hengst laat zichzelf klaarkomen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:42

Doet me denken aan een filmpje die ik een paar jaar geleden tijdens de voorplantingslessen op school voorbij heb moeten zien komen :')

Kan 18+ zijn _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:45

Ze zeggen weleens dat mannen van mastuberen haar op de handen krijgen.Heeft hij ook hele harige voorbenen?Je zal maar met kinderen langs de wei fietsen.'mama,wat doet het paardje nu met zijn plasser'.Tja.

moonfish13

Re: hengst laat zichzelf klaarkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:47

Tigress die is hilarisch!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:48

Hengsten kunnen dit doen zoals gezegd. Dat veeartsen het niet weten vind ik wel heel erg. Veeartsen die weinig hengsten als klant heeft vind ik een slecht excuus, sorry. Ik denk eerder dat ze veearts zijn en geen paarden arts. Ik heb zelf liever een paardenarts.

Heb wel ervaring met Utrecht, maar daar lopen veel co ass en het valt mij op dat weinig echt kennis hebben van paarden.
Maar goed, dan moeten ze het toch leren OF eerst opzoeken voor ze jou antwoord geven en advies.

Dat hij het doet is op zich niet heel erg. Hoevaak hij het doet weet je niet. Onze hengst hebben we het nog niet zien doen, heeft ook niet gedekt. Maar we zoeken het niet op. Hij staat op de wei in hengsten wei en op stal ook in het gebouw met een hengst en ruin.

Met rijden kan hij overal tussendoor en reageert hij niet, omdat hij aan het werk is. Opvoeding is natuurlijk wel het allerbelangrijkste. Maar als ze buiten lopen zijn ze paard en moet je ze niet uitdagen.
Die van ons is braaf, goed opgevoed etc, maar moet nog wat uitgroeien en getraind worden voor we beslissen hem wel of niet te castreren. Maar ik ben absoluut tegen zomaar wat fokken, dus als er geen echte reden voor is, gaat hij gewoon onder het mes. Hij is goedgekeurd en geheel gezond, maar er lopen zat goede hengsten rond en mensen die bewust fokken.

Zoals ik lees is het ook niet echt ene hele fijne situatie, dus zou er eens hard over nadenken. Is makkelijker en veiliger voor je andere paarden ook. Je wil echt niet dat er ''oer ongeluk'' gedekt wordt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:57

felineepino schreef:
Ik zou hem laten castreren, je kan wel zeggen dat hij een hele rustige hengst is maar als hij dit soort gedrag vertoond moet hij zich of zwaar vervelen, of zich geen raad weten met de hormonen..

ik zag meerdere reacties als deze voorbij komen en vroeg mij af waarom mensen antwoord of reactie willen geven als men klaarblijkelijk niets van hengsten afweet. puur om te rellen? daar zou best een fikse waarschuwing op gegeven mogen worden.

vrijwel alle hengsten doen dit, ook als ze niet gedekt hebben. meestal door te kloppen maar ik heb ze hier ook wel eens kreunend, rugkrommende, bewegingen als zijnde getrouwd makende het spul tegen de grond zien spuiten. mijn 5 maanden oude hengstveulen doet het ook, de jaarlinghengstjes ook en mijn ggk dekhengst ook (elke ochtend, hij is een ochtendknaap ;) ).

Paarden hebben behoeftes, sterker nog: mijn merrie zonder clitoris was de braafste merrie met dekken toen ze haar clit nog wel had maar nu wordt ze wel hengstig maar laat zich niet meer dekken. Logisch eigenlijk als je er over nadenkt.

Soms vermenselijken we teveel, maar soms ook écht te weinig.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:02

Tja,als niemand er last van heeft.Waarom niet.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 07:10

Ik maakte mezelf er ook niet echt zorgen om, maar heb er zelf nog nooit over gehoord of het gezien. En aangezien Bolt mijn hengst zo goed kent, zoals zeer zelf denken. ... ging ik gewoon hier eens vragen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:18

wilmatj schreef:
Ik maakte mezelf er ook niet echt zorgen om, maar heb er zelf nog nooit over gehoord of het gezien. En aangezien Bolt mijn hengst zo goed kent, zoals zeer zelf denken. ... ging ik gewoon hier eens vragen.

