Hengstencompetitie in Weert, het verslag:

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:45

Zo heel de dag gewerkt en dus nu pas tijd om wat te posten, gister dus naaar Weert geweest, was er om kwart voor 6, en om de tijd wat te doden wat video van dressuur gekeken en wat rondgetuurt, toen ik nog even vrolijk werd toegezwaaid door Saluut Knipoog (Ik denk al ik ken er ergens van Haha! )

Hengsten sprongen zoals hierboven gezegd minder dan in Hengelo, kan altijd natuurlijk.
Vond de kwaliteit niet denderend, heb alleen de L-paarden gezien, daarna naar een feestje Knipoog Tong uitsteken

Vond ook de punten af en toe gewoon belachelijk, KWPN werd duidelijk voorop geplaatst, maar ja wat doe je eraan. Bijv. idd die Darco sprong best goed met zijn lichaam, maar was niet echt een KWPN-type misschien, maar dan nog, het gaat over het springen. Nabab van David was niet spectaculair, maar waarschijnlijk wel een paard dat straks wat kan, mening werd gedeeld onder de rondom staande ruiters Knipoog (Geen namen Lachen )

Och het is altijd wat en we kunnen ons er druk om gaan maken , helpt toch niet, ben wel blij dat ik zelf ga kijken en het zelf kan beoordelen als dat ik op de media af moet gaan, want die zullen wel weer een enkele hengst de lucht inschrijven Lachen Komend voorjaar word de hengstenkeuze dus gewoon weer zelf bepaald door eigen visie hier op stal Knipoog

Op naar zuidbroek, waar ik wellicht ook zal zijn Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:28

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:21

Citaat:
de jury's die de hengsten zelf goedgekeurd hebben staan daar te punten, laat eens een belg jureren ofzo, guido bruininx ofzo , zo krijgen we nooit een reeel beeld.

Helemaal mee eens, ik ben danwel niet geweest, maar het gaat om het principe. Het is moeilijk objectief blijven op deze manier, eerst goedkeuren en dan vervolgens in de diverse competies wederom waarderen.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:51

Franske schreef:
toen ik nog even vrolijk werd toegezwaaid door Saluut Knipoog (Ik denk al ik ken er ergens van Haha! )

En je zwaaide nieteens terug! Haha! Haha! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:54

Ook op de tribunes werd flink gemord over het feit dat Jespers en Kersten jureren. De slager keurt zijn eigen vlees zo omschreef een fokker dit zeer scherp. Ik vind het het KWPN onwaardig dat dit nodig is en ook onnodig. Ik was blij dat Kersten onverstaanbaar was, want van de woorden die ik opving begreep ik als niet springkenner zelfs dat dit onzin was. Maar erger dan deze twee heren was Francis Verbeek die de haar bekende amazone en ruiters met een overdreven berg suiker overgoot. Na de wanvertoning van Alex kwamen er wat vergoelijkte giecheltjes, Anky werd heilig verklaard.
Verder is het natuurlijk zo dat de fokkers vooral voor de hengsten komen hoe die zich laten bewerken en hoe die lopen. Als een hengst als San Remo dan met de uiterst kundige Edward zo weinig kan laten zien heeft dat veel meer impact op zijn dekcijfers dan het gestuntel van een wat minder bekende ruiter dat vergoelijkt wordt met: "peerd is toch goed" Haha! .

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:23

Francis had eens bij het losrijden moeten kijken. Ik ben zeker een bewonderaar van Anky, maar knarsentanden en zwaaien met de staart dat Painted Black deed.....

CCJG, of een doorgeklapte stang niet scherp inwerkt weet ik niet. Heb er nog nooit een in mijn mond gehad en heb ook maar enkele keren met een stang en trens gereden. Maar ze reed hem heel erg op haar handen en hij was ontzettend aan het knarsentanden, wat toch te boek staat als protest!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:41

Geeft CGJ vast een acht voor, want ja.......niet alles kan perfect zijn he! Je moet relativeren en het is zijn ervaring dat het allemaal reuzemee valt Scheve mond

