Mosh: Wat is het voor iets? Foto is denk ik beetje beroerd genomen want zo lijkt ze heel beknopt, kort en steil gekoot en met een steile schouder. Maar dat zal vast vertekenen.
flink oefenen dus mosh (wij ook al) met het staan. Ben ook benieuwd hoe ze later gaat ogen
Mosh
Geplaatst: 11-11-12 15:43
Noueh aju paraplu, ik hoor graag het commentaar van de jury in het voorjaar. De toon hier staat mij niet echt aan eerlijk gezegd. Jammer, was de afgelopen jaren wel gezellig in het merriekeuringtopic
De foto is gewoon iets schuin van achteren genomen, daarom lijkt ze beknopt. Opstellen is een kunst op zich, maar foto's maken van een paard op stand is nog veel moeilijker. Ik sta altijd verkeerd dus ik probeer het ook niet meer.
WM_
Geplaatst: 11-11-12 16:57
Hallo! Vorig jaar ook naar een merriekeuring geweest met onze kleine jongedame. Echter liep ze niet goed dus hebben we haar terug moeten trekken en (misschien) proberen we het volgend jaar opnieuw. Ze was ook nog erg jeugdig en daarbij komt dat ze aan de kleine kant is (toen 1.61, ik gok op 1.62/1.63 a.s. keuring).
Toch ben ik benieuwd wat jullie van haar vinden en wat jullie commentaar is! Heb zelf zo ook me op-en aanmerkingen maar ben toch nieuwsgierig naar andermans mening!
Dressuurgefokt rijpaardtype (merrie) 4 jr. op a.s. keuring. Afstamming: Vader: Zanzibar. Moeder: Sissi (Stermerrie) Vader moeder: Inspekteur
Foto voorafgaand aan keuring van vorig jaar: (gaat vandaag even door voor stand foto)
ik heb het topic even doorgelezen. zou met mijn merrie ook wel eens een keuring of ibop willen doen, maar hier totaal geen ervaring in. zou iemand in het kort uit kunnen leggen hoe het in zijn werk gaat? en of mijn merrie hier ''intressant'' voor is Ik heb een nu 4-jarige merrie van Don schufro x alabaster. ze is alleen niet zo groot, denk op dit moment 1.62/1.63 mtr. als 3-jarige op stand:
als 4-jarige tijdens de jonge paarden rubriek:
Suzanne F.
Geplaatst: 11-11-12 17:38
Qua type is ze zeker interessant voor de keuring. Beweging kan ik zo niet beoordelen natuurlijk.
Wm, je merrie oogt nog flink jeugdig daar inderdaad. Kwa beweging weet ik nog niet wat ik van je merrie vind Zou het achterbeen meer naar voren willen zien komen, minder richting de staart. Is ze ook onder het zadel.
Mosh Trek je dr niet te veel van aan een foto kan een dier maken en breken jij kent je paard het beste.
leuk topic dit..!! ik ga hier eventjes mee lezen/praten. Ik heb nu een veulen van dit jaar. Als zij 3 is wil ik graag met haar naar de keuring gaan. wil haar ook zelf klaar maken ervoor enzo. Maar weet nog niet goed hoe en wat daarvoor allemaal. verder ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord van de vraag van melissa_93..
Mellissa, staat jouw merrie eigenlijk bij het KWPN ingeschreven gezien haar Duitse bloedlijn? Niet dat het uitmaakt, maar indien ze een Duits papier komen er misschien nog extra overschrijvingskosten bij (?) Ik vind het een heel mooi dier
Seven: ja, de foto is dan wel van eem ruim halfjaar geleden maar veel minder jeugdig is ze niet geworden. Ik heb er voor de zomer twee keer opgezeten, maar daarna is ze de wei op gegaan om alles te verwerken en in de hoop dat ze wat uit zou groeien. Nu wil ik weer rustig beginnen met longeren, conditie opbouwen en hopelijk komt ze er dan beter uit te zien. Iig bedankt voor je reactie! Melissa: wat een knapperd en erg mooi uitgegroeid! (Daar kan die van ons nog wel wat van leren haha) heel veel succes erme!
