HELP MERRIE IS HOOGDRACHTIG ZONDER WETEN!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonadore

Re: HELP MERRIE IS HOOGDRACHTIG ZONDER WETEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:21

Is misschien stom maar als de dierenarts niks met opvoelen voelt is het dan echt 100% zeker?

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:22

Als de dierenarts niets voelt zal er ook wel niets zijn denk ik.. Misschien toch maar beter zo dan onverwacht er een ongepland veulen bij ;-)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:25

Bij een kennis van mij voelde de DA ook niets en toch lag er een paar maanden later een tweeling naast (te vroeg geboren en dood), maar goed als ze al zo ver in de dracht zou zijn zou er toch wel wat te voelen moeten zijn.

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:26

Ach, ik houd er gewoon in de gaten. En we zien het wel. Hoef alleen geen slapeloze nachten meer te hebben.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:27

oei crazycactus, amai dat die DA dat niet gevoelt heeft! Hier schrik ik wel van..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:32

TS: waarom is er niet voor scannen gekozen ipv. opvoelen? Dan heb je een hele hoop meer zekerheid.
en dan wordt een 2ling, (verhaal crazycactus) ook een stuk minder snel over het hoofd gezien.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:49

Wel jammer. Hopelijk zit er toch iets in wat hij niet heeft gevoeld.

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:56

de dierenarts zei als ze hoogdrachtig was hij er niks op kon zien. En daarom wilde hij niet voor scannen gaan. Als ze drachtig moet zijn dan is ze ook hoogdrachtig en had het opvoelen dus wat moeten opleveren. Toch is mijn gevoel nog niet helemaal gerust. Dus ga er wel in de gaten houden

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:56

Wel jammer opzich, maar als je zo graag een veulentje wilt, kun je haar ook dit jaar laten dekken door een normaal formaat Quarter :))
Het was ook geen lichte koliek? (veel darmgeluiden, veel mesten, naar buik kijken, onrustig)

merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:59

Hoe verklaard hij dan die slappe banden achter?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:00

Hmm oké..... zelf heb ik geen ervaring met zo laat in de dracht nog opvoelen en/of scannen, dus wie weet is dat idd zo. Kan me alleen niet zo goed voorstellen wáarom je dan op de scan niets zou moeten kunnen zien....

Ik begrijp alleen niet waarom er hier zoveel bokkers zijn die 'jammer' roepen, dat er niets in zit. Het lijkt mij dat je zo'n combinatie niet zou moeten willen hebben. Ten 2e weten we allemaal dat het momenteel heel slecht gaat met de paardenmarkt, en juist pony's zonder papier, met kleine mankementjes én dit soort aparte kruizingen raak je dus vaak niet of heel moeilijk kwijt. Er zijn er al zoveel, waarom zou je er nog meer bij willen hebben?

Tuurlijk, als merrie echt drachtig blijkt dan ís het gewoon zo, kun je alleen maar blij zijn als het er goed uitkomt en dat merrie en veulen na bevalling goed gezond zijn. Maar lijkt mij juist prettig als de merrie wel leeg blijkt te zijn. Van TS kan ik het me wel iets voorstellen; die heeft zelfs wat 'gewaakt' en zich toch een beetje verheugd op iets wat misschien niet komen gaat.

Edit: heeft de DA dan niets gezegd over mogelijke schijndrachtigheid??

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 13:09

heeft hij het wel even over gehad. Maar heeft gezegd niks aan doen en van de uier afblijven. Dus neem aan dat het dan goed is?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:10

sonadore schreef:
heeft hij het wel even over gehad. Maar heeft gezegd niks aan doen en van de uier afblijven. Dus neem aan dat het dan goed is?

Dat denk ik dan ook wel, anders had hij wel actie ondernomen. Even goed in de gaten houden nog, of ze niet straks gaat rollen oid, dan zou ik even met haar gaan stappen.

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 13:10

Merrie heeft de laatste maanden elke keer lichte koliek. En dat dus bij elkaar opgeteld elke keer dat liggen. Slappe banden en melk uit de uier. Waren voor mij logisch dat ze dan wel drachtig zou zijn.
Helaas weet ik nu de oorzaak nog steeds niet. Maar goed!

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 13:11

Eerlijk gezegd heeft hij ook alleen opgevoeld verder niet gevoeld of geluisterd. Dus vond dat ook een beetje raar. Merrie is wel wat angstig maar was eigenlijk toch heel braaf.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:15

Even afwachten, en als je het niet vertrouwd een andere dierenarts bellen om eens naar haar buik te laten luisteren en eventueel te kijken voor 'n veulen? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:20

second opinion ? zou een andere dierenarts even laten kijken

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 13:27

Deze dierenarts heb ik altijd. Werken alleen wel meerdere mensen in de praktijk en ben er altijd heel erg over te spreken. Dus ik denk dat ik gewoon misschien toch stiekem gehoopt heb. Maar als er inderdaad twijfels zijn zal ik deze optie eens in gedachte houden.

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 13:29

Merrie heeft de laatste maanden elke keer lichte koliek. En dat dus bij elkaar opgeteld elke keer dat liggen. Slappe banden en melk uit de uier. Waren voor mij logisch dat ze dan wel drachtig zou zijn.
Helaas weet ik nu de oorzaak nog steeds niet. Maar goed!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:52

Hoezo helaas weet je de oorzaak niet ? Dan laat je daar toch naar zoeken lijkt me, zeker als ze vaker kleine koliekaanvallen heeft ?

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 13:53

Ik dacht dat ik de oorzaak had en dat was natuurlijk de drachtigheid. Om de merrie niet met nog meer stress vandaag te laten kampen heb ik het zo gelaten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:55

Dan zoek je toch verder?
De dierenarts was er nu toch al.

Ook al is je paard angstig.. Koliek hebben is nog erger, en kan uitlopen op ergere dingen...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:09

Hier wel eens een hoogdrachtige pony op laten voelen, deze was zo vermagerd aan het einde van de dracht dat we dachten dat ze niet meer drachtig was, maar dus toch zeker wilden weten. Die bleek nog wel drachtig en dat kon de DA duidelijk goed voelen. Minder dan een week later was het veulen er, dus ik denk dat jij wel op het woord van de DA mag vertrouwen als hij niks gevoeld heeft.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:13

Ik volg even , heb nu al alle pagina's gelezen hihi , spannend !

Koliek kan verschrikkelijk zijn ! Vervolgen ervan kunnen vreselijk zijn ....

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:41

Maartje1990 schreef:
Neon schreef:
Tsja... ben benieuwd... hoop dat (als er een veulen komt) het beestje niet al te misvormt gaat zijn (shet met paardje van 1.50 vind ik geen geschikte combinatie)

Ts ik wens je veel succes

zover ik altijd begrepen heb maakt dat eigenlijk niet uit. Volgens mij zijn er ook kruisingen haflinger/shet (lizzy van ls_fotos die ook buck heeft is geloof ik een kruising daartussen). Kan gewoon prima!

Het komt ook regelmatig voor dat het wel wat uitmaakt (bijv.: te lange beentjes in combinatie met een te korte nek om fatsoenlijk te kunnen grazen, problemen met het gebit omdat de tanden te groot zijn voor in de mond etc.) maar goed we gaan offtopic... ik hoop dat dit niet het geval is voor TS