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:29

Sta helemaal verbaasd over de manier waarop hier met mensen en paarden omgegaan word. Niet alleen wordt een zeer groot aantal mensen gehinderd door een enorm gebrek aan kennis, maar ook nog aan normaal fatsoen.
Ik neem aan dat dit soort discussies initieel bedoeld zijn om op een constructieve wijze tot het uitwisselen van ervaringen en kennis te komen, ik zie er echter weinig van terug. Kijk dat je een mening hebt is prachtig, dat die eventueel gebaseerd is op een gebrek aan kennis is ook nog mogelijk.
Ga dan echter niet paarden veroordelen (in plaats van beoordelen) alsof je er zelf al minimaal 10 in de grand prix (springen en dressuur) hebt uitgebracht.
Kijk nu een weekje of wat mee en was in eerste instantie behoorlijk enthousiast, mensen met eenzelfde interesse! Echter zoals dat hier gaat is de lol er snel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:33

Dus als je geen Gp rijdt mag je geen mening hebben?

En ik altijd maar denken dat ik een een land woon waar je vrij voor je mening mag uitkomen Verward

welshcoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:34

Nou, bert kan gewoon in een woord super rijden.
Ze zitten bij ons bij de vereniging.
En als je voor een iemand bewondering kan hebben qua rijden, dan is het voor bert wel!

XXX Nishada!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:41

Fokker79 schreef:
Echter zoals dat hier gaat is de lol er snel af.

Gelukkig is het helemaal vrijwillig Tong uitsteken

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:55

Fokker79 schreef:
Ga dan echter niet paarden veroordelen (in plaats van beoordelen) alsof je er zelf al minimaal 10 in de grand prix (springen en dressuur) hebt uitgebracht.
.

Doel je nu op mijn stukje over het tandenknarsen van PB??! Verward
Volgens mij hoef je geen GP te hebben gereden om het tandenknarsen te horen. En ook niet om te weten dat dat verzet is.... Tenzij PB van genot en concentratie met zijn tanden knarst Haha!
Ik heb heel veel bewondering voor Anky, vind haar geweldig om naar te kijken met bijvoorbeeld Salinero... OK dan! Maar op PB vond ik het tegenvallen, sorry (ookal heb ik zelf nog nooooooit GP gestart en zal ik dat hoogst waarschijnlijk ook nooit gaan doen!)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:56

sarabande"]
[quote="Fokker79 schreef:
Echter zoals dat hier gaat is de lol er snel af.

Gelukkig is het helemaal vrijwillig Tong uitsteken
[/quote]

Fokker gewoon er bij blijven ,je niet van stuk laten brengen.
Wanneer je beledigd wordt of voelt ,gewoon door gaan.
Daar je tegenwoordig iets over buitenlanders mag zeggen is het ook mogelijk het woord hufterigheid te vernoemen. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:00

ceasario schreef:
mogelijk het woord hufterigheid te vernoemen. OK dan!

OK dan! Haha!

Zoals ik per pb ook al zei: laat je niet wegjagen Haha!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:32

saluut"]
[quote="Franske schreef:
toen ik nog even vrolijk werd toegezwaaid door Saluut Knipoog (Ik denk al ik ken er ergens van Haha! )

[/quote]

Ik knikte toch aardig vrolijk Maar de volgende x zal ik wel zwaaien dan Tong uitsteken Nu de hamvraag, wie was pipo ? Haha!:D

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 13:42

Franske"]
[quote="saluut"][quote="Franske schreef:

[/quote]

Ik knikte toch aardig vrolijk Maar de volgende x zal ik wel zwaaien dan Tong uitsteken Nu de hamvraag, wie was pipo ? Haha!:D
[/quote]

Jij keek naar haar rug. Ze zat bij mij aan dezelfde tafel recht tegenover mij, rood/bruin krullend haar in een staart, spijkerjasje aan. Haha!
In zuidbroek zwaaien hé!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:26

Ah die met het spijkerjasje, die moest het zijn, of die met dat lichte geval aan Knipoog Maar dan weet ik het, niet dat ik er zou herkennen volgende x Haha!

