[TI] Hengst voor Annabel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:41

Maar heb je zelf niet een hengst, op die snuggles, na ? Ook al is het buitenland of iets, maar om meer het idee te krijgen van wat je nou precies zoekt? En buitenland was wel een optie (ki) toch ?

Weet nu even niet of die al genoemd was, maar Blue Mountain Tiger ? is dat wat ?

http://www.gypsyhorseassociation.org/stallions.html

oogt zwaar zo op t oog, is 161m

VandeMol

Re: Hengst voor Annabel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:54

Kijk
2 foto's van Annabel , daarzet je gewoon geen cob op

Ik zoek een hengst met haar bouw , dus vanner , flink zwaar gebouwd met flinke benen

Heb de zwartbonte aangebracht ( vader van onze Lilly) qua zwaarheid

Meer hengsten als Snuggles en Camelot heb ik niet als voorbeeld , daarom dit topic

Afbeelding

Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:59

Mioux schreef:
Maar heb je zelf niet een hengst, op die snuggles, na ? Ook al is het buitenland of iets, maar om meer het idee te krijgen van wat je nou precies zoekt? En buitenland was wel een optie (ki) toch ?

Weet nu even niet of die al genoemd was, maar Blue Mountain Tiger ? is dat wat ?

http://www.gypsyhorseassociation.org/stallions.html

oogt zwaar zo op t oog, is 161m

Je weet wat sperma in Amerika kost & dan nog het transport?

Buitenland ok , maar Amerika wordt wel ietwat prijzig :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:01

Ja die Amerikanen weten wel van prijzen :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:06

Ja het is wat duurder haha maar bedoel als er hier weinig keus is om de omgeving... en TS zou er voor open staan heb je wat meer keus :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:24

Mioux schreef:
Ja het is wat duurder haha maar bedoel als er hier weinig keus is om de omgeving... en TS zou er voor open staan heb je wat meer keus :)

Wel iets meer dan wat duurder haha. Dekgeld alleen is vaak al rond de $1500-2000. Dan komt het versturen er nog eens bij. Pfoei hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:27

Je had niet gereageerd op Maestro, daarom draag ik hem nog eens aan. Zware hengst en 1.58

Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 20:34

Mioux schreef:

Wat duurder ? :o
Kijk , dat ik best wat over heb voor dekking wil niet zeggen dat ik zo' n zeldzame boom in mijn tuin heb staan

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 20:37

DeMolenhoek schreef:
Je had niet gereageerd op Maestro, daarom draag ik hem nog eens aan. Zware hengst en 1.58

[ [url=m/74BTHj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je recentere foto ?
Deze is om en nabij de 11 jaar oud

Zo vanaf de foto vind ik voor Annabel de rug te kort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:44

Niet direct, maar op de foto is hij al ruim volwassen, dus zoveel zal hij wel niet veranderd zijn :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:45

Zidane misschien? Wel effen zwart. Weet zo even niet hoe groot hij is

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:25

Zidane is dacht ik geruint en draagt pssm

Word nog moeilijk een juiste match te vinden voor Annabel ,wel goed dat je niet "zomaar" een hengst kiest succes !!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:39

Wat worden hier vreemde niet passende ideeen aangedragen :+ TS is naar mijn inziens duidelijk genoeg in wat ze zoekt. Cobtypes die niet eens in de buurt van de 1.60 komen of hengsten die niet beschikbaar zijn in dit geval.

Had je al gedacht aan Maximilian of Picasso? Hij is nog wat kleiner (1.56) en beenwerk kan wat mij betreft nog zwaarder, maar hij is 4 en zo'n grote heeft echt wel tijd nodig (misschien is de meting zelfs al wel van vorig jaar?), wie weet kunnen ze recent beeldmateriaal voor je maken: http://stutteri-tinka.blogspot.nl/p/hin ... casso.html

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:50

Ohhhhhh dat is mijn droom hengst *kwijl*kwijl*

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:05

Citaat:
Hengsten
Rudolph van de Kapershoeve – 1.68 m – pijpbeen 34,5 cm (rudolph)
Nuadhu Nuage - 1.57m - pijpbeen 29 cm (cp112)
Ryon - 16 jaar - 1.50m - pijpbeen 31cm (annelot)
Forrest-12 jaar -1.52m-pijpbeen 27 cm (Aricia)
Fortune'sPride-4jaar-1.35m-pijpbeen 23, 5 (frenia)
Glen-3jaar-144m-pijpbeen 26, 5 (hengstveulen)
Maestro-1.58m-pijpbeen 32 cm (ginger)

Hierbij de stokmaten en pijpbeenomvang van verschillende hengsten. Informatie uit een ander topic gehaald.

