haflinger niet gewardeerd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zaartje1

Re: haflinger niet gewardeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 09:18

zou het ga ook niet zeggen dat ze altijd een perfecte proefrijd het gaat ook wel eens mis dat ze het op haar heupen krijgt maar ja dat weet je dat dat kan gebeuren,dan gewoon stoer door rijden en blijven lachen.dat je dan een mega slecht