Maar zuidbroek doe ik me best om er te zijn, goes ben ik zeker.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:36

Tjonge jonge hé, ik ben één dag niet op bokt en behalve dat het topic zes pagina's langer is, wordt zelfs de vrijheid van meningsuiting aangevochten. pfffff........
Verder wordt hier geschreven dat we (ja, ik voel me aangesproken) teveel op het gereden zijn letten en niet op de kwaliteit van de hengst zelf. "Heb je het wel begrepen???" vraag ik me dan af. Ik beoordeel niet aan de hand van hoe een hengst gereden is, maar de kwaliteiten van de hengst in combinatie met het gereden zijn. San remo is hier een goed voorbeeld voor. Edward rijdt hem echt heel goed, hij haald eruit wat erin zit maar de kwaliteiten van de hengst zijn gewoon niet beter dan wat hij nu toonde. Terwijl bijvoorbeeld Prestige echt niet fijn werd gereden maar dit is in mijn ogen wel de beste die er was (samen met Paganini), juist omdat hij niet alleen gevoeglijker mbt tot de omstandigheden was dan Silvano (zoals Lovely schreef) maar ook gevoeglijker tegenover de ruiter. Als een paard zich nog zo laat zien onder zo'n ruiter dan zegt dat voor mij een boel over z'n kwaliteiten en z'n karakter.

Nou ja, dan maar even reageren op wat andere uitspraken:
Franske, ik was diegene in het lichte geval..... Knipoog

Pipo en Saluut, mag ik uit jullie reacties opmaken dat jullie ook weer naar Zuidbroek gaan??? Mag ik ook mee of vinden jullie me al heel vervelend Haha! Bloos!

Over PB en Anky: ik bewonder Anky ook absoluut, het LDR-systeem van Anky&Sjef verdedig ik graag behalve het remmen met de handen. Helaas had dit onderdeel de overhand bij PB en ik ga ervan uit dat hij oa. daardoor zo knarste en zwiepte. De stang hing echt niet lekker, bovendien had ze meer druk op de stang dan op de trens.

Dan de stap van Scandic, die is niet kort maar gewoon taktmatig niet goed, bovendien komt dit volgens mij niet doordat hij met zijn achterbenen zo vlijtig doortreed. Integendeel, ik vind hem in stap achter niet sterk genoeg.
Verder stapte Bonfire inderdaad kort, maar nooit onzuiver en da's veel beter bewerkbaar.

Riant en Radar ben ik gewoon niet zo weg van, het zijn geen slechte paarden maar ook geen uitblinkers. Ik zou er niet mee dekken, niet omdat ze niet zo opvallend zijn maar omdat ik dan liever voor een meer allround-hengst ga zoals bijv. Cantos, die springt ook niet direct in het oog.

De uitspraak van Edward ging toch waarschijnlijk over het paard dat de groom in de hand had? En dat was toch het paard dat hij als eerste reedt? Dan was het toch Redford........... (correct me if I'm wrong, misschien wil Eddie het zelf doen???)
Hoe dan ook, ik vond het een opmerkelijke uitspraak die naar mijn idee veel over het paard zegt (ja, ik hecht veel waarde aan het oordeel van de ruiter. Zeker als het iemand is als Edward - of Happie, of Remi, of Bert)

Wat betreft Bert Rutten, ik was diegene die hem Bert Rukken noemde. Iedereen mag m'n mening weten en ik was tot dat oordeel gekomen nadat ik enige clinics van hem had gezien en kennissen lessen bij hem hadden gevolgd en/of daar stage hadden gelopen. Zij kwamen allemaal rukkend en plukkend terug. Wie weet klopte de uitspraak van iemand in dat topic over hem wel. Diegene schreef dat Bert vooral let op achterbeengebruik en aanleuning en dat het bij veel paarden tegenwoordig niet anders kan dan ze met ruk en pluk werk voor elkaar te krijgen. Als ik dan al die hengsten met Weltmeyer-bloed zie en ze vergelijk met Paganini dan ben ik het bijna eens met die stelling.

Nou, nu maar gauw naar de huiskamer want dit wordt veel te serieus...... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:53

Een paard dat tandenknarsend door de baan gaat, zit ergens mee meestal, maar dit hoeft niet per sé de teugelvoering van de ruiter te zijn. Er zijn vreselijk veel redenen dat een paard knarst, het kan dus ook gewoon zijn dat PB het druk had in zijn hoofd met de omstandheden, erg gespannen was en zich zodoende afsloot voor zijn amazone. Ik vraag me af wat ik zou doen op een hengst die zich opblaast in zo'n situatie, afstappen denk ik.
Aimee, ik ben het geheel met je eens over Prestige.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:05

Lovely schreef:
Er zijn vreselijk veel redenen dat een paard knarst, het kan dus ook gewoon zijn dat PB het druk had in zijn hoofd met de omstandheden, erg gespannen was en zich zodoende afsloot voor zijn amazone. Ik vraag me af wat ik zou doen op een hengst die zich opblaast in zo'n situatie, afstappen denk ik.

