Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:De nakomelingen van Carosso VDL dienen alleen nog aan een voldoende verrichting ( IBOP, EPTM of voldoende sportresultaat) te voldoen om te kunnen worden opgenomen in het stamboek van het KWPN.
U kunt haar aanmelden voor een stamboekkeuring, ze wordt dan echter onder voorbehoud van een voldoende aanlegtest gekeurd ( op het moment van de stamboekkeuring is er dan nog geen nieuw predikaat mogelijk).
Pas als ze aan deze voorwaarde heeft voldaan dan kan ze stamboek of eventueel ster worden.
Ik neem aan dat zij als springpaard geen ster wordt als ze Z2 +5 is?
Moratoetje schreef:Ik twijfel of ik een van mijn merries nogmaals voor ga stellen op de stamboekkeuring. Ze is als 3-jarige al opgenomen in het stamboek, ze had toen 70 punten voor haar exterieur en 65 punten voor het springen.
Weten jullie hoe dat zit, moet zij helemaal opnieuw beoordeelt worden of hoeft ze alleen maar vrij te bewegen en vrij te springen?
Ze kan natuurlijk ook nog ster worden via de sport, het enigste probleem is....ik spring niet met haar, ik heb haar omgetoverd naar een dressuurknolIk neem aan dat zij als springpaard geen ster wordt als ze Z2 +5 is?
Het gaat om deze merrie, ze heeft als afstamming: Orame x keur pref.prest. v. Creool x ster. v.Zeno
Tevens heb ik een dochter van haar staan, die wil ik ook op laten nemen. Dat is een 4-jarige Canturano, die was vorig jaar nog veels te jeugdig voor de keuring. Bij haar twijfel ik tussen de SK of toch via IBOP???