Dressuurhengst voor voorl. Keur PROK merrie van Jazz

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Re: Dressuurhengst voor voorl. Keur PROK merrie van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 09:46

Net op Facebook de eerste van Daily Diamond gezien uit een Scandic merrie, heel chique en luxe veulen!

Heel veel al tegen gekomen die met hem gaan dekken. Twijfel nog heel erg. Staat Daily bij Nico Witte? Dat is bij mijn merrie om de hoek, misschien eens kijken of ik langs kan gaan om m te zien. Bloed spreekt me heel erg aan.

All at once blijft ook een heel aansprekend paard. Heb je een foto van jouw 2 jarige, hisjebillie? Ben ik wel benieuwd naar. Hoe oud zijn zijn oudste nakomelingen nu?

Merrie zelf heeft echt top fijn karakter, maar met jazz en uniform er achter... Ze geeft haar fijne karakter wel door aan haar nakomelingen, tenminste ik begreep dat haar twee nakomelingen beide hele fijne paarden zijn. Denk dat ik t daarom wel aan durf. Twijfel alleen aan t 2x jazz...

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:51

Quir schreef:
Net op Facebook de eerste van Daily Diamond gezien uit een Scandic merrie, heel chique en luxe veulen!

Heel veel al tegen gekomen die met hem gaan dekken. Twijfel nog heel erg. Staat Daily bij Nico Witte? Dat is bij mijn merrie om de hoek, misschien eens kijken of ik langs kan gaan om m te zien. Bloed spreekt me heel erg aan.

All at once blijft ook een heel aansprekend paard. Heb je een foto van jouw 2 jarige, hisjebillie? Ben ik wel benieuwd naar. Hoe oud zijn zijn oudste nakomelingen nu?

Merrie zelf heeft echt top fijn karakter, maar met jazz en uniform er achter... Ze geeft haar fijne karakter wel door aan haar nakomelingen, tenminste ik begreep dat haar twee nakomelingen beide hele fijne paarden zijn. Denk dat ik t daarom wel aan durf. Twijfel alleen aan t 2x jazz...

Ik was op zoek gegaan naar foto's van de eerste veulens van Daily Diamond maar niets gevonden....Waar heb jij deze gevonden?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 16:54

Het is de eerste van Daily Diamond wat ik begrijp. Uit een Scandic merrie.

Afbeelding

Staat op de Facebook van watermolen.

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:07

Quir schreef:
Het is de eerste van Daily Diamond wat ik begrijp. Uit een Scandic merrie.

[ [url=m/tUshmY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat op de Facebook van watermolen.

Bedankt!! Ziet er goed uit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:33

Quir schreef:

Maar lijnenteelt op Jazz, daar ga je de galop niet mee verbeteren terwijl dat wel een van de aandachtspunten is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:44

Waarom geen Duits bloed? Florencio heeft een goede galop.

Of anders Spielberg of Sandreo?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 09:47

Liever wil ik ook geen hengst met jazz bloed, maar vrijwel alle hengsten die mij aanspreken hebben jazz bloed. Dat je de galop niet gaat verbeteren heb je wel een punt.

Florencio spreekt mij wel enorm aan, maar is mij van meerdere kanten afgeraden. Onder andere dat je uit mijn merrie waarschijnlijk een bonk van een paard gaat fokken en karakter fokt Florencio ook niet makkelijk. Nu zou ik t met karakter op zich nog wel aan durven, maar mijn merrie heeft echt al massa en bot genoeg.

Duits bloed kan zeker, Spielberg vind ik een hele fijne hengst en ook een aantal hele fijne nakomelingen van meegemaakt. Alleen krijg je volgens mij geen gewoon/vol kwpn papier? Dat houdt me wel tegen.

Sandreo is mijn type niet zo, vaak te veel "poppetjes". Tenminste de Sandreo nakomelingen die ik ken.

Total us spreekt me ook aan, maar ik wil absoluut geen luchtzuiger. Veel totilas nakomelingen lijken lucht te zuigen overigens. Dat houdt me ook een beetje tegen bij toto. Zelf een OOSeven gehad, eerste vraag was altijd of die lucht zoog. :+
Nu vind ik zelf lucht zuigen niet zo erg, maar verkopen is zo enorm lastig en altijd voor oordelen. Dus liever de erfelijke factor aan de kant zetten.

Tot nu toe heb ik een voorkeur voor Ferdeaux... Of Toto jr. Vind t ergens jammer dat de nakomelingen nog zo jong zijn. Vind t altijd wel fijn om wat gezien te hebben of juist een hele jonge hengst zonder nakomelingen.

United schijnt t met jazz ook goed te doen. Ook hou ik t verrichtingsonderzoek in de gaten, benieuwd wat daar uit gaat komen. :)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:54

Ik heb een 2 jr merrie van Ferdeaux, wil je iets speciaals weten?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 13:59

Ik ben eigenlijk overal wel benieuwd naar! Met name hoe t karakter is, wat sterke en minder sterke punten in exterieur en beweging zijn.