Ik snap echt niet waar dit negatieve op slaat. Het is gewoon stoken en uitdagen wat je doet.
Er is niemand die zegt jouw hengst goed te kennen. Ook in je andere topics niet, maar mensen geven aan dat ze het geen dekhengst vinden.
Qua exterieur alleen al heeft hij gewoon te veel tekortkomingen.
Mensen geven hun mening, waar jij naar vraagt, dat zij denken dat castreren beter is.
Tips en ideeën waar jij naar vraagt, maar blijkbaar eigenlijk helemaal niet in geïnteresseerd bent, tenzij het aan jouw beeld voldoet.

Waarom vraag je dan nog om die meningen?

Mensen steken tijd in al je topics, die ze beter kunnen steken in topics van mensen die wel oprecht verschillende meningen willen horen en niet alleen wat ze zelf voor ogen hebben.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:20

wilmatj schreef:

Heel goed TS. Rare reacties allemaal. Van die gillende meisjes reacties waarvan de meesten niet eens ooit een piemel hebben gezien behalve de piemel waar ze uit zijn gekomen... kinderachtig.

Ik weet dat hengsten wel eens aan zelfbevrediging kunnen doen. Maar de manier waarop jij het beschrijft heb ik nog nooit gehoord. Gewoon in de gaten houden als het vaker gebeurt, al dan niet op dezelfde manier.

Ervaring delen kan altijd TS. Maar met zo'n topic kun je gewoon verwachten dat de meesten raar gaan reageren

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:48

Tja een hengst maakt sperma aan en af en toe zal het toch beter voor hem zijn dat het geloosd wordt..

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:52

Pandameisje schreef:
ik lig dubbel sorry

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Spoiler:
paarden hebben ook hun behoeftes toch

HAHAHAHAHAHAHAHAHA die spoiler :')

Maar idd raar zeg!! Misschien idd verveling...?!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:00

Onze hengst deed het ook. Was trouwens schat van een beest, goed opgevoed en de meesten hadden niet eens door (onder het zadel of aan de hand) dat hij hengst was. Natuurlijk kon hij wel eens reageren op een merrie, maar zolang hij in de hand of onder het zadel was mocht hij dat niet... Vaak waren merries heftiger onder het zadel omdat hij ernaast stond... maar de hengst is altijd de schuldige, de gedachte dan merries ook opgevoed moeten worden komt dan niet in hen op.

De eerste keer dat ik het zag heb ik hem een bemoedigend klapje op de hals gegeven en hem bij zijn eigen ding gelaten :Y) Hij deed het overigens door het wrijven van het geslachtsdeel over de buik (zakte hij helemaal door de achterbenen heen.

Onzin om het dus te koppelen aan hengsten gedrag.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:21

Nu zeg je zoveel ervaring met paarden te hebben dat je drm ook geschikt bent een hengst te houden Maar volgens mij snap je er niks van je opent voor alles een nieuw topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:52

Als je een filmpje maakt heb je gegarandeerd een youtube hit :D

Shamal is het iets dat bij het ene ras vaker voorkomt dan het andere? Ik heb Gelderse hengsten op stal gehad en momenteel al 5 jaar een Shetlander dekhengst, ook zonen van opgefokt maar ik heb dergelijk gedrag echt nog nooit gezien, terwijl ze het dan bij jou allemaal doen. Ik heb ze aan huis ik denk niet dat ik het mis maar dat ze het gewoon niet doen
Mijn vriend zou in een deuk liggen trouwens. Wij hadden vroeger een Jack Russel die er ook een handje/pootje van had 8-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:58

ShamalArabs schreef:
felineepino schreef:
Ik zou hem laten castreren, je kan wel zeggen dat hij een hele rustige hengst is maar als hij dit soort gedrag vertoond moet hij zich of zwaar vervelen, of zich geen raad weten met de hormonen..

