NRPS Merriekeuring 2012 ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:39

petraaken schreef:
Om het iedereen wat minder zoekwerk te geven. Hier het filmpje van onze merrie in 2009.

http://www.youtube.com/watch?v=-xEtSmZg ... ature=plcp

Aandrijver ben ik. :o

Wat heeft jouw paard ongelooflijk veel schwung!

Ik mag dit jaar vanaf de kant meekijken, lopen met een zwangere buik valt vies tegen en aandrijven lukt me waarschijnlijk ook niet meer.....balen, maar het is niet anders.

Zijn er al bokkers xie naar Raalte gaan?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:22

kaatje77 schreef:
Ik mag dit jaar vanaf de kant meekijken, lopen met een zwangere buik valt vies tegen en aandrijven lukt me waarschijnlijk ook niet meer.....balen, maar het is niet anders.

Jeej ik ben dus niet de enige die met een dikke buik op de keuring rond loopt *\o/*

petraaken schreef:
Hier het filmpje van onze merrie in 2009.

Mooie merrie :j

ponyparadijs

Re: NRPS Merriekeuring 2012 ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:35

Petra hoe had die merrie het gedaan op de keuring?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:06

2de premie. Tja als ze niet vol door gaan en zich strak in de houden en de staart min of meer tussen de billen trekt kunnen ze volgens mij niet meer geven.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:06

Voor degene die het willen weten. De programmaboekjes van Raalte en De Mortel staan al op de site. :)

Voor Degene die naar Vrouwenpolder gaan veel succes morgen en misschien lopen we elkaar wel tegen het lijf. :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:33

Oh, ik ga gelijk kijken!
...
...
...
Krijg meteen de kriebels... de mijne is nr. 075
Maar 4 paarden in cat. 8b en allemaal heel verschillend qua kleur en leeftijd, ben benieuwd!
O jee, ik moet nog bedenken wat ik zelf aantrek hihi
Vandaag geoefend met opstellen en stappen en draven aan de hand, dat ging netjes. Hopelijk tref ik daar een voorbrenger die zelf ook een ruime draf heeft, dan komt ze goed uit de verf!
Laatst bijgewerkt door MarChak op 29-06-12 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:39

De mijne nummer 2 in De Mortel :) Heb de post vandaag ook binnen gehad...

En voor morgen; veel succes en plezier in vrouwenpolder *D

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:42

Wordt wel een lange dag, 9.50 uur straatje, en pas 15.00 uur zadelrubriek. Dat wordt de picknicktafel mee :Y)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:50

Het is altijd wel gezellig in De Mortel! En een terras naast de ringen zodat je een hapje/drankje kunt doen met leuk uitzicht :D

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:10

Rianneke, je hebt PB, misschien zijn we wel familie ergens ;)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 07:59

Succes voor de gene in vrouwenpolder!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:45

Ik kom weer even binnen gevallen.

Ik zag net in het 'boekje' (online) dat de loper(s?) perse een nrps-shirt aan moeten?
Bovendien, zijn er lopers daar op de keuring? (Zo ja, doen deze dan ook het veulen of mag je hem/haar de merrie geven en zelf het veulen pakken zo nodig/aandrijven?)
En wat zijn de kosten van een loper?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:58

MarChak schreef:
Rianneke, je hebt PB, misschien zijn we wel familie ergens ;)

:D

Ashley5760 schreef:
Ik zag net in het 'boekje' (online) dat de loper(s?) perse een nrps-shirt aan moeten?
Bovendien, zijn er lopers daar op de keuring? (Zo ja, doen deze dan ook het veulen of mag je hem/haar de merrie geven en zelf het veulen pakken zo nodig/aandrijven?)
En wat zijn de kosten van een loper?

Je hoeft niet persee een nrps shirt aan met voorbrengen, gewoon wit is voldoende :)
Er zijn lopers op de keuring en in de brief die je hebt gekregen voor de aanmelding? stond ook een telefoonnummer wat je kunt bellen voor het voorbrengen. (wil ik je ook nog wel pb-en?)
In principe heb je 1 voorbrenger die de merrie vast heeft en het veulen loopt los door de ring heen en word zo nodig aangejaagd. Als de voorbrenger "problemen" heeft in de zin van veulen pakken ofzo dan doen ze niet moeilijk als je even met gewone kleding de ring in gaat hoor! Vaak komen veulens toch net even wat makkelijker naar hun eigenaar toe als naar een vreemde...
Kosten van voorbrengen is volgens mij meestal 10 of 15 euro.

