wie kent de hengst Guldenberg en het verhaal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:03

Duidelijk verhaal,

Nog duidelijker is dat het kwpn hier een " aantal" steekjes heeft laten vallen!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:09

Nu wordt het slachtoffer opeens dader!

Duidelijk is dat guldenberg gedoopt was.
Door wat juridisch geshuffel bleek dat bewijs niet 100% dicht te zijn.

Soort van procedurefout eigenlijk.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 13:10

Prima verhaal!! Nu is het mij allemaal nog duidelijker geworden......een heel duidelijk antwoord met de feiten!! (dus geen speculaties)
Nu ik dit weekeinde Guldenberg met eigen ogen gezien heb en ook een aantal zeer mooie nakomelingen van hem, ben ik best heel trots dat ik een mooie donkere zoon van hem heb waar wij hopelijk nog heel lang plezier van zullen hebben!
Ik hoop echt van harte dat zowel Guldenberg als dhr. F.van Hoek van alle blaam gezuiverd worden!..dat verdienen ze BEIDEN na deze jarenlange ongelijke strijd!.........

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:11

Het was geen procedurefout. Het was niet aangetoond.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 13:11

Daar gaan we weer.......waarom is duidelijk dat Guldenberg gedoopt was? En wat bedoel je met geshuffel......graag de feiten!

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:14

CGJ12 schreef:

Het was niet aangetoond. Het was niet alleen een procedurefout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:18

AWvL"]
[quote="CGJ12 schreef:

.

Het bewijs was niet 100% dicht, maakt dus eigenlijk...........dat de doping niet aangetoond kon worden. Omdat het bewijs niet waterdicht was.

Noem jij dat een procedurefout Verward

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:18

Zelfs als iemand (zoals AWvL in deze zaak) de feiten op tafel legt is het nog niet goed.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 13:20

Waar blijven jou feiten gezien bovenstaande opmerkingen...CGJ12?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:20

Tuurlijk niet, je moet je godalmachtige stamboek natuurlijk wel de hand boven het hoofd houden..............

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 13:23

ik vermoed ook dat daar het probleem voor een heel groot deel om draait...het almachtige stamboek....die kan blijkbaar geen fouten maken....het zou m.i. juist van "machtig en sterk" getuigen wanneer er een fout ruiterlijk (geen woordspeling!) toegegeven zou worden.....
Je ziet dit soort zaken ook vaak gebeuren wanneer er medische fouten gemaakt worden...dat kost ook een vermogen aan rechtszaken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:26

Waarschijnlijk zegt CGJ12 zo dat hij het als grapje bedoelde, doet ie meestal als zijn ongelijk is aangetoond.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:33

Ik ben er van overtuigd, dat wanneer een Guldenberg (of welke aangewezen hengst dan ook die nog steeds in het fokbeleid past) de sterren van de hemel springt, hij een nieuwe kans krijgt aangeboden bij het KWPN.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:48

Heb dit topic eens doorgelezen, wist van heel geen Guldenberg af, maar wat CGJ12 net zei, zou hij geen tweede kans kunnen krijgen? Weet niet hoe het KWPN daarmee omgaat, maar als hij goed presteert in de sport, en volgens Stephany heeft hij een paar mooie nakomelingen (dat zegt ook niet alles, weet ik!), kan hij dan niet opnieuw aangeboden worden? Of weegt een 'vermeend dopinggebruik' van tig jaar geleden zo zwaar mee dat de hengst definitief is afgeschreven Verward ? Op die manier onthoudt je de fokkers die jouw ras in stand houden misschien wel van een hele interessante hengst omdat de mensen rondom die hengst de fout in zijn gegaan....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:56

Het is de vraag of een Apollonius x Farn (?) nog wel past in de KWPN-visie van vandaag.
Daar wringt hem de schoen...............

(OK kom maar op met de kritiek..........)

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 13:59

Remember, het doet mij deugd dat er iemand als jij , die helemaal "fris" deze topic binnenkomt, toch objectief probeert te zijn!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:01

Ok CGJ12...leg dat eens uit wat je daarmee bedoelt? Waarom denk je dat deze niet meer past in de KWPN-visie? En vermoed je dat daar de schoen wringt...of hoor je ook daadwerkelijk deze geluiden.....
(kan mij overigens niet voorstellen dat zo'n mooie hengst als Guldenberg niet meer in de "visie" past)
Heb jij Guldenberg wel eens mogen aanschouwen??

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:05

Lt. Generaal was ook MOOI.
Paste er ook niet meer in!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:09

Kun je dat uitleggen? Wat past er dan niet meer in?? Of liever gezegd...wat past dan wel in het beeld??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:09

Ik denk dat hij wat te ouderwets gefokt is voor de kwpn visie.

Al zou ik graag Farnbloed terug zien............