Helemaal mee eens Lovely, ik heb zelfs wel eens gehad op concours dat ik ben afgestapt omdat m'n paard ineens begon te knarsen. Dat had ze nog nóóit gedaan, er was duidelijk iets mis en dat had in dat geval zeker te maken met héél véél spanning o.a. door de omgeving, waardoor ze zich inderdaad afsloot van mij als ruiter.
In het geval van Anky met Painted black leek het echter niet zo, want als je paard ineens knarst en zwiept met de staart terwijl hij dit normaal niet doet dan gaat er toch een lichtje branden. Ook Anky kijkt in zo'n geval na wat er aan de hand is of ze let bij het rijden op waardoor het zou kunnen komen. Daar was echter totaal geen sprake van, ze reedt alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Hij reageerde verder heel goed op z'n omgeving, daar kwam de spanning naar mijn idee niet van.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:11

Bloos! Bloos! Bloos!
He, ik ben kennelijk helemaal in de war (komt vast door Remy)....... lees net de uitslagen en daaruit blijkt dat die uitspraak inderdaad van Happie was....... oeps, sorry Pipo.
Had ook beter op m'n spulletjes moeten letten, in het boekje stond alles netjes genoteerd Verdrietig Knipoog

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:13

Aimee schreef:

De uitspraak van Edward ging toch waarschijnlijk over het paard dat de groom in de hand had? En dat was toch het paard dat hij als eerste reedt? Dan was het toch Redford........... (correct me if I'm wrong, misschien wil Eddie het zelf doen???)
Hoe dan ook, ik vond het een opmerkelijke uitspraak die naar mijn idee veel over het paard zegt (ja, ik hecht veel waarde aan het oordeel van de ruiter. Zeker als het iemand is als Edward - of Happie, of Remi, of Bert)

edward rijdt redford niet. Hij had Ronaldo en San Remo bij zich. dus gaat over Happie.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:14

Fokker79 schreef:
Sta helemaal verbaasd over de manier waarop hier met mensen en paarden omgegaan word. Niet alleen wordt een zeer groot aantal mensen gehinderd door een enorm gebrek aan kennis, maar ook nog aan normaal fatsoen.
Ik neem aan dat dit soort discussies initieel bedoeld zijn om op een constructieve wijze tot het uitwisselen van ervaringen en kennis te komen, ik zie er echter weinig van terug. Kijk dat je een mening hebt is prachtig, dat die eventueel gebaseerd is op een gebrek aan kennis is ook nog mogelijk.
Kijk nu een weekje of wat mee en was in eerste instantie behoorlijk enthousiast, mensen met eenzelfde interesse! Echter zoals dat hier gaat is de lol er snel af.

Begrijp eerlijk gezegd je zorg en ophef niet. Neem nu het Nederlands elftal, daar heb je toch ook miljoenen criticasters van? Ik vind eigenlijk de commentaren nog wel meevallen en feitelijk van aard. Voorts is het hier een forum waar je je mening kwijt kunt. Ga er gerust tegen in, mocht je er geweest zijn. Mocht je er niet geweest zijn, heb je eigenlijk geen recht om de inhoud en vorm van de commentaren hier aan de orde te stellen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:02

Ben het niet altijd met je eens Exuseme, maar dit is prima verwoord. Ik vind het nogal een arrogante manier om een forum binnen te komen.
De enige manier om een discussie aan te gaan is ervan uitgaan dat je mede discussiegenoten wel eens gelijk zouden kunnen hebben. Denk je van niet dan kan je dat met argumenten weerleggen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:26

Fjewww....... ik dacht al dat ik de enige was die er zo over dacht, maar Excuseme en Sarabande geven ook mijn gedachte mooi weer.

Marjolein schreef:
edward rijdt redford niet. Hij had Ronaldo en San Remo bij zich. dus gaat over Happie.

Helemaal waar, kennelijk heb ik ook m'n hersens bij Pipo in de auto laten liggen........ Blond Bloos!