KWPN voorjaarsonderzoek 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Re: KWPN voorjaarsonderzoek 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:55

Nou ik zou toelichting ook wel leuk vinden hoor, maar met je eigen ogen kan je ook veel zien.
Ja hij is zeker stoer, hij gaat goed vooruit! Hij zou van mij nog net wat scherper mogen, maar goed, er zijn genoeg Geldersen die aan de scherpe kant zijn, waar hij weer tegenwicht aan kan bieden (Kossen en Parcivals). Hij is iig super braaf en nuchter, dat is anders dan sommige hectische dressuurpaarden, al ging dat vandaag ook wel prima.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 12:59

Ja ach, het perfecte paard bestaat nog niet volgens mij :D ;) Zijn kwaliteit is onder andere het fijne, nuchtere karakter.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 09:08

Zijn er nog Bokkers die vandaag of morgen in Ermelo te vinden zijn?

Ik kan mij herinneren dat er voorgaande jaren een topic was over het verrichtingsonderzoek en dat men elkaar dan op de hoogte hield van de bevindingen. Dat is er nu niet volgens mij.. is de interesse minder?

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:58

Pletje123 schreef:
Zijn er nog Bokkers die vandaag of morgen in Ermelo te vinden zijn?

Ik kan mij herinneren dat er voorgaande jaren een topic was over het verrichtingsonderzoek en dat men elkaar dan op de hoogte hield van de bevindingen. Dat is er nu niet volgens mij.. is de interesse minder?

Volgens mij zijn er in het verleden mensen aangesproken op het verkondigen van hun mening over de hengsten.
Misschien terecht, mischien onterecht, maar ontzettend jammer voor de volgers van dit forum.

Vorig jaar was het ook al wat minder. En als niemand meer iets te melden heeft over de hengsten zijn er ook minder volgers.
Ontzettend jammer, want was altijd blij met de menig van andere, om te bekijken of mijn visie afwijkt van de visie van anderen.

Ik hoop dan ook dat ze het weer op willen pakken.
En dan mischien maar beginnen met:
Mijn mening is gebaseerd wat ik heb gezien tijdens het laatste onderzoek,
En is dus een momentopname. Dit kan afwijken van de werkelijkheid.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 11:11

Ow oké, ja dat begrijp ik ook wel weer dan. Ook vanuit de hengstenhouders en -eigenaren.

Internet kan funest zijn voor het imago van je hengst. En op Bokt worden geregeld paarden dusdanig bekritiseerd dat het ze geen goed doet. Terwijl de kritiek lang niet altijd terecht is. Daar hebben wij ook al mee te maken. Tenenkrommend..

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:08

ik ben geintresseerd welke springhengsten nu door zijn na gisteren.....kan er verder op internet niks over vinden..wie kan mij dit vertellen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:28

Ja ik ben ook benieuwd wat er nu door is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:59

Een kracht van Bokt was juist dat er informatie werd gedeeld (en besproken). Iets wat helpt om kritisch te blijven.
Maar goed, kritisch zijn i.c.m. Bokt blijkt vaker problematisch. Jammer alleen wel dat zo uiteindelijk toch het censuurbeleid van KWPN aan het langste eind trekt.

Wie zit er nou te wachten op nietszeggende, droge statistiek? Meningen willen we hebben! Daar kan je wat mee, daar kan je het mee eens zijn of juist wat anders van vinden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 20:56

Meningen zijn niet zelden niet helemaal juist.. of zetten een hengst in een negatief daglicht. En zolang mensen dat klakkeloos overnemen zonder de paarden zelf gezien te hebben, snap ik dondersgoed dat de eigenaren het liever niet willen hebben.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:27

Eigenaren willen gewoon geen mindere punten horen, laat staan via Google opzoekbaar.
Maar of dat terecht is? Nee.
If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Meningen zijn altijd juist.
Je moet ze zien voor wat ze zijn, namelijk meningen.
Onjuiste meningen bestaan niet: iemands mening is gewoon altijd juist voor de eigenaar van de mening.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar dat is heel wat anders.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:31

Ik vind het een lastige.

De verslagen van de personen waar we het nu over hebben vond ik altijd erg leuk om te lezen en kwamen op mij redelijk objectief over(redelijk want smaak speelt altijd een rol) Vond nu niet echt dat er echt hengsten afgebrand werden. Maar ja...iedere hengst heeft mindere punten. En het is maar net hoe ze op internet geinterpreteerd worden.

