[TI] Yes !! We hebben ons droompaardje !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ewona

Re: Yes !! We hebben ons droompaardje !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 13:13

Even een domper op de fun met onze droompaardjes.
Na onze Djim die tijdelijk "uitgevallen" is : [MD] Vreselijke hoest en benauwdheid :'(

Nu dus ook wat probleempjes met Pride.
Niet ernstig in die zin van ernstige gezondheidsproblemen.
Maar hij heeft plots weer heel erge last van rasp.
Had hij eerder al, blijkt hij ook enorm aanleg voor te hebben, maar het was goed onder controle.
Zijn sokken zijn sinds hij hier gekomen is (kwam volledig geschoren hier aan vorig jaar augustus) enorm gegroeid.
Hij staat er super mee !
Jammer genoeg moeten ze er nu op aanraden van de DA weer vanaf, ik kan wel janken |(
Verder is hij op het moment niet echt vooruit te branden, voelt zich wat futloos.
Daarvoor heeft hij poeder van de DA gekregen om onder het voer te mengen, zou hij zich redelijk snel beter op voelen, mengeling van supplementen.
Raar, want ik dacht dat hij voldoende uit zijn voeding zou halen.
Maar goed, we wachten even af hoe het verder verloopt.
Voor de rest merk je niets aan hem, hij is nog even ontdeugend, ziet er niet ziek uit, geen diarree, goede eetlust, mooi blinkende vacht.
Hij heeft wel net heel erg lopen verharen en misschien dat hij daar teveel energie in gestoken heeft, ik weet het ook niet meer.
Als de supplementen hun werk niet snel doen, wil ik dat er bloed getrokken wordt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:42

He bah wat naar zeg van Djim :( Hoe gaat het nu met hem?

Wat vervelend ook van die rasp :\ Bart heeft er nu in de winter ook wel meer last van, zijn sokken zijn nu ook aardig lang aan t worden. Als hij echt wondjes krijgt en de korsten erger worden gebruik ik groene leem, dat helpt aardig goed. En in de tussentijd probeer ik de korstjes uit de haren te halen zodat het niet zo trekt. Hij vindt dat gelukkig niet zo vervelend. Is het niet een idee om alleen het bovenste stuk van de sokken te scheren? Daar waar de korsten op de huid zitten?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:06

Het zijn niet enkel korstjes, want die kreeg ik er makkelijk uit.
Het is echt zo een dikke harde laag, echt dik, en daarin komen allemaal kloven.
Dus dat zal ook wel pijnlijk zijn, denk ik.
Die dikke laag zit net in de plooi van zijn voorbeen, dus hindert volgens mij ook wel echt.
Voor de rest komen er nu zelfs wat korsten (niet zo dik, dus wel bij te houden) op de zijkanten, dus pijpbeen.
Tot nu toe heb ik het proberen zacht te maken door het goed in te vegen met olie (van de DA) en dan zoveel mogelijk eruit kammen de dag erna. Maar dat wil toch niet goed helpen.
*zucht*
Ik ga nog 1 poging doen om alles los te weken zonder de sokken eraf te halen, enkel die plekken vrij te maken.
Heb net nog een tip gekregen over iets van XL green beenreiniger of zoiets, moet ik even kijken hoe het precies noemt, ik heb het opgeschreven om te gaan halen.
En dan misschien eens de mokthee proberen ... zou dat ook helpen tegen zulke felle rasp ?
We zullen zien.
Probleem is dat Pride er helemaal niet graag aan laat zitten, durft echt slaan als het hem teveel wordt.
Snap ik natuurlijk wel, dat het pijn doet.
Anders moet ik hem eens licht laten verdoven om alles in één keer weg te halen, zodat ik erna enkel de verzorging hoef te doen.
Normaal doet hij alles voor een snoepje, maar hier heeft hij écht last van en dus kan je hem daarmee niet verleiden om het te laten verzorgen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:10

Oeps, vergeten ...
Met Djim gaat het goed op het moment.
Maar hij heeft natuurlijk nog zijn medicatie.
Afwachten hoe het gaat als die kuur afgelopen is.
We hebben al zoveel mogelijk aanpassingen gedaan, maar moet nog wel één en ander gebeuren voordat het in orde is.
Als het dan nog niet lukt, gaat hij verhuizen.
Dan komt hij hier wat verderop op een weide met schutstal lopen, op zo'n 10 min hier vandaan met de auto.
Liefst houden we hem aan huis natuurlijk, samen met Pride.
Maar zijn gezondheid gaat voor, dus we kijken even hoe het gaat lopen.
En moest het zo zijn, dan blijven ze mekaar wel gewoon zien natuurlijk, want we blijven er samen op uit trekken, dan moeten we hem alleen even ophalen. ;-)

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 11:40

Pride zijn rasp is weer onder controle én hij heeft zijn sokken nog :D
Iedereen tevreden :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:57

Aah wat super zeg! Waarmee is het gelukt? :D

En hoe gaat t nu met Djim? Staan ze nog steeds saampjes of is hij toch verhuisd?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 14:05

Neen hoor, Djim staat nog aan huis.
Medicatie is nog maar pas op, dus het is nu afwachten hoe het verder zal gaan.
Duimen omhoog dus !