ik zag meerdere reacties als deze voorbij komen en vroeg mij af waarom mensen antwoord of reactie willen geven als men klaarblijkelijk niets van hengsten afweet. puur om te rellen? daar zou best een fikse waarschuwing op gegeven mogen worden.

vrijwel alle hengsten doen dit, ook als ze niet gedekt hebben. meestal door te kloppen maar ik heb ze hier ook wel eens kreunend, rugkrommende, bewegingen als zijnde getrouwd makende het spul tegen de grond zien spuiten. mijn 5 maanden oude hengstveulen doet het ook, de jaarlinghengstjes ook en mijn ggk dekhengst ook (elke ochtend, hij is een ochtendknaap ;) ).

Paarden hebben behoeftes, sterker nog: mijn merrie zonder clitoris was de braafste merrie met dekken toen ze haar clit nog wel had maar nu wordt ze wel hengstig maar laat zich niet meer dekken. Logisch eigenlijk als je er over nadenkt.

Soms vermenselijken we teveel, maar soms ook écht te weinig.

Komen die jaarlingen en veulens ook daadwerkelijk klaar dan?
Kloppen doen ze idd allemaal, ook ruinen. Maar echt spuiten? Dan denk ik toch dat jij uitzonderingen hebt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:09

Tijd voor een paar magazines. De play-stallion bijvoorbeeld, of de For Horse Men (FHM :D )

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:15

Annelies, de jaarlingen en veulens meestal niet, maar een enkeling ook wel. meestal vanaf hun 2e jaar wordt er af en toe gespoten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:17

Maar dat is wel het verschil he, ts heeft het over daadwerkelijk spuiten, dat is toch al minder gebruikelijk dan zichzelf staan opwinden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:17

De hengst bij ons op stal doet ook zoiets vreemds, weet niet als hij erbij dan ook klaarkomt of zo. Gaat altijd in zijn stal op zijn buik liggen en maakt dan ook zo'n vreemde "neuk" bewegingen :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:20

anneliesdj schreef:
Maar dat is wel het verschil he, ts heeft het over daadwerkelijk spuiten, dat is toch al minder gebruikelijk dan zichzelf staan opwinden.

ja, ik reageerde vooral op het merendeel van de reacties eigenlijk, waar gesuggereerd wordt dat hengsten niet met zichzelf horen te spelen zonder dat er een reden voor is als te weinig dekken, hormonen niet kwijt kunnen, verveling etc.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:20

Snollygoster schreef:
De hengst bij ons op stal doet ook zoiets vreemds, weet niet als hij erbij dan ook klaarkomt of zo. Gaat altijd in zijn stal op zijn buik liggen en maakt dan ook zo'n vreemde "neuk" bewegingen :')

dat klinkt als buik-krabben, dat doen enkele merrie's hier ook graag.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:21

Dan had ik ook een uitzondering ;)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:25

Whhaha :') hij ehh.. doet gewoon aan masturbatie. Moet toch wat als eenzame hengst :=

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:32

Niet raar hoor. Alleen als je hem als dekhengst gebruikt is het verspilling. Verder zal hij zich er enkel fijn door voelen. Ik heb het zelfs een ruin zien doen, maar dan zonder lozing.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:18

Ik heb eerst dit topic [OPG] hengst heeft altijd stress, wat nu? doorgelezen en daaruit maakte ik mijn reactie. Paard schijnt constant gestrest te zijn, druipt dan van het zweet, kan niet met andere paarden en laat zichzelf nu voor het eerst wat TS gezien heeft klaarkomen.. Misschien had ik de reactie beter in het andere topic kunnen plaatsen, het lijkt nu natuurlijk net of ik alleen dit stukje bedoel, maar het was meer een ophoping van wat ik hier las.. Ik ben nogsteeds van mening dat castreren een optie is die ik zeker wel zou overwegen als het mijn paard was. Niet alleen vanwege dit, maar ook alles wat in je andere topic te lezen is. Want wat wil je er nu mee, hij is kwa papieren wat ik las voor veulens niet eens gunstig en maakt zichzelf alleen maar druk.. Maar goed, ieder zijn eigen mening uiteraard!