hengst gezocht die echt fijne karakters vererfd ( dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:34

spekenham schreef:
oke lastig dus, stedinger is ook wel een hengst die me aanspreekt, wie kent daar meer van?

Ik heb er een 4jarige van. Doodbraaf, zelfs naar het lammetamme af, tot hij onder het zadel komt. Dan zit er echt een geweldige vooruit op.

Mungbean

Re: hengst gezocht die echt fijne karakters vererfd ( dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:05

Ik ken ook een hele brave Stedinger hebgst. Super eenvoudig in de omgang, goed wakker in het werk.

drunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:37

Ik heb zelf uit een spring gefokte merrie een specialD veulen gefokt, met altijd zeer lovende reactie's op wedstrijden over mijn knappe en talentvolle paard!
Mijn instructie raakt niet uitgepraat over zijn werkwilligheid en makkelijke bewerkbaarheid.
Ik sta bij een hobby fokker op stal over de afgelopen 5 jaar zijn zijn drie mooiste veulens 2x special D veulens geweest en een uit een van die paarden x aikido.
Lief in karakter.
Hij heeft nu een dream boy jaarling uit een merrie waar hij eerder een specialD uit heeft gehad.
Mooi gelijnde merrie. Dream boy is er niet in te vinden het lijkt een kloon van vivaldi vos veulen met een forse hals niet zo'n mooi hoofd maar hopelijk maakt de beweging veel goed!
Mijn reden om special D te kiezen voor mijn merrie destijds was juist karakter ik had kleine kinderen en wilde betrouwbaarheid. En verbetering in de activiteit van het achterbeen .
Alle twee de wensen zijn vervuld. ik wilde juist niets uit de jazz lijn ( verbetering achterbeen gebruik) omdat mij bekend was dat hij zeer lastige karakters kan geven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:20

Eén zwaluw maakt nog altijd geen zomer.. :)

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:24

ik zelf zou voor een goede bekende hengst gaan, moet zeggen dat ik weg ben van de hengsten van Ad valk, mooie goed presterende hengsten met (moet ik zeggen) een goed karakter

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 20:40

nog even een laatste schop zondag wordt merrie gedekt eindelijk alleen keuze blijft lastig.

wie weet of de niro voldoende bloed doorfokt

onze merrie is ondertussen voorl. keur di tis haar stamboom

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1640656

vandaag afgestapt van vivaldi moeders eerste keus maar ik ben er niet helemaal weg van.
merrie staat al bij van uitert dus weet niet of ik andere dan hun eigen hengsten kan kiezen.

aandachtspunten verbindingen in de rug, sterke achterhand en vooral werkwillig karakter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 08:17

De Niro fokt weinig bloed door maar ik denk dat je er met je aandachtspunten wel goed zit.

Akires

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:36

Na het doorlezen van het hele topic ben ik toch wel heel benieuwd voor welke hengst je uiteindelijk hebt gekozen? :)