Deze is het geworden!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:32

indd... maar goed ik heb tot april de tijd...dan wilk der laten dekken... en dan zien we wel wie de hengst word en wat er uit komt.... en wieweet welke hengst er volgend jaar op gaat... ik weet het niet... Hyper!:#

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:34

Jullie moeten toch toegeven dat Marije hier een paar hele goede punten heeft. Van de vergrotingsfactor en het geld verdienen.
Als je al wat jaartjes in de fokkerij mee gaat, zul je zien dat hengstenhouders hun hengst altijd bij je merrie vinden passen. Daarom is het altijd verstandig een onafhankelijk iemand mee te nemen, met verstand van de fokkerij en een open blik.
Is niet bedoeld als aanval, maar als een tip. Bij andere rassen is het namelijk precies hetzelfde.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:37

"Gut feeling" of instinct (of zoals Klopping zegt, je hart) komt zeer zeker kijken bij de keuze van een hengst. Maar goede research vooraf is zeer zeker vereist, en het komt hier niet over dat dat gedaan is.

En Klopping, het is jammer dat je de adviezen die hier gegeven zijn als "de grond inboren" bestempeld. Voor Sweet_Angel moet het eigenlijk een compliment zijn dat we haar volwassen behandelen (en daar hoort volwassen kritiek bij). Blijkbaar kan ze dat niet hebben?

Maakt niet uit hoe oud je bent, als je gaat fokken zet je wel een nieuw leven de wereld in. En voor iedere fokker is het moeilijk is om door goed te combineren een product te wereld in te zetten dat beter is dan de uitgangsproducten. Dat is fokken en verbeteren. Door te kijken naar alle gegevens die er beschikbaar zijn, kun je de spreiding een beetje beperken.

Fok je voor jezelf is dat een heel ander verhaal.

Ik hoop dat het veulen tot de eerste categorie gaat behoren. Fokken blijft nu eenmaal gokken. Ongeacht je leeftijd.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:43

1 ding is zeker.. dat het veulen wel van mij word en blijft...ik begin ergens aan tegen die tijd dus zal het ook zeer zeker af maken. Maar net als wat ik al eerder heb gezegt... ik ben indd ff na gaan denken over wat jullie zijden... en ga nou gewoon alles tot de bodem uitzoeken kwa paard, bouw, bloedlijnen, en wat er verder in de bloedlijnen zit ( andere secties enzo..) want het is wel de bedoeling dat het veulen groter dan Imona word.. en imona is 1m45... dusja... ik zie het allemaal wel.. ga nu van alles uitzoeken.. haha en natuurlijk in januari naar de HK en daarna ga ik pas officieel beslissen....bedankt voor de adviezen... en ijn excuses over mijn reactie pagina geleden Geld, geld! waren de frustraties denk ik... maar ik heb liever dat jullie met commantaar komen waar ik wat aan heb dan dat ze met commantaar komen waar k nix aan heb en me alleen maar lopen af te zijken... bedoel het is en blijft mijn keuze tegen die tijd.....

harrilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:55

Beste Paardenliefhebbers...
Ik heb al deze meningen is zitten te lezen en ik snap best dat alle mensen een andere mening hebben over Harri, maar als zij hem nou door Harri wil laten dekken is daar toch niks mee, ze heeft niet aan jullie gevraagd welke hengst wel en welke niet bij haar pony past.
Ik kan zelf zeggen, omdat ik de enige ben die op Harri rijd, dat Harri hartstikke lief is en een super mooie pony is om te zien!!
ok hij is niet super makkelijk om te rijden, maar ik zelf ben wel wat gewend en als je paard niet zo braaf is kan je er altijd wat aan verbeteren.. en op het moment loopt hij heel goed.
We zijn van plan hem volgend jaar M1 te starten dus zo slecht is hij niet !!

