Hoge staartinplant, kwestie van smaak of...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:01

Die staart is toch geen sleuteltje van een opwindmechanisme?
Die staart gaat omhoog als gevolg van de opwinding niet andersom.
Tuigpaardenfokkers stoppen zelfs sambal onder de staart om het paard op te winden, pijn te laten hebben waar het geschrokken op reageert. Daarvan gaat de staart omhoog.

Dit topic gaat over de vorm van het kruis met daaraan gerelateerde staartdracht

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:16

ik bedoel het anders: ik vroeg me af of er in het lichaam van het paard wat verandert (qua botten en spieren)als het in
zo'n opwindingsfase is, omdat het paard dan zoveel anders beweegt. Lachen

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:16

Suzan1 schreef:
ik bedoel het anders: ik vroeg me af of er in het lichaam van het paard wat verandert (qua botten en spieren)als het in

Dat klopt precies. Als de staart erg omhoog gedrukt wordt(gaat altijd samen met een hoog geheven hoofd), komt er meer druk op de onderliggende gewrichten en dat zie je terug in de beweging.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:24

dan draagt ie z'n staart wel hoger, maar dan zit ie nog niet hoger aan z'n achterwerk vastgemaakt.

ik volg suzan en anna hier wel in. maar da's een beetje off topic denk ik.

het gaat over de staartinplant.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:20

ceasario schreef:
Heeft het hier mee te maken???? Knipoog

Afbeelding

Iedereen gaat er van uit ,,ook IDS, dat de rug een stuk is. Boos!

WAARSCHIJNLIJK BIJ BEPAALDE PAARDEN>

De V-vorm dient men niet verwarren met de aangehaalde V-snaar van zekere ANNA. Die door het woord V-vorm ,de V-snaar bij paarden uitgevonden te hebben.
Een V-snaar een auto-onderdeel te vinden in een paard.
De nieuwe theorie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:30

Anna42"]
[quote="Suzan1 schreef:

Dat klopt precies. Als de staart erg omhoog gedrukt wordt(gaat altijd samen met een hoog geheven hoofd), komt er meer druk op de onderliggende gewrichten en dat zie je terug in de beweging.
[/quote]

Klopt, die beweging wordt wel ronder, maar zeker niet ook traag en pauzerend, bij sommige paarden zelfs stampend. Tegelijkertijd drukt het paard de hals omhoog en de rug naar beneden, op dat moment loopt dat paard pas echt in diverse stukken. Een paard dat met de staart op de rug loopt, loopt niet op een gezonde manier.