Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pletje123 schreef:Zag het ook! Dikke score voor de Contango!
Cayenne schreef:Misschien een stomme vraag, maar ik zie bij in ieder geval 1 hengst staan dat het sperma van matige kwaliteit is (of dat is in ieder geval de verwachting..) Waarom zo'n hengst dan toch goedkeuren?Je loopt dan als hengstenhouder toch risico's?
Dees schreef:Ik was gistermiddag aanwezighier mijn bevinding:
De Johnson was achter verbetert sinds ik hem 6 weken geleden zag. Vind hem een zeer aansprekend paard in een prachtige verpakking. Braaf ook. In beweging goed.
De Painted Black is een prima dier al had ik van een 4 jarige een sterker onderkomend achterbeen verwacht. De hals lijkt me weinig verticaal aangezet, wellicht daardoor lijkt hij iets taai op de hand.
De Uphill was iets minder braaf maar beschikt wel over een mooi front met een gunstige hals. Loopt erg ruim. Model van de achterhand vind ik niet aansprekend, ik vraag me af waar die croupe genetisch gezien vandaan komt (dat is volgens mij niet iets wat uit de Zelma-lijn komt). Iemand hier die het weet?
De Ampere x Jazz is goed dressuurpaard in bouw, uitstraling en gangen. Was erg onder de indruk van de omstandigheden en hield zich daardoor strak in de rug. Verbeterde wel tijdens het rijden. Aansprekend modern dressuurpaard.
De Gribaldi toonde zich een prettig en lichtvoetig sportpaard. Is imo iets horizontaal van bouw (met beknopte halslengte) en dat zie je terug in de beweging (wat vlak, weinig front van zichzelf - ruiter moet dit erop zetten).
De Contango is echt een joekel van een beest. Kan ook werkelijk super galopperen maar stap en draf zijn onder de maat en te kort. Zou hij ook kunnen springen? Amazone reed hem slim en toonde vrijwel alleen galop.
De Ampere x Ferro is gewoon super. Die liep op een volledig ander (hoger) niveau. Veel aanleg tot verruimen én sluiten, zowel draf als galop. Wel sterk maaiend voorbeen en smal in de borst. Maar wat een beestje! Echt genieten om hem te zien gaan.
Dressuurbeoordeling duurde lang. Maar alle paarden werden gereden door dezelfde amazone, die naar mijn mening keurig en eerlijk te paard zat. Ik vind het sterk van KWPN dat ze dit zo doen, al is het dus wel een vertragende factor.
Heb de springpaarden ook gezien. Vond het vooral grappig dat toen het springen was afgerond, de helft van het publiek opstond en vertrokSpringen is dus duidelijk wel interessanter voor de KWPN achterban dan hier op Bokt merkbaar is
De topper van het springen zou imo niet met goed fatsoen door een B-dressuurproef heen kunnen komen - dier kon alleen maar linksom lopen, rechtsom had hij geen buiging. Je ziet het ook terug in zijn bouw. Voor de oplettende kijkers: het is ook te zien op die standfoto. Kennelijk is symmetrisch kunnen buigen geen factor bij het keuren van een springhengst? Maar goed, ik heb verder geen biet verstand van springen, dus het zal wel dat deze hengst extra over het hout kan komen.
Rivaldo schreef:Dees schreef:De Uphill was iets minder braaf maar beschikt wel over een mooi front met een gunstige hals. Loopt erg ruim. Model van de achterhand vind ik niet aansprekend, ik vraag me af waar die croupe genetisch gezien vandaan komt (dat is volgens mij niet iets wat uit de Zelma-lijn komt). Iemand hier die het weet?
San Remo
Pletje123 schreef:Cayenne schreef:Misschien een stomme vraag, maar ik zie bij in ieder geval 1 hengst staan dat het sperma van matige kwaliteit is (of dat is in ieder geval de verwachting..) Waarom zo'n hengst dan toch goedkeuren?Je loopt dan als hengstenhouder toch risico's?
Omdat het nog kan verbeteren. De hengsten worden jaarlijks getest.
Citaat:De minimale grens van goed gebouwde en bewegende cellen moet minsten 50% zijn. Bij hengsten die de ondergrens niet halen, wil niet zeggen dat ze onvruchtbaar zijn. Ze zijn echter niet zo vruchtbaar als hengsten die 70, 80 of 90% levende zaadcellen hebben.
caro29 schreef:Volgens mij is Fimondro er een paar weken geleden eruit gegaan. Ik weet niet waarom. Wel jammer want hij was samen met F-one USA mijn favoriet