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien, ziet hij er goed uit. Ik zie echt wel het verschil tussen een Fries en Harri Verward
Maar ik blijf gewoon erbij dat ze zelf mag weten welke hengst, en niemand hoeft haar een hengst aan te prijzen!!
Ik hoop dat het een mooi veulen wordt.. en als jullie nog niet weten hoe hij is, als het goed is gaat hij eind december een show geven in Ahoy.

Ik wens iedereen veel plezier met zijn paard!!!
Kusjes Debby

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 16:00

ik kom kijke hoor in Ahoy ;p;p

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:05

jammer dat de foto's zo onduidelijk zijn

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:08

En Debby, misschien in het vervolg een ander kleurtje voor de letters?

En het is fijn dat jij er zo goed op kunt rijden, en ook een compliment aan jouw rijskunst, maar het is geen reclame voor een vaderdier van een eventueel veulen...Lips are sealed

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 16:12

hier heb ik nog wat foto's van harri op "paard en koets..."

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:17

Cassidy schreef:
En Debby, misschien in het vervolg een ander kleurtje voor de letters?

En het is fijn dat jij er zo goed op kunt rijden, en ook een compliment aan jouw rijskunst, maar het is geen reclame voor een vaderdier van een eventueel veulen...Lips are sealed

Klopt helemaal, maar ik heb belooft om een keertje te gaan kijken, dus dan ga ik met eigen ogen zien hoe hij loopt..

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 16:19

moet je naar ahoy komen... 26,27,28 december... "Paard Ahoy"

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:23

Dan zal ik er misschien ook wel zijn ja, maar ik vind een hengst beter te beoordelen in zijn eigen omgeving. Op zo'n show zijn ze toch opgefokter en anders dan thuis..

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 16:36

tuurlijk das zeer zeker waar... daarom heb ik ook niet gewacht op de HK maar ben ik direct naar henk en marian gegaan... nouw echt hoor in het echt is die nog veel mooier dan op de foto's haha maarja ieder zijn mening Hyper!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:40

Ik heb hem van het voorjaar zien lopen, alleen was dat ook niet bij hem thuis..

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 16:43

ik hoorde van dyonne.. zij had em dan met de hengstenkeuring vorig jaar zien lopen dat ze em toen niet mooi vond.. maar afgelopen weekend bij paard en koets zag en ze tog van mening was verandert... * sta ook erges hier in dit topic * Hyper!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:46

Goede trainig doet een hoop, en toen hij uit engeland kwam was hij natuurlijk ook heel anders dan dat ie nu is..

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 16:49

ja inderdaad... ze hebben een flinke reis achter de rug enzo ook.. wennen aan omgeving....

AdeGraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:23

Beste "angel" , ik heb alles met veel bewondering gelezen, en welke hengst je ook kiest, ik wens je heel veel plezier en geluk toe met je toekomstige veulentje. Maar dat zal vast wel lukken met zo'n jonge eigenaresse die al zo goed weet wat ze wil. Veel succes.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:39

sweet_angel schreef:
ik hoorde van dyonne.. zij had em dan met de hengstenkeuring vorig jaar zien lopen dat ze em toen niet mooi vond.. maar afgelopen weekend bij paard en koets zag en ze tog van mening was verandert... * sta ook erges hier in dit topic * Hyper!

Qua bouw is hij er op vooruit gegaan. Maar zoals ik al zei. De gangen vond ik op de show nog niet goed. Hij was wat kort. Misschien is dit veel beter in eigen omgeving en zonder ruiter, vandaar ook dat ik daar verder niet op beoordeel.

Overigens Marije begon over stokmaat, en let daar alstublieft heel erg op. Ik kan je ook een heel goed voorbeeld geven wat kleine pony's kunnen doen in afstamming. Ken er zelf namelijk een goed voorbeeld van.
Ik hoor wel als je dat wil weten.
Dan is een hengst waar geen kleiner bloed inzit misschien wel beter.

