Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rhea schreef:Maar goed Apache heeft volgens mij zijn punt wel gemaakt. Hij werd hier na zijn goedkeuring door "kenners" met de grond gelijk gemaakt. Stam gaf alleen keuringspaarden en weinig sport..... Denk dat die mensen wanneer ze een beetje ruggengraat hebben wel hun mening moeten bijstellen.
Rhea schreef:Die mening deel ik niet Kaja. Denk dat het er weinig hengsten zijn die zo uniform fokken als Apache. Hij bevrucht daarnaast erg goed maar dat zal de kwaliteit populatie niet ten goede komen. Mensen die hun merries niet drachtig krijgen en dan overstappen maken meestal niet de beste match.
Dees schreef:Je snapt mijn punt niet: zowel Vivaldi als Apache beide hebben in twee-dimensionaal opzicht best veel te bieden (hoogte en lengte in combinatie met best bewegen) maar hebben geen breedte. Dat zie je terug in de nafok: veel beweging en wat men in Ermelo noemt 'maat', maar geen body.
Ik vraag me af waar de fokkerij gaat eindigen als men alleen maar verder gaat met paarden die groot kunnen bewegen en mooi zijn om te zien onder een zeer slanke ruiter... Die hoog op de benen staan en vanaf de zijkant gezien veel lange lijnen hebben... maar van voren gezien de benen praktisch naast elkaar hebben staan omdat er geen breedte in de romp zit. Waarom willen we doorgaan met het fokken van 'hazewindpaarden'?
Of eigenlijk: "a leg in each corner" vs "two legs at each side".
DePaardenman schreef:Rhea schreef:Maar goed Apache heeft volgens mij zijn punt wel gemaakt. Hij werd hier na zijn goedkeuring door "kenners" met de grond gelijk gemaakt. Stam gaf alleen keuringspaarden en weinig sport..... Denk dat die mensen wanneer ze een beetje ruggengraat hebben wel hun mening moeten bijstellen.
Ook ik had nooit gedacht dat die hengst de rust zou vinden om een prix proef te lopen, dat dat nu wel lukt is denk ik toch meer op het conto van de amazone en het team erom heen te schrijven.
Of hij zelf sportpaarden gaat geven waren amateurs fijn op kunnen rijden vraag ik me af, dan geef ik zoals mistera al aangeeft Vivaldi nakomelingen meer kans.
ceasario schreef:Deze Vivaldi is net premiehengst geworden..in Hannover.
Dus zo exclusief zijn ze niet..
Je moet er wel echte merries onder zetten anders krijgt zo'n "miet" als deze.
http://www.hannoveraner.tv/broadcast/st ... e_27102012
Kaja schreef:Rhea schreef:Die mening deel ik niet Kaja. Denk dat het er weinig hengsten zijn die zo uniform fokken als Apache. Hij bevrucht daarnaast erg goed maar dat zal de kwaliteit populatie niet ten goede komen. Mensen die hun merries niet drachtig krijgen en dan overstappen maken meestal niet de beste match.
Dan zou ik me maar eens beter laten informeren!
Maar goed, dit topic gaat niet over Apache.
Ik vind het een ruig dier, maar vind zijn nafok wat tegenvallen.
Ik had misschien wel meer verwacht.... al dan niet terecht, dat laat ik in het midden.
DePaardenman schreef:ceasario schreef:Je moet er wel echte merries onder zetten anders krijgt zo'n "miet" als deze.
Ik noem dat jeugdig, en dat mag op die leeftijd.
[***] schreef:Ik ben benieuwd of deze 3 überhaupt wat gaan dekken. Magere oogst van een fijne collectie in den Bosch
DePaardenman schreef:ceasario schreef:Je moet er wel echte merries onder zetten anders krijgt zo'n "miet" als deze.
Ik noem dat jeugdig, en dat mag op die leeftijd.