Suzanne F.
Geplaatst: 12-11-12 12:30
Ik denk dat die van mij in ieder geval gaat Iboppen volgend najaar. Vind 4 jaar wel een mooie leeftijd daarvoor. Vond haar nu nog iets te groen en onbevestigd daarvoor. Ben er nog niet uit of ik ook naar de stamboekkeuring ga in het voorjaar.
Moratoetje
Geplaatst: 13-11-12 15:59
Ik zit nog in twijfel of ik met mijn nu 2-jarige merrie (Canturano x Oramé x keur pref prest v.Creool) volgend jaar naar de keuring ga. Ze is nog zo jeugdig en slungelig, hoogstwaarschijnlijk zal ze nog een zomer de wei op gaan, in het najaar zadelmak gemaakt worden en dan pas in 2014 naar de stamboekkeuring.
Mijn Oscar merrie is dit jaar niet opgenomen wegens onregelmatigheid. Met haar ga ik nu eerst de sport in en dan zien we wel of we haar nog een keer aanbieden, ze gaat echt super en ik verwacht dat het een hele goede gaat worden!
Ziolette
Geplaatst: 13-11-12 20:24
Ik meld me ook alvast voor 2013 .
Wij hebben op dit moment twee veulenboekmerries die nog naar de keuring moeten. We weten nog niet wat we gaan doen, thuiskeuring, stamboekkeuring, IBOP of nog jaar wachten.
De ene merrie is 3,5, nog onbeleerd en drachtig voor april, stamboekkeuring met veulen zien we niet zitten, dus overwegen we een thuiskeuring als dat redelijk gunstig valt qua datum, IBOP later in het jaar of nog een jaartje wachten.
De andere merrie is een oudere veulenboekmerrie, onder de man erg groen, geen eigen prestatie en geen nafok. Wel een beste merrie en goed bewegen uit, komt uit een aardig lijntje. We zijn in dubio of we haar wel of niet naar de reguliere stamboekkeuring moeten laten gaan. Als ze 4 jaar jonger was had ik niet getwijfeld, maar nu gaat het om een 9 jarige die geen eigen prestatie heeft. Andere optie is kijken hoe ze het de komende tijd onder het zadel op pakt en dan tzt IBOP of beter nog een sportprestatie erbij rijden.
Maar we hebben nog een paar maanden te gaan dus tijd genoeg om een beslissing te nemen .
Mag ik ook mee volgen? Ik ga dit jaar nog niet naar de keuring, maar hopelijk wel volgend jaar, al zal het eraan liggen hoe groot ze gaat worden en of ze veel tijd nodig heeft om uit te groeien. Ik heb een 1 jarige van Rhodium ( http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/709458 ) Ze meet op het moment een ruime 1.60, geen idee hoe lang ze door gaat groeien en hoe groot ze word, ik gok ruim over de 1.70 iniedergeval
Ik vroeg me af waar op de keuring voornamelijk naar gekeken word in de bloedlijnen? of is dit niet de boventoon? en wanneer beginnen jullie met klaarmaken?
Ik wil komend jaar met mijn merrie naar de keuring. Vond er dit jaar nog niet genoeg uitgegroeit, dus ik ben benieuwd.
susannevdv
Geplaatst: 14-11-12 13:12
Ik zit erover te denken om mijn 4-jarige volgend jaar ook naar de keuring te doen alleen staat ze voor niet helemaal recht op haar voetjes en dat is wat me een beetje tegenhoud. Dit is de lijn: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/426759
Als 3-jarige heeft ze net voor de keuring een ongelukje gekregen waardoor ik ze af moest melden en afgelopen jaar was ze echt nog heel puppy voor een 4-jarige.
Merrie is al ruim een jaar onder het zadel maar nog steeds erg ril op andere locaties waardoor ik nog niet 1,2,3 denk dat IBOP al geschikt is. Qua beweging denk ik niet dat het zo'n probleem gaat zijn.