand die er zo'n +- 15 op foto's gezien heeft) Dacht dat in één van de foto's in je profiel wel in haar te herkennen

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:15

Misschien is het wel een veulen van deze hengst van manege Vrieswijk:

Afbeelding

Ik weet namelijk bijna zeker dat ze uit Noord-Friesland komt.

En ach, die ogen heeft ze misschien van haar moeder geërfd Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:17

kruisje..

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:17

peeky schreef:
Nynke, weet jij dan van wie Jildau is geweest? Verward Ik snap even niet zo goed wat je zegt....nou ja ik heb haar ieder geval bij een manege in Wouterswoude gekocht, ze verkochten haar als een kruising tinker x Fries maar dat is onmogelijk gezien haar bouw en gangen...nou ja ze is in ieder geval 5 jaar oud en ik heb haar gekocht toen ze 3 was van die manege die haar een jaar had, maar waar ze dus precies vandaan komt weet ik helaas niet....aangezien ik nu met haar ga fokken zou ik het wel leuk vinden om te weten waar ze uit komt

ik bedoel dat Jildau net als Apollo van die manege in wouterswoude is geweest. ze hebben tegen ons gezegd dat Apollo een fries x wpn is, maar dat kan eigenlijk ook niet.

dit is trouwens Apollo (een fries x wpn) Lovers
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat de foto's het doen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 22:17

maar nynke ken je die jildau nou of niet Tong uitsteken je bent wel lekker duidenlijk Haha! Schijnheilig

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:17

nynke schreef:
ik bedoel dat Jildau net als Apollo van die manege in wouterswoude is geweest. ze hebben tegen ons gezegd dat Apollo een fries x wpn is, maar dat kan eigenlijk ook niet.

Oh ja! Daar had je me al eens over ge-pb't. Ik ga toch eens op onderzoek uit, misschien ga ik er binnenkort weer eens langs, want de ouders van mijn vriend wonen er toch in de buurt, dus....

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:02

Cloverdale schreef:
maar nynke ken je die jildau nou of niet Tong uitsteken je bent wel lekker duidenlijk Haha! Schijnheilig

nee, ik ken jildau verder niet.
ja, ik weet het Bloos . ik hoor wel vaker dat ik een beetje vaag/niet echt duidelijk ben Schijnheilig

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 08:41

haha okey Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:25

Ik heb wel een bonte pony gehad, maar ze is 2 jaar geleden verkocht toen ik op de paarden over ging. Zij was mijn grootste liefde Lovers

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En we hebben nog Jaquelientje:
Afbeelding

Tralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:40

Wow!!!! Wat een leuke bontjes allemaal zeg!!!
Ik heb zelf een 3,5 jarige schimmelbonte hengst, supermooi is ie!!! ben echt helemaal verliefd op hem! Lovers
Fototje staat in mijn profiel! Ik ga binnenkort wel weer eens nieuwe foto's maken

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:09

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:19

Zie profiel

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:44

Scylla schreef:
Zie profiel

leuk bont paardje Haha! in je profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:45

Shetlandertje Dribbel! Dit is helaas niet mn eigen pony, maar ze is van Gyan..

Afbeelding
Dribbel in d'r stal. (Tnx Nadine voor de foto Lachen.)

Pas de Deux:
Afbeelding
Drib's bij de Pas de Deux. Ze waren als elfjes Tong uitsteken! Ze had allemaal roze dingetjes in der mane, heel lief Tong uitsteken;)!

Afbeelding
Hier Gyan (Dribbel's eigenaar) op Drib. Ook dus bij de Pas de Deux. Lief hé Tong uitsteken! Iedereen moest verkleed by the way Knipoog!

Afbeelding
Hier het totaal plaatje! De andere (wat grotere, heel groot Tong uitsteken) pony is Moonlight! Ook een bonte Knipoog!