Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
moniquelief schreef:mijn paarden kunnen ongecompliceert een rondje in t bos lopen, gewoon omdat ze zo BRAAF zijn, omdat er wederzijds vertrouwen is. het karakter is gewoon zo goed!!!!! en ze zijn bij mij geboren, hahaha, en ze hebben nog een prestatie sport predikaat ook. hahaha
ook als je een paard "leert" in t bos te rijden moet t karakter mee willen werken.
GJ9 schreef:Nou, dan koop jij toch een braaf doorgereden paard? Die zijn best te koop hoor.
Wat maakt het jou uit dat er paarden rondlopen met een kronkel in de kop?
Ik ken ze trouwens ook, die met die spreekwoordelijke kronkel. Het gebrek aan opvoeding is de grootste oorzaak ervan. Uiteindelijk zijn die paarden voor een heel eind goed te krijgen, maar als je een keer een steekje laat vallen kan je weer opnieuw beginnen.
_Mike_ schreef:GJ9 schreef:Oja, verder las ik nog iets over paarden die van kleine dingen behoorlijk kunnen schrikken op buitenrit, en grote dingen die ze amper op lijken te merken. Dat is helemaal niet vreemd, maar heel natuurlijk, heeft met het gezichtsvermogen van een paard te maken, en het inschatten van diepte. Stond pas een interessant artikel over in de Bit geloof ik. Belangrijk is het paard de kans geven om er recht naar te kijken. En zelf doen alsof er niets aan de hand is.
Die ga ik opzoeken, welk nummer was het? Ik heb inderdaad altijd het gevoel gehad dat mijn paard moeite heeft met het inschatten van diepte (donkere plekken of andere aftekeningen op het wegdek bijvoorbeeld). De grootste wagens, met messen en andere uitsteeksels zijn vaak geen probleem...
moniquelief schreef:mijn paarden kunnen ongecompliceert een rondje in t bos lopen, gewoon omdat ze zo BRAAF zijn, omdat er wederzijds vertrouwen is. het karakter is gewoon zo goed!!!!! en ze zijn bij mij geboren, hahaha, en ze hebben nog een prestatie sport predikaat ook. hahaha
ook als je een paard "leert" in t bos te rijden moet t karakter mee willen werken.
moniquelief schreef:GJ9 schreef:Nou, dan koop jij toch een braaf doorgereden paard? Die zijn best te koop hoor.
Wat maakt het jou uit dat er paarden rondlopen met een kronkel in de kop?
Ik ken ze trouwens ook, die met die spreekwoordelijke kronkel. Het gebrek aan opvoeding is de grootste oorzaak ervan. Uiteindelijk zijn die paarden voor een heel eind goed te krijgen, maar als je een keer een steekje laat vallen kan je weer opnieuw beginnen.
dat is t nou juist, ze zijn niet op te voeden..... je zegt t zelf al, laat je een steekje vallen, kan je weer opnieuw beginnen.....
maar ik wil niet de fokker zijn die ze fokt, snap je.
moniquelief schreef:[
dat is t nou juist, ze zijn niet op te voeden..... je zegt t zelf al, laat je een steekje vallen, kan je weer opnieuw beginnen.....
maar ik wil niet de fokker zijn die ze fokt, snap je.
Anne_GTI schreef:Geen idee, ik heb geen bodemschuw paard om het te testen.
Tractorproof krijgen is een kwestie van vaak voor de stal langs rijden met de tractor.
Ik gebruik het geluid van de trekker soms om het scheerapparaat te overstemmen.![]()
Werkt prima.