Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kattebeest schreef:whaha, heb je der geen deurwaarder bij gehaald en alles op film gezet??? dan gelooft iedereen je en kan dit topic gesloten worden![]()
Lovely schreef:Missouri, ik heb geen meetapparatuur, maar ik heb er maar wel even extra naar staan gluren gisteren.
Missouri schreef:... of gewoon niet meer reageren...
Weerleg maar eens een lineaal. Das pas knap en dan heb je mijn eeuwige respect.
Anna42 schreef:Overigens staan dit soort foto's in alle hippische bladen en hierop Bokt
waarop je duidelijk kunt zien dat paarden met te lange voorbenen het voorbeen, inplaats van praktisch recht, extreem schuin achterwaarts onder de massa hebben staan. Daarbij moet het paard ook nog eens het volle gewicht van de totale massa op een (1) voorbeen dragen!!!!!
Deze paarden MOETEN met het VOORBEEN een GROTERE pas maken dan met het achterbeen om dezelfde afstand van het stuwende achterbeen te overbruggen.
Pipo schreef:Is het niet zo............gewoon ff hardop aan het denken hoor!!
Dat de paslengte natuurlijk ook het gedeelte is wat in de lucht zit, dus het voorbeen grijpt meer lucht, en daardoor is de paslengte groter. Ondanks dat het gedeelte wat uiteindelijk op de grond terecht komt, of eigenlijk de km die het paard maakt gelijk blijft.
Of te wel..........veel spectakel.........maar weinig km maken?
adriana schreef:En waar heeft dat mee te maken??
Met een lang voorbeen, en niet met het evenwicht wat Anna bedoeld.
Pipo schreef:Dat de paslengte natuurlijk ook het gedeelte is wat in de lucht zit, dus het voorbeen grijpt meer lucht, en daardoor is de paslengte groter. Ondanks dat het gedeelte wat uiteindelijk op de grond terecht komt, of eigenlijk de km die het paard maakt gelijk blijft.