Als het trouwens in vrouwenpolder net zulk mooi weer is als hier hebben ze een topdag *D

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:25

Weer was top, echter later op de dag wel wat bewolkt en spatjes 'regen'

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:48

Ik twijfel tussen zelf voorbrengen en het laten doen. Ik heb wel wat ervaring met voorbrengen, maar vind mezelf eigenlijk niet in de juiste conditie om het paard optimaal voor te stellen. Weet iemand ook voorbrengers in TOlbert die ik zou kunnen benaderen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:59

Viennanova schreef:
Weet iemand ook voorbrengers in TOlbert die ik zou kunnen benaderen?

Daar zou ik het nrps even over mailen of bellen. Vorig jaar waren er volgens mij geen voorbrengers van het nrps zelf, maar wel bijv. een hengstenhouder die ook voor anderen voorstelde :)

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:23

Rianneke schreef:
Viennanova schreef:
Weet iemand ook voorbrengers in TOlbert die ik zou kunnen benaderen?

Daar zou ik het nrps even over mailen of bellen. Vorig jaar waren er volgens mij geen voorbrengers van het nrps zelf, maar wel bijv. een hengstenhouder die ook voor anderen voorstelde :)

Ik zoek ook een voorbrenger voor Tolbert!

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:43

Wij gaan ook naar de merrie keuring in Raalte met een 4-jarige merrie v.Brightspeed. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:47

xinram schreef:
Weer was top, echter later op de dag wel wat bewolkt en spatjes 'regen'

ja en zoals gebruikelijk een goed briesje. :+ Ik hoor de keurmeester nog zeggen toen hun papier voor de zoveelste keer wegwaaiden "Die dekselse Zeelandse wind"._O- We werden nog behoorlijk in de watten gelegd ook. Fruit en groente dat je zomaar mocht pakken. Koffie, thee en frisdrank kon je ook zomaar krijgen. Mijn vader en ik kregen zelfs een worstenbroodje in onze handen gedrukt. Dat was dan wel het voordeel ervan dat onze merrie niet mee was.

Oja verder is er aan de wegen naar Vrouwenpolder behoorlijk wat veranderd. Zo erg zelfs dat onze Tomtom van slag was. Volgens hem reden we te midden van de poldergrond. Moet zeggen dat we de vele paardentrailers en vrachtwagens maar hebben gevolgd of we zouden de weg zijn kwijt geraakt. Tomtom moet duidelijk nieuwe kaarten krijgen.

We baalden wel flink dat onze merrie haar wond niet op tijd is hersteld. Ze ging echt niet misstaan tussen de anderen. Zou zelfs de grootste zijn geweest. vond alleen de kwaliteit van de paarden maar zo zo. Vooral de halzen hebben dringend aandacht nodig lijkt wel. Veel korte en mager bespierde halzen gezien. Die Santano merrie vond ik nog de beste van allemaal en deze is dan ook terecht de kampioen geworden. Bij de pony's vond ik het beste dier een palomino jaarling. Zo'n prachtig gebouwd diertje en dat voor een jaarling. die zou ik graag als 3-jarige terug zien in de ring. Wordt een toppertje denk ik. Ook bij de oudere pony's arm bespierde halzen. Had van die Di Caprio merrie wel een betere hals verwacht. Bouw was verder wel goed maar ik kon de jury ook wel begrijpen dat ze haar maar een 2de premie gaven omdat ze achteraan erg week gekoot was. Vond het bijna eng om te zien om dat kootbeen te zien doorbuigen in het lopen. :oo

Morgen plaats ik wel wat foto's van de merries die ik op de kiek heb gezet. Ben ze natuurlijk vanmorgen vergeten. :roll:

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:33

Mja, imo was die jaarling buiten catagorie en kan je dan feitelijk niet meenemen in je totale beoordeling van het deelnemersveld, vond het verder wel een (bijna te) mooi diertje.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:57

xinram wat bedoel je met buitencategorie? :o

Zaterdag even oefenen met de trailer, kijken of we haar alleen mee op pad krijgen, anders moeten we weer een 2-paards trailer regelen en dan mag mams van 21 weer mee als gezelschap voor onze 3-jarige :')

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:12

Voorbrenger zo goed als geregeld, nu deze vier weken nog even longeren, wat springen en oefenen met opstellen, en dan gaat ze ervoor!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:22

Viennanova, springen hoeft toch niet op de keuring van het NRPS? Of ben ik nu ouderwets?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:24

kaatje nee je bent niet ouderwets. Op sommige keuringen biedt het NRPS wel de mogelijkheid om te vrijspringen maar deze telt niet mee voor de keuring.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:27

Oké, thanks :D