Dus dat er eigenaren waren die het mindewr leuk vnden dat snap ik ook wel weer.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:35

Heel misschien ga ik 1 juni nog naar de eindpresentatie. Maar het aantal (dressuur)hengsten is inmiddels al aardig gereduceerd en ik verwacht dat er tussen nu en 1 juni nog wel wat afvalt, dus of het dan nog de moeite waard is om te gaan vraag ik mij af. Het wordt dus weer een bedroevend laag aantal wat straks goedgekeurd wordt. Waar ligt dat toch aan?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 05:15

Dees schreef:
Eigenaren willen gewoon geen mindere punten horen, laat staan via Google opzoekbaar.
Maar of dat terecht is? Nee.
If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Meningen zijn altijd juist.
Je moet ze zien voor wat ze zijn, namelijk meningen.
Onjuiste meningen bestaan niet: iemands mening is gewoon altijd juist voor de eigenaar van de mening.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar dat is heel wat anders.

Wacht maar tot jij een hengst hebt waar echt flauwekul over gezegd wordt :+ Teksten op internet verdwijnen nooit. Gisteren hoorde ik op de tribune ook weer flauwekul voorbij komen.. en dat was overigens niet over mijn eigen hengst.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:15

Die meningen verdwijnen weer of worden alleen in eigen kring verspreid. Het probleem met Bokt is dat er nogal veel leken zijn, die zelf nog te weinig kennis en ervaring hebben om een eigen mening te vormen en daarom meningen van anderen overnemen alsof het hun eigen mening is.

Zeg niet dat ik zelf wel genoeg weet :D Maar ik heb geleerd om zoveel mogenlijk te luisteren naar ervaren fokkers/sporters, te kijken naar het paard zelf en vervolgens met die informatie mijn eigen mening te vormen. Het KWPN biedt zoveel mogelijkheden om overal een kijkje te nemen. Maak daar gebruik van en kon achter die computer vandaan :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:28

Mosh schreef:
Die meningen verdwijnen weer of worden alleen in eigen kring verspreid. Het probleem met Bokt is dat er nogal veel leken zijn, die zelf nog te weinig kennis en ervaring hebben om een eigen mening te vormen en daarom meningen van anderen overnemen alsof het hun eigen mening is.

Denk dat dit ook min of meer is wat Pletje bedoeld. Omdat mensen die mening overnemen en niet de essentie uit het verhaal begrijpen veranderd zo (overgenomen)mening langzaam aan in dikke onzin. Denk aan dat spelletje wat kleuters op school in de kring spelen. De juf fluistert een zinnetje in het oor van het kleutertje naast haar en aan het einde is er een geheel ander verhaal van gemaakt.

Overigens meningen zijn misschien wel altijd correct(omdat het een mening is) maar een mening is niet altijd objectief opgebouwd en niet iedereen kan een mening van een feit onderscheiden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 07:35

Precies!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:54

Wie bepaalt dat wat er over een hengst gezegd wordt, onzin is?
Bepaalt de eigenaar dat?

Kom op.
Nogmaals: if you can't stand the heat....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 07:56

Ach Dees :) we zijn het gewoon niet eens met elkaar.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:06

Er worden te veel onwaarheden op Bokt rondverteld. Daar heb ik zelf ook mee te maken gehad.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:14

dat is wat anders dan een mening, alles wat begint met "ik vind....." kan niet onwaar zijn.

en met eens hengst in de belangstelling zijn er gewoon mensen die het geweldig vinden en mensen die het niets vinden, jammer dat je je dit bijna niet meer op bokt kwijt kan. Ik vond het juist heel fijn om te lezen, ookal kwam het soms niet overeen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:18

Een mening moet absoluut kunnen, soms is het ook handig om een mening te lezen over iets dat je zelf misschien nog niet was opgevallen. Maar moet dan wel als mening gebracht worden en niet: hengst X geeft kromme benen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 08:25

Mosh schreef:
Een mening moet absoluut kunnen, soms is het ook handig om een mening te lezen over iets dat je zelf misschien nog niet was opgevallen. Maar moet dan wel als mening gebracht worden en niet: hengst X geeft kromme benen.

:) Precies.

Als je paard in the picture staat heb je altijd te maken met meningen. Iedereen vindt er wat van.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:30

Mosh schreef:

Exact... veel meningen op bokt beginnen helemaal niet met "ik vind".

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:36

Mijn mening is dat negatief commentaar op internet de eerste paar jaar invloed kan hebben op het aantal dekkingen van een hengst.
Daarna zal de sport en de keuringen bewijzen leveren of deze negatieve commentaren waren gebaseerd op waarheid, of gewoon onzin was.

Hetzelfde gebeurt bij hengstenkeuze.
Daarna komen alleen de modehengsten voorbij. LL bordeaux vivaldi iets met Negro of De niro, Davino, Everdale.
Geeft dit dan een positief effect op het aantal dekkingen?

Welke dressuurhengsten zitten er nog in het onderzoek????

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:38

tja natasja, als iemand bij de hengsten gaat kijken en hier een verslag plaats, dat is natuurlijk altijd een mening.