GJ9 schreef:
Een paard van foto's en filmpjes beoordelen is niet te doen.. Je commentaar sluit dus ook niet aan bij hoe ik het vandaag zag.
De Wynton mist wat mij betreft aan alle kanten het Gelderse type. Het was wat mij betreft een vreemde eend in de bijt naast de anderen. Fijn beenwerk, hellende croupe, te weinig nek. Wel heel mooi paard maar niet Gelders. Komt wel uit een fantastische moeder natuurlijk.
De Laurentz was op stand wat zwaarmoedig. In bewegen viel dat juist reuze mee. Ik hoorde dat hij 2 mnd geleden moddervet van het land is gekomen. Daarom had ik het wel interessant gevonden als ze hem een kans hadden gegeven en als hij over 2 mnd nog eens te zien was.
Maar de jury zal vast iets gezien hebben wat ik niet zag, waardoor ze hem niet mee konden nemen.
Commentaar was idd dat hij uitstraling miste, maar meestal zeggen ze niet alles wat er aan te zien was. Dat kan de eigenaar natuurlijk wel vragen aan de jury.
Zeker mee eens. Niet in het echt gezien dus kan er goed naast zitten. Ik zie ook niet waarom we een Wynton in de fokkerij kunnen gebruiken.
Overigens zit er dus met de Laurentz dan nog niet al te ver naast.
In dit topic zeg ik ook dat ik er in de beweging niet zo veel verkeerd aan zie. Janderegelaa had het er over dat ie niet goed liep en dat zag ik niet. Behalve dat ik de aanjagers niet echt op de juiste manier te werk zag gaan.
Als hij eerder klaargemaakt had had hij er dus beter voor kunnen staan.
Jammer dat deze dus niet verder is. Van mij had hij zeker het voordeel van de twijfel mogen krijgen. Veel Laurentzen krijgen we niet.