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:11

Wat commentaar:

ten eerste kunnen we weer eens uitkijken met zout op slakken te leggen (of te slakken onder het zout te stoppen, hangt van je uitgangspunt af)

Wat zaken op een rij die ik geconstateerd heb:

1) Een KWPN hengst is niet goedgekeurd voor de fokkerij door het KWPN in een grijs verleden (begin jaren 90)
2) Men meent dat het KWPN besluit in nevelen is gehuld
3) Het KWPN dit heeft geschikt met de eigenaar naar aanleiding van een rechtzaak.
4) Er zijn nu andere mensen dan de eigenaar die deze schikking ongedaan willen maken, omdat ze interesse hebben in deze hengst.
5) Een aantal vinden het KWPN een corrupte winkel, die zo snel mogelijk gesloten dient te worden.
6) Een aantal zien dat het KWPN niets anders kon doen vanwege de feiten
7) Een aantal menen dat de hengst nooit goedgekeurd had mogen worden vanwege een gebrek aan kwaliteit
8) De hengst leeft nog steeds en men meent dat de hengst goed presteert.
9) Men meent ook dat de hengst goede nakomelingen levert
10) De huidige eigenaar staat volledig vrij om de hengst aan te bieden op wat voor hengstenkeuring dan ook.

Ik heb het gevoel dat men een aantal zaken door de war haalt. Ik ben geen jurist, maar blijkbaar is alles op wettige wijze afgehandeld. Als iemand de wettige procedure wil afwikkelen, dan stel ik voor dat men in een rechtbank doet, niet op bokt.

Verder: er is een kans dat een waardevolle hengst is verloren voor de fokkerij. Is dit de enige manier waarop de fokkerij waardevolle hengsten kan verliezen? Bij lange na niet, er halen maar zo weinig de eindstreep dat ik denk dat er van de hengstveulens die geboren worden en die drie jaar later goedgekeurd worden als dekhengst er zeker een handvol hengsten zijn die evenveel of meer fokwaarde hebben dan degenen die goedgekeurd zijn. Dat is het nadeel van een centraal geleide selektie, het systeem is niet perfekt en zal ook nooit perfekt gemaakt kunnen worden.

Wat de hengst zelf betreft: zou die hengst ook maar een seconde gerouwd hebben over het feit dat hij al dan niet het begeerde papiertje heeft gekregen? Was hij zo gelukkig geworden als hij dag in dag uit fantoompjes mocht bespringen? Ik laat aan jullie het antwoord.

Hoge bomen vangen veel wind. het KWPN is een torenhoge boom in Nederland, waar je niet omheen kunt. Het stamboek in principe een democratische instantie. Als een meerderheid van het ledental een kant op wil, dan gaat het stamboek die kant uit, binnen de gestelde wettelijke normen. Zoals in iedere democratisch stelsel, heb je ook oppositie en politiek. De stem horen van de oppositie is goed, daar wordt een bestuur ook wijzer van. Dit mits oppositie het niveau onstijgt van "u bent een oplichter, geldwolf, zwendelaar, u gaat met de verkeerde mensen naar bed, etc, etc, etc.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:32

CGJ12 schreef:

Klets toch niet.
Wat was er dan vorig jaar met San Remo en zo zijn er nog wel een stel te vinden.

Het is allemaal spijkers op laag water zoeken.

Er zijn nu eenmaal honden die altijd naar de zelfde postbode bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:46

Joost je ziet een klein puntje over het hoofd. Namelijk dat Guldenberg niet ingeschreven is wegens een positieve uitkomst op de doping-test. Contra- expertise bevestigde deze bevinding echter niet.

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:47

De dading is door de eigenaar van Guldenberg vorig jaar bij aangetekend schrijven aan het KWPN ongedaan gemaakt, wegens niet nakomen door het KWPN van de overeengekomen afspraken. Dus de zaak is nog actueel.

Het gaat hier met name ook om hoe het KWPN omgaat met de leden. Er wordt geen eerlijke informatie gegeven. Zaken worden onvolledig en onwaar in In de Strengen weergegeven en als het KWPN geen antwoord heeft wordt er censuur toegepast. Het is een van de zegeningen van internet dat dit eens duidelijk kan worden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:52

Lovely schreef:
Joost je ziet een klein puntje over het hoofd. Namelijk dat Guldenberg niet ingeschreven is wegens een positieve uitkomst op de doping-test. Contra- expertise bevestigde deze bevinding echter niet.

Nee, die zag ik niet over het hoofd. Je noemt alleen maar de reden waarom de hengst is afgewezen. Die doet er in feite niet toe. Als de eigenaar de schikking neemt, is daarmee de kous af. Zo werkt de Nederlandse wet, dacht ik nog steeds. Ik geloof dat het bovenstaande feit al bekend was op het moment van de wettelijke schikking.