Wat de rasp van Pride betreft, ik leg het maar weer op de zonnebloemolie.
Valt me op dat ik er 14 dg geleden terug mee ben begonnen en dat het nu zo goed als weg is.
Nog wat losse schilfertjes hier en daar uitkammen en het is klaar.
Elke avond doe ik een beetje, want hij vind dat dus niet leuk ;-)
Maar voor een snoepje (shetlander mentaliteit van Pride was ik even vergeten) doet hij dus letterlijk alles. _O-

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:15

Whaha :')

Ik duim mee dat t goed blijft gaan met Djim :D

Ga ik denk ik toch ook maar eens kijken om de zonnebloemolie ook te geven, moest door het eten toch? Bij Bart wisselt t heel erg per periode. Linksvoor is t nu minimaal maar rechtsvoor is het weer wat erger geworden

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 21:37

Alles is ondertussen weer bij het oude, gaat prima met allebei de tinks. (hout vasthouden)
We hebben er alweer een aantal mooie buitenritten opzitten.
Hanna heeft een paar keer gesprongen met Pride. In het bos staat een hindernissenbaan voor ruiters en ook een slalomparcour voor menners, beide erg leuk om te doen.
Eind maart gaan we de tinkers verkleden en meedoen aan een wedstrijdje hier in de buurt.
Verder willen we graag gaan oefenen op Trec, maar weten niet goed waar beginnen hier in de regio.
Moeten we nog even uitpluizen.

Pride is er in het bos even vandoor gegaan met Hanna, maar zonder veel erg.
Waren gewoon wat kuren en even snelheid testen plus kunde van de ruiter ook even testen.
Ze was hem vrij snel weer de baas, dus dat weet hij ook weeral.
Natuurlijk was ze wel even geschrokken, want dat had ze niet verwacht van haar "doodbrave" slungel, hihi.
Het begon met steigeren (niet hoog), ter plaatse bokken en hopla, weg was hij.
Oorzaak waren Djim en ikke :o
Zij gingen in het bos even de hindernisbaan op en ik bleef met Djim op het bospad staan wachten.
Zolang Djim hun zag ging alles prima, maar na een tijdje zagen we hun niet meer, hoorden we Hanna wel nog lachen, dus dat zat goed.
Tot Djim hinnikte naar zijn maatje, om te horen waar hij bleef ... en Pride een antwoord gaf met het gevolg dat hij erg snel terug bij zijn vriendje wou zijn.
Maar goed, dat leren ze nog wel ;-)
Hanna leert elke rit weer bij, dus hiermee is dat niet anders.
Nu weet ze dat zelfs het braafste paard wel eens kuren kan hebben, en dat ze altijd alert moet blijven, ook bij fun-momentjes.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:45

Haha gekke Pride :D wat een leukerd is het toch! Wel super dat het zo goed gaat met die twee en met jullie natuurlijk :) ben nog steeds ontzettend blij met Zo'n heerlijk huisje voor mijn lieve bonte vriend :)

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 21:57

Hij is ook echt een super-knolletje !!
Lekker eigenwijs en altijd te vinden voor wat ondeugd.
Hanna heeft hem gisteren nog beklad met verf, vond hij allemaal prima.
Ze is aan het oefenen voor de verkleedwedstrijd, wat ze allemaal met hem kan doen.
Maar hem maakt het alvast allemaal niets uit.

We hebben ook een leuke foto van ons alle vier samen, jammer genoeg mag ik die van haar niet op bokt plaatsen.
Ze houdt er niet van om haar foto overal tegen te komen, wat ik wel begrijp.
Ik zal nog eens onderhandelen met haar, want vind hem te leuk om niet te tonen ;-)
Pride zijn sokken zijn ook enorm lang geworden sinds hij hier is, echt mooi om te zien.
En dan dat snorretje ... _O-

Je moet hem maar eens komen opzoeken ;-)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:08

haha oeh zijn gekke snorretje :D Ik ben heel benieuwd naar zijn sokken :)!

Ik wil heel graag een keer langs komen ik stuur wel even een PB met foto's en om een keer langs te komen :)

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:27

Hoi ewona,

Hoe heb je de resp precies weggekregen?? Zonnebloemolie door het voer of op de wondjes??

