Starjo dat klopt alleen is ze officieel te groot voor deze rassen. En kwa lompheid is het een echte tinker
Radionx
Geplaatst: 21-05-14 13:17
plientjedres schreef:
Starjo dat klopt alleen is ze officieel te groot voor deze rassen. En kwa lompheid is het een echte tinker
1.48 voor een Mérens is echt een gemiddelde maat. Mijn Mérens is 1.53. Ik ken ze zelfs van 1.60. Kijk maar eens op de op de site van het Mérens stamboek.
ik ie er ook echt tinker in meschien een heel klein beetje fell pony? maar echt wel tinker door de oren de hoeven en de buik, en de manen
M_D_H
Geplaatst: 21-05-14 13:23
Alleen de eerste pagina gelezen, maar ik zie duidelijk een Tinker hier in.
Maar ach ts, ik heb ook een zwarte maar dan met bles en 2 witte achtervoetjes. Ook die van mij wordt als Fries of merens bestempeld.. Sterker nog... Er is zelfs een paar keer gevraagd of het een welsh was.. . En ijslander is ook al gevraagd...
Ach en afgelopen weekend op de tinkerdagen is mij zelfs vertelt dat dit de tinkerdagen waren, andere rassen waren niet welkom hier (niet door de organisatie hoor, maar wel door andere deelnemers, en dat terwijl ik al jaren mee doe )
Tinkers zijn ook gewoon kruisingen met van alles, in veel zie je de welsh invloed terug en ook bij velen de shire/clydesdale. Bij mijn hengst zag je in z'n hoofd toch best shire invloed terug, is Me ook wel eens gevraagd of het een shire was.....was ie toch echt paar maatjes te klein voor.
DaraBariton
Geplaatst: 21-05-14 15:48
Nu ik die andere foto's ook gezien heb, zie ik toch echt meer bouw van een tinker dan van een fries. Al zal er denk ik we fries bijzitten.
Inderdaad zijn tinkers kruisingen ja. Maar ik vind het toch echt een tinker inclusief snor in de winter Wist trouwens niet dat merens zo groot mochten zijn. Ik zit er aan te denken om 13 juli naar de keuring te gaan, kijken wat ze daar zeggen
jansje73
Geplaatst: 22-05-14 07:07
SuperAssie schreef:
Oké op de eerste foto zou ik de twijfel kunnen begrijpen maar op die laatste 2? Overduidelijk tinker imo
Dit wilde ik ook zeggen! De foto 2 en 3 is het echt een tinker. Je hebt wel een mooie tinker.
Horzelover9
Geplaatst: 22-05-14 07:10
muntdrop schreef:
Alles wat zwart is is toch een fries?
Dat is niet zo er zijn heel veel zwarte paarden en dat zijn echt niet allemaal Friezen
M_D_H
Geplaatst: 22-05-14 07:11
Horzelover9 schreef:
muntdrop schreef:
Alles wat zwart is is toch een fries?
Dat is niet zo er zijn heel veel zwarte paarden en dat zijn echt niet allemaal Friezen
ik zelf echt niet, echt een mixje. Maar goed maak niet uit.. Heb weer erg gelachen omdat ik al mijn paardjes achter de koeien zag rennen hahaha. Ben erg visueel ingesteld.