[TI] Tinkers in de dekens: Met welke deken staat jouw Tinker nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daniweerd

Re: Tinkers in de dekens: Met welke deken staat jouw Tinker nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:19

Mijn Fudge staat sinds een week weer zonder deken :o hij heeft een nieuw vriendje die alles aan stukken scheurt :D en nu ik toch niet rijden kan vanwege enkelblessure moet hij maar weer zonder deken de winterkou trotseren :Y)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:25

Al even niet gereageerd geweest maar goed.

Omdat Jack altijd erg vies word aan zijn flanken en buik en behalve de matten nu geen andere stal bedekking mogelijk is zou ik graag een 0grams regendeken kopen met buikflap nu kwam ik deze tegen via Kaat (Jacky)

http://www.western-shop.nl/?Lng=nl&Sect ... ductID=400
Deze vrij zeker dat die zou passen maar zijn maat is 175 en kleinste is 182 hier. Voordeel van betere pasvorm en ook minder risico voor de manen.

En deze http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 0123e.aspx
de 2de heeft eigenlijk mijn voorkeur alleen tja zou het wel passen bij een tinker ? Vooral op de schouder misschien zijn er hier bokkers die er al de kunst in hebben dingen vanaf foto in te schatten en al te zien van "misschien" of "zal zeker te krap zijn voor aan"

Hoop op tips :).

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:41

Mijn merrie heeft ook meerdere dekens met buikflap. Ik vind het prettig werken. Als je zoekt op quarterdekens of dekens bij westernshops vind je er verschillende. De stormshield is een hele fijne deken die super ligt bij mijn merrie. Alleen de uhg-shop is niet heel erg betrouwbaar om dekens te kopen. Zeker niet als je op korte termijn een deken wilt. Er is een flink topic over, moet je maar eens zoeken. Verder heb ik via Amyz hier op bokt een mooie deken gekocht, ook met buikflap en teruggesneden schoft. In haar profiel staat haar website. Deze deken kwam via Arthurs westernshop. Maar zij had ook een paar stormshield dekens.
Voordeel van die westerndekens is dat ze vaak ook mooi ruim vallen voor onze tinkers.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:17

Ik heb al gelezen over de slechte ervaringen van de webshop. Ga deze bokker even opzoeken eenmaal ik thuis ben.

Vind dat deken van justwestern eigenlijk meer mijn ding zit enkel met de twijfel van zal dat wel passen voor Jack. Prijs is ook doenbaarder ik betaal het zelf maar moeder lief zou niet graag horen dat ik zo een duur deken heb gekocht van het ander merk. Daarom de vraag of die ook niet zou kunnen gaan en anders kijk ik alsnog voor het duurdere deken of een deken waarvan als je de buiksingeld aan doet het ook de buik voor een stuk bedekt :).

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:09

Bizar idee, dagelijks een deken omdoen alleen omdat het voor de eigenaar minder borstelen is..... :( Zeker in deze temperaturen met onschoren paarden ?!

Nova d'r hals is geschoren plus een stuk van d'r borst tegen het zweten. Verder veel en lang uitstappen en zweetdeken na het rijden. Gaat prima, ze staat nooit te rillen na het rijden. Ze zweet natuurlijk wel meer dan een geschoren tinker. Verder staat ze lekker dik in d'r wintervacht en dan natuurlijk zonder deken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:07

jeaninedow je hebt me duidelijk verkeerd begrepen ;). Het is omdat hij er een sport van maakt te smeerkezen ik ben niet te lui om te borstelen maar uit eindelijk train ik ook met hem voor dingen en ga niet met een paard die van hoofd tot sok vuil is dat je er dagelijk +1uur aan bezig bent 'm terug in orde te krijgen gaan rijden (< ook al doe ik enkel de plekken waar tuig komt) waar dus de training al direct bij inschiet. Ben pas om 19u thuis overdag kijkt mijn moeder voor het voeren als ik thuis kom wil ik kunnen een half uur besteden aan borstelen en weg niet soms 1uur een half aan dat borstelen alleen want hoe die het doet vraag het me niet maar het plakt er echt aan vast dat het niet op even 10 min er af te krijgen is..

Het gaat ook om een ongevoerd deken ik ga hem géén deken aan doen met voering zelf geen 100gram gewoon een 0... verder eigen keuze die staat genoeg zonder ook (nu zelfs constant enkel na rijden een zweetdekentje tot die opgedroogd is) daar naast puur kwestie dat ik kan trainen ook nog wat ook mennen kan inhouden in de toekomst kijkende .. dan wil je al zeker geen viezigheid onder je tuig die kan gaan schuren.

Owja antwoord van Justwestern deze gaat dus niet passen wat ik ook al had gevreesd nu zoeken voor een alternatief deze andere van 130 euro vind ik op zich goed maar is wel vrij duur. :)