(Spring)hengst met beweging voor Z - dressuur merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:09

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 20:49

ceasario schreef:
ART_UMA schreef:
Eigenlijk is het probleem dat ik niet zo'n goed gevoel heb bij Bordeaux. Als ik de CK video's bekijk, heb ik niet het wauw gevoel. .

http://www.horses.nl/fokkerij/bordeaux- ... heidsdorf/

https://www.youtube.com/watch?v=ZMVeJ7P6fkI

https://www.youtube.com/watch?v=hKt3mwjmXhM

voyou schreef:

Dit zijn aansprekende voorbeelden van Bordeaux x "iets met Ferro". Ik zal er nog eens naar kijken, het zou nog sexe gerelateerd kunnen zijn, merrie of hengst qua nakomeling heeft toch een ander pakketje genen.

ART_UMA

Re: (Spring)hengst met beweging voor Z - dressuur merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 19:50

Ik heb een zooi video's van Bordeaux nakomelingen achterelkaar gezet, om naar de overeenkomsten / verschillen te kijken. Is niet helemaal eerlijk in de zin dat het toppers zijn (hengsten selecties en centrale keuringen), hopelijk krijg ik er inspiratie van.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:02

ART_UMA schreef:
Ik heb een zooi video's van Bordeaux nakomelingen achterelkaar gezet, om naar de overeenkomsten / verschillen te kijken. Is niet helemaal eerlijk in de zin dat het toppers zijn (hengsten selecties en centrale keuringen), hopelijk krijg ik er inspiratie van.

En dan kies je gewoon voor de beste zoons en dan blijven er 2 hengsten over, B... en F....
Bordeaux zelf..??? Zou ik niet doen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:44

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 23:10

@ceasario Ziet er op zich leuk uit, ik heb ff gezocht en het zou een Lucitano zijn, dat is dan ook de eerste welke ik zie die een beetje warmbloed gangen heeft. Het is ongetwijfeld een kwestie van trainen, maar ik zie niet alle paarden dit kunnen, op een neusriem en later via de borst. Ze is ook op het global dressage forum geweest en schijnt ook regelmatig met bit te trainen (was eerst GP, daarna spelen met bitloos).
Meer on topic, Lucitanos zouden goed geschikt moeten zijn voor de dressuur topsport, alleen wat ik daar zo af en toe zie, wordt ik niet vrolijk van. Een kruising met een Lucitano oid zou ik niet gelijk op tegen zijn, maar of je dan ook maar enigszins kan voorspellen wat er uit komt???

@misterA, dat zijn best aansprekende zonen, maar saros lijkt mij teveel kans op een erg bloederig beestje, en de galop was tijdens de show van joop wel ruim, maar in de bochten wat moeilijk dragen.
Ferdeaux zag er goed uit, maar als ik dan de presentatie van vorig jaar bekijk, ziet hij er erg gespannen uit, en wat rust / koel is wel een doel.

Ik heb gezien dat Desperado niet bij Lauw van Vliet komt, dat valt tegen!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:31

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:28

Citaat:
Zien er leuk uit, heb je toevallig een filmpje / update qua foto's?
Wat zijn volgens jou de verbeteringen door Desperado?
Wat was de rede om er nog een keer terug te dekken (dus waar deed hij het beter dan een andere, eerder geprobeerde hengst)?

Hierbij even wat recente foto's van m'n Desperado's.
Die van 1 jaar:
Afbeelding
Afbeelding

En die van 2 jaar:
Afbeelding
Afbeelding

Ben je al uit je keuze?!

Wat Desperado aan mijn merrie heeft verbeterd is zeker de souplesse. Ik had gehoopt op meer maat, maar de 2 jarige ongeveer hetzelfde te worden als z'n moeder (1.65m). De jaarling lijkt wel groter te worden. :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:41

Het zijn Lusitano s . Met een S dus .
En daar zitten zeker hele goede paarden tussen . Maar een lusitano x kwpn mix ..
Niet mijn 1e keuze als je specifiek sport fokt .
Dan neem je of een Lusitano vol of een kwpn vol