Wat een tip is, vraag hengstenhouders de pijpbeenomvang van de hengsten. Via een plaatje een hengst uitzoeken is gewoon lastig als je een hengst wilt hebben met maat en grof beenwerk. Er wordt wel steeds gezegd 'niet zwaar genoeg' maar als de exacte maten niet bekend zijn vind ik dat er imo niet een goede keuze gemaakt kan worden, een foto vertekent bijna altijd. :)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 16:28

Caily schreef:
Wat worden hier vreemde niet passende ideeen aangedragen :+ TS is naar mijn inziens duidelijk genoeg in wat ze zoekt. Cobtypes die niet eens in de buurt van de 1.60 komen of hengsten die niet beschikbaar zijn in dit geval.

Had je al gedacht aan Maximilian of Picasso? Hij is nog wat kleiner (1.56) en beenwerk kan wat mij betreft nog zwaarder, maar hij is 4 en zo'n grote heeft echt wel tijd nodig (misschien is de meting zelfs al wel van vorig jaar?), wie weet kunnen ze recent beeldmateriaal voor je maken: http://stutteri-tinka.blogspot.nl/p/hin ... casso.html

:9
Euro 670,- voor sperma vers of ingevroren
Dan nog verzenden eroverheen

Is op zich prima te doen
Verhaal bij de hengst zelf staat mij eigenlijk ook wel aan
Deze is idd wel ritje waard naar Denemarken om hem eens in het echt te bewonderen :j
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 22-12-15 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 16:31

ilsexxx schreef:
Citaat:
Hengsten

Hierbij de stokmaten en pijpbeenomvang van verschillende hengsten. Informatie uit een ander topic gehaald.

Wat een tip is, vraag hengstenhouders de pijpbeenomvang van de hengsten. Via een plaatje een hengst uitzoeken is gewoon lastig als je een hengst wilt hebben met maat en grof beenwerk. Er wordt wel steeds gezegd 'niet zwaar genoeg' maar als de exacte maten niet bekend zijn vind ik dat er imo niet een goede keuze gemaakt kan worden, een foto vertekent bijna altijd. :)

Maar dan moeten ze wel zeker weten op dezelfde plaats gemeten worden ;)

Wanneer een hengst mij aanstaat vanaf de foto , ga ik toch echt eerst zelf kijken
Je moet immers ook in het echt een klik hebben met de hengst is mijn mening

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:31

Oe die van lotte Is idd gaaf zeg. En qua prijs ook nog te doen idd.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:05

Lepel schreef:
ilsexxx schreef:
Hengsten

Maar dan moeten ze wel zeker weten op dezelfde plaats gemeten worden ;)

Wanneer een hengst mij aanstaat vanaf de foto , ga ik toch echt eerst zelf kijken
Je moet immers ook in het echt een klik hebben met de hengst is mijn mening[/quote]

Hoe moeilijk is het om het midden van het pijpbeen op te zoeken? :'). Het is nog onduidelijker als je alles vanaf de foto gaat beoordelen. Een opmeting geeft in ieder geval iets meer duidelijkheid, of zit ik er helemaal naast?

Snap ik, daar heb ik het ook niet over maar als jij zegt te licht beenwerk en je weet helemaal niet hoe zwaar de benen daadwerkelijk zijn qua centimeters dan heb je imo niet genoeg informatie opgedaan.

Ik probeer aan te geven dat alles wel leuk en aardig vanaf een foto kan lijken maar in het echt totaal anders kan zijn. Als je zo specifiek wilt gaan fokken dan is het verstandig om exacte maten te weten maar ook de nakomelingen na gaat kijken en wat je eigen merrie vererft toch? We zijn het hier allemaal er mee eens dat we het tinkerras willen verbeteren :D

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:25

Lol, ik zag de hengst van Lotte en ik moest gelijk aan Sligo denken........ Zag later pas dat het een Sligo lijn is <3

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 18:45

ilsexxx schreef:
Hoe moeilijk is het om het midden van het pijpbeen op te zoeken? :'). Het is nog onduidelijker als je alles vanaf de foto gaat beoordelen. Een opmeting geeft in ieder geval iets meer duidelijkheid, of zit ik er helemaal naast?

Snap ik, daar heb ik het ook niet over maar als jij zegt te licht beenwerk en je weet helemaal niet hoe zwaar de benen daadwerkelijk zijn qua centimeters dan heb je imo niet genoeg informatie opgedaan.

