Hebben jullie van een kvit-kleurige fjord gehoord???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:50

Dus jij hebt hem alleen gekocht voor zijn kleurtje? Ik vind kleur ook erg gaaf,natuurlijk,maar ik zou een paard niet wel of dus niet kopen vanwege de kleur. Ik snap dat het meespeelt,maar wat heb je aan een leuke kleur als het geen leuk paard is?

Je moet net mazzel hebben de juiste combi van kleur en karakter vinden

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:12

Ik heb hem alleen gekocht vanwege zijn kleur.
Er lopen er hier al 2.. ik wilde niks bij, tenzij het een Rode was :j.

Natuurlijk is karakter / bouw erg moeilijk bij een (harig :D ) veulen. Het blijft een gok.
Wel heb ik natuurlijk gekeken hoe hij daar was, qua benen en gedrag.

Snoevie

Re: Hebben jullie van een kvit-kleurige fjord gehoord???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:52

Oke maar je bekijkt voor zover dat gaat wel hoe hij in elkaar zit,bv qua beenwerk

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:38

wij hebben indigo ook gekocht op kleur en bloedlijn, dus eigenlijk zelfde als amber

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:40

Ik heb ravina voor mijn plezier gekocht,kleur,geslacht of bloedlijnen waren niet van belang.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:44

en zo is iedereen weer anders met een ander uitgangspunt, gelukkig genieten we wel allemaal evenveel van onze kanjers!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:46

Ik bedoelde het ook niet rot hoor. Maar ik kon me niet zo goed voorstellen dat je puur op kleur gaat zoeken

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:18

nee zo moet je mijn reactie ook niet zien, verdedig niks of niemand, ja wij zijn duidelijk wel voor wat anders dan anders gegaan, dat was al zo met Haakon, 1e uls in NL en tsja ik doe niet graag mee met een meute, wil me er liever net van af zonderen, zo ook indigo, maar daar zat het hem meer in zijn afstamming, papa en zijn volle broers en zus zijn natuurlijk internationaal verhuisd met super resultaten, wil niet zegegn dat een isabel zoals ubie niet goed of bijzonder is, kan zijn, Ubie heeft ook weer dingen die geweldig zijn, maar dat staat weer los van kleur, en uiteindelijk bekijk ik ze ook los van kleur, meer naar karakter maar 1e reden tot aankoop was toch wel de kleur en bloedlijn, nu terug on toppic ;)

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:29

Nee ik had nog nooit van een kvit-kleurige fjord gehoord, alleen van isabel en gra.
Rodblakke kende ik ook nog niet.
Maar bijzonder is het wel!
Onze fjord hebben we trouwens op karakter en bouw gekocht, was toen belangrijk omdat hij braaf moest zijn omdat wij nog zulke kleine kindertjes waren :P (10 en 14 geloof ik)