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:15

Zandro schreef:
Hoi ewona,

Hoe heb je de resp precies weggekregen?? Zonnebloemolie door het voer of op de wondjes??

Dat vroeg ik mij ook af!

Fijn dat het goed gaat met je paardjes!

kim_lovejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:43

Hoi, ik vond dit topic en blijf gezellig volgen.
Ik was zijn verzorgertje .
Het doet me heel goed om te zien dat hij het leuk bij jullie heeft en jullie genieten van hem :)
Xkim

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:55

Owjee boefje is t ook :') Echt super dat het zo goed gaat! En wat leuk een verkleedpartijtje :D Anders ze je op de foto's een stip op haar gezicht als ze liever niet heeft dat ze op t internet staat, doe ik ook regelmatig als mn hoofd raar is haha :')

Aaaah zn snorretje!! <3 is hij alweer lang geworden? :D

Ik vind het ook nog steeds zo fijn dat we jullie hebben gevonden, jullie zijn echt de perfecte match :D en vind het zo geweldig dat Hanna zo'n team met m is geworden en zo gek met m is <3

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:05

Ewona, als je iets met TREC wil kan je bij ons terecht hoor!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 20:56

Even de tijd nemen om iedereen te antwoorden ;-)

@ Piecon : denk dat het niet echt in onze regio is, waar jullie zitten. Zie net op routeplanner dat jullie bijna 2 u hier vandaan wonen. We kijken uit naar iets hier in de buurt, maar blijkt niet zo snel te vinden. Hindernissen enz...vinden we wel voldoende overal, maken we ook dankbaar gebruik van. De tinkers vinden het alleen maar leuk om spannende dingen te doen, vandaar dat we aan Trec dachten. ;-)

@ Calanddra : Wij zijn ook nog steeds blij dat wij JULLIE hebben gevonden, zo heel per toeval. Anders had Pride hier natuurlijk nooit gelopen.
Snorretje knippen we regelmatig even bij, want heel raar, maar de witte haren groeien veel sneller dan de zwarte. Moet natuurlijk een keurig snorretje hebben ;-) Maar het blijft wel staan, want hij oogst er zoveel complimentjes mee.
Het verkleedpartijtje dat eraan komt is niet echt een verkleedpartij. Hij moet helemaal versierd worden en daarna gaan we meedoen aan een wedstrijd in een zaak. Pride zal dus dwars door een winkel wandelen, tussen de rekken door !! Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen, vanmiddag ben ik even gaan kijken of het wel mogelijk zal zijn, maar lijkt wel haalbaar met coole Pride. Natuurlijk ga ik hem wel vasthouden, zodat er niets mis kan gaan. Jammer genoeg zal ik het niet kunnen filmen, omdat ik naast hem loop. Maar er zullen ter plaatse wel foto's genomen worden. Je zal je rot schrikken !! Meer ga ik nog niet verklappen ... :-p Als dat goed gaat komen er nog meer van die leuke dingen aan. Djim kan helaas niet mee wegens te springerig. Zou me niet lukken om hem tussen de rekken en door de automatische deur door te loodsen.

@ kim_lovejoy : Genieten doen we nog elke dag met hem, net zoals jullie daarvoor. Je had ons heel goed ingelicht over zijn "kuren" en gekke grappen, ondertussen heeft hij alles al zowat met ons uitgespookt wat hij in zijn trukken doos had. Blijft een gezellig knolletje.
Moesten Bommeltje_ of Calanddra stiekem plannen maken om op bezoek te komen, dan kruip je maar mee op de achterbank, kan je hem ook weer zien. ;-)

@ Zandro en james_bont : We hadden een grote bus olie van de DA meegekregen die we dagelijks op de plek moesten smeren. Enkel aanbrengen, verder niets mee doen. Fles noemt : Big-O-San. Is een huidverzorgende olie en zou helpen.
Jammer genoeg weet ik nu niet of die geholpen heeft of het feit dat we terug met zonnebloemolie begonnen zijn. In elk geval gebruiken we de Big-O-San nu al lang niet meer, maar houden hem wel achter de hand voor in geval dat ...
De zonnebloem olie haal ik gewoon in de Lidl, grote flessen van 5 ltr die dan in de aanbieding zijn. Ik geef beide tinkers 's morgens en 's avonds gewoon 20 ml door hun voer.
Was een tip van een andere DA, die hield vol dat het daarmee weg zou gaan.
Met zekerheid kan ik dus niet zeggen waardoor het nu voorbij is, maar denk door de zonnebloem olie.
Voor de rest is er niets veranderd in hun voeding.
Eerder had ik hem ook al zonnebloem olie gegeven door het voer en had hij geen last van rasp. Toen ik ermee stopte voor een tijd, kwam het terug, vandaar dat ik toch maar weer begonnen was, ondanks het gebruik van de Big-O-San.