Heb je toevallig foto en video van jouw 2 jarige?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:12

Met Spielberg krijg je A papier mag je gewoon mee naar de keuring etc geen extra's omdat Spielberg aan de röntgen eisen voldoet

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:57

Ik heb je een pb gestuurd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:33

Waarom kijk je niet eerst hoe het huidige veulen uitpakt voordat je Florencio afschrijft?
Als dat geen half trekpaard is kwa bouw dan ga je met Florencio ook heus geen baksteen fokken.
Jammer dat Forestan zelf niet meer leeft.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 21:29

Vanmiddag op stal door boekjes aan t bladeren geweest...

Wat denken jullie van Guardian?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:50

Die stond hier ook heel hoog op het lijstje, zeer fijne hengst en wat ik van hem heb gezien paard wat goed kan sluiten met top karakter.
Wij vonden de combi met onze merrie ook mooi maar bij ons was het het eerste veulen en dus niet weten hoe beide fokken was een te grote gok.
Tevens waren wij met onze dame wat bang voor een te kort, beknopt veulen omdat merrie en hengst beide geen langgelijnde paarden zijn.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:51

Quir schreef:
Vanmiddag op stal door boekjes aan t bladeren geweest...

Wat denken jullie van Guardian?

Ik vind het persoonlijk niets, een beperkte moederlijn en een vader en opa die niet imponeren. Denk dat hij beknopte pony's fokt. Maar dat is geheel mijn persoonlijke mening

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:00

Hmm een pony ben ik niet naar op zoek, die heb ik al één. :D

Trento fokt wel vaker klein, heb aantal pony's van hem gereden (maar ook een hele grote van 180). Vaak wel fijne paarden, al was er ook een die niet voor je wilde werken...

Bodyguard eigenlijk nooit meer echt wat van gehoord (trento eigenlijk ook niet), bedoel je dat?

Van m'n lijstje is eigenlijk alleen Toto jr nog over gebleven. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:08

Trento B kinderen valt me iedere keer weer tegen.
Vind ze meestal heel gewoontjes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:23

Kan maar zo zijn dat Donatello, een veulen uit jouw merrie nu van een bokker is namelijk DBiancaL en als je op bokt zoekt(mocht je dat nog niet gedaan hebben) dan vind je ook foto's van hem als driejarige , echt een mooi dier die Donatello. Staan in het topic Jazz nakomelingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:55

Ik vind Ironman wel wat (Ferro x Tuschinski). Goeie gallopade ook.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:18

Quir schreef:
Tot nu toe heb ik een voorkeur voor Ferdeaux... Of Toto jr. Vind t ergens jammer dat de nakomelingen nog zo jong zijn. Vind t altijd wel fijn om wat gezien te hebben of juist een hele jonge hengst zonder nakomelingen.

En ik heb een 1 jarige ferdeaux...ook uit een jazz merrie

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:34

Florencio geeft niet per definitie zware paarden hoor .
We hebben er 4 op stal van florencio en 1 staat elders
Uit een jazz moeder
Is een heel mooi dier geworden , wakker maar niet overdreven ril
De andere komen uit een equador merrie dus ook oud bloed .
En ze zijn alle 3 anders
1 vrij zwaar paard , 1 heel mooi en hoogbenig en super galop .
1 is gewoon mooi paard correct model .
En 1 jonge uit een lord Sinclair merrie en dat is echt een super goed paard .
Groot maar luxe genoeg .

Fokker543321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:52

janderegelaa schreef:
Ik vind Ironman wel wat (Ferro x Tuschinski). Goeie gallopade ook.

Dat is inderdaad een hele goede! Goede moederlijn erachter, bewezen paarden! Jammer dat KWPN niet wakker was tijdens de hk. Zullen er zeker spijt van hebben. Hij heeft zeer goed gescoord in Oldenburg.

Wat is de uiteindelijke keuze geworden op je Jazz merrie? Ik ben wel benieuwd naar de moederlijn.. Heb je nog meer achterliggende info? Jazz en dan..? En de naam vd moeder?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 12:47

Ze wordt nu gedekt door Glock's Toto Jr., nu nog even wachten op de veulenhengstigheid. 19e is er een heel knap hengst veulen geboren van Floris! Zit heel goed in elkaar en nu al super karakter.

Haar moeder is de keur preferent prestatie merrie Carlienke v. Uniform. Mijn merrie komt uit dezelfde moederlijn als de kwpn goedgekeurde hengsten Houston (v. Belisar), Fellini (v. Ampère) en Dark President (v. Wynton).

In Zweden laat ik haar sowieso door Ampère dekken en Ironman staat eigenlijk toch ook wel op t lijstje! Zo'n fijne hengst vind ik dat.

Bellerise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:11

Ik ben heel benieuwd naar je Toto veulen!