Altijd moeilijk een hengst uitzoeken. Wij hebben 2x Sparkling Boy gebruikt, we wilden een groter veulen. Aankomend jaar zal onze eigen hengst erop gaan, toch een stuk betere gangen. Ookal hebben de veulens gelukkig heel veel nog van moeders gangen.
Overigens zijn er meer redenen waarom uiteindelijk voor Boy is gekozen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:37

Dyonne schreef:
Qua bouw is hij er op vooruit gegaan. Maar zoals ik al zei. De gangen vond ik op de show nog niet goed. Hij was wat kort. Misschien is dit veel beter in eigen omgeving en zonder ruiter, vandaar ook dat ik daar verder niet op beoordeel.

Hoe kan een paard er nou in bouw op vooruitgaan? Je zult de bespiering bedoelen? Lips are sealed Het skelet blijft hetzelfde, bespiering kan veel omhoog halen of verdoezelen. En daar moet je als paardenkenner doorheen kunnen kijken...Lips are sealed

Imoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:03

Lieve schatten, dit topic gaat over sweet_angel die een potentiele vader voor haar toekomstige veulen heeft gevonden. Zullen we dat gemierenneuk achterwege laten? Natuurlijk moet je altijd je uiterste best doen om een goed fokresultaat te bereiken maar bovenalles wil dit meisje graag een LIEF VEULENTJE en geen toekomstig kampioen!!! Moeder heeft goede papieren en qua bouw etc. moet er een goede hengst bijgezocht worden. Harri komt daar prima voor in aanmerking en voor de rest is het afwachten! Want idd, fokken blijft gokken. Dus nogmaals, dit topic is niet bedoeld om een superveulen te verkrijgen maar sweet_angel wil graag haar enthousiasme delen met andere Bokkers. En dan mag je best je mening geven en ondersteunende informatie GRAAG! Maar hier wordt IK zelfs depressief van! Sjongejonge mensen, laat dat meissie nou gewoon genieten van haar keuze die helemaal niet slecht is. Misschien zien jullie dat anders maar DAT is nu wel genoeg kenbaar gemaakt! Dus bedankt voor de goedbedoelde informatie maar de wat snijdende kritiek op een meisje van 15 jaar vind ik nogal kinderachtig. Ik heb een paar pagina's terug al aangegeven dat ze het misschien anders verwoord dan een volwassene of een 'kenner' maar ze wordt goed begeleid hierin en ze laat zich echt niet als een dom schaap door de eerste de beste hengstenhouder overhalen. Daar zijn Marit en ik ook nog bij om haar te helpen maar ze is zelf ook niet achterlijk. Dus zullen we het weer gezellig houden? FIJN!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:08

Als goedbedoeld advies hier gemierenneuk wordt genoemd, zul je van mij nooit meer advies o.i.d. krijgen hoor...

Imoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:10

Je LEEST niet goed. Ik bedank voor goedbedoeld advies maar het verdere gemierenneuk kan me gestolen worden. En als je zelfs DAAR over valt kun je ook beter weggaan. DOEI!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:12

Nee want als ik dingen vraag, krijg ik ook van die achterlijke reacties. Kinderen of niet (ook van een 20 jarige volgens het profiel).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:17

Eh Imoontje, last van PMS? Doe even normaal!

Als er opmerkingen worden gemaakt dat een hengst in bouw verandert, dan mag dat even gezegd worden, want dan kan niet.
En al je het topic even goed bekijkt, zie je dat ondanks alle discussies, het Sweet_Angel was die het topic iedere keer een schop heeft gegeven. Blijkbaar is zij het nog niet beu. En WIL ze graag leren.

Ik heb in mijn leven geleerd dat je andere mensen niet moet helpen als ze er niet om vragen. In mijn ogen vroeg ze om commentaar, dat heeft ze gekregen ook. Aan haar om ermee te doen wat ze ermee WIL doen. En daar heeft ze NIEMANDS hulp bij nodig.

Dus ga jij nu eens even lekker buiten spelen, ja?