Ik probeer aan te geven dat alles wel leuk en aardig vanaf een foto kan lijken maar in het echt totaal anders kan zijn. Als je zo specifiek wilt gaan fokken dan is het verstandig om exacte maten te weten maar ook de nakomelingen na gaat kijken en wat je eigen merrie vererft toch? We zijn het hier allemaal er mee eens dat we het tinkerras willen verbeteren :D

Hoe moeilijk is het om het midden te zoeken? ... NIET moeilijk , maar een paar cm hoger of lager en je hebt spontaan een dikker pijpbeen :o .... Dan heb ik liever dat zoiets gewoon bij hengstenkeuringen wordt opgemeten , zoals de stokmaat ook altijd door dezelfde persoon bij de keuringen wordt opgemeten ....

Wanneer ik zeg te licht beenwerk , dan is dat in mijn ogen , in verhouding of dat ik het te licht vind voor wat ik zoek ....

Nota bene , er worden mij per PM verscheidene hengsten getoond , maar ook word ik voor enkele gewaarschuwd , dat ze minder goed doorfokken dan lijkt en andere dingen .... Dus niet alleen hier openbaar maak ik mijn keuzes en ik ken er genoeg in het echt en niet alleen van de foto

Maar Ilse , je doet nu net of ik niet weet waar ik mee bezig ben en blijft er maar op hameren dat ik niet goed inzie wat wel of niet geschikt is , maar ik heb mijn eigen merrie voor ogen ( welke nog maar weinig mensen in het echt hebben kunnen aanschouwen en welke de laatste tijd echt aan het uitzwaren is gegaan )
Ik heb heel wat hengsten real life mogen aanschouwen en ja er zitten prachtige tussen , MAAR niet voor Annabel !!!!

Ik ben blij voor wat er voorbij is gekomen en heb nu welgeteld 3 hengsten op mijn lijstje staan , plus dat ik mijn eigen hengst ook nog heb , welke ik nog niet weet hoe zwaar hij gaat worden , maar dat belooft geen lichte te blijven .

Ik wil jullie allen bedanken voor het meedenken/zoeken .

Voor nu heb ik genoeg keus !

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:04

Die pijpbeenderen is ook lastig te vergelijken nog omdat de één een breed plat pijpbeen heeft en de ander een ovaal diep pijpbeen.... de paarden die onder de noemer 'zwaar' vallen doorgaans, hebben vaak een breed plat pijpbeen, maar geen extreem hoog getal bij de omvang. De ovaal diepe pijpbeenderen komen sneller aan een hoger getal bij de omvang, terwijl ze van voren af gezien vaak minder brede beenderen en gewrichten hebben. Staat overigens ook in datzelfde topic (in andere woorden), waar het lijstje vandaan komt.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:24

Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen. Ik zeg ook niet dat je niet weet waar je mee bezig bent maar als je dan de ene hengst wel mooi vindt maar qua beenwerk niet zo zwaar is of de nakomelingen zijn niet zo zwaar, dan vraag ik me wel af wat je nou precies wilt, snap je?
Het zou idd beter zijn als het stamboek de pijpomvang op zouden meten.

Snowdown, snap ik maar omvang blijft omvang toch? En daarbij heb je iets meer zekerheid dan als je het alleen maar vanaf een foto bekijkt. Je kunt pas echt goed beoordelen als je eigen merrie er naast staat maar persoonlijk zou ik wel graag centimeters willen weten als ik zo gericht zou gaan fokken.
Daarnaast is het dan precies hetzelfde verhaal als de schoft, toch? De een heeft een hogere schoft dan de ander maar de 'ruggengraat' zou nog wel even hoog kunnen liggen bij wijze van, snap je wat ik bedoel? Ik wil er verder niet een groot discussiepunt van maken maar als het bij tinkers zo belangrijk is dat het zwaar beenwerk heeft, waarom dan niet opmeten? :) ik val niet aan maar zulke dingen vraag ik me dan wel echt af.

We zijn hier gelukkig wel eens over 1 ding en dat is dat we allemaal het ras willen verbeteren en het is fijn dat we er een kritische kijk op hebben!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 02:31

Pijpbeen meten is niets raars hoor, is ook een erg goede indicatie die bij meerdere andere rassen/stamboeken al lang wordt gebruikt.

Maar, wat chantal zegt, dit is iets voor op keuringen, niet voor achter t huis.

Wil je met ons delen welke drie hengsten je in overweging neemt?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 07:24

Camelot
Maximilian of Picasso
Snuggles

Maar eerst kijken hoe ze uit deze drachtigheid komt , vorig jaar had ze flink ingeleverd met 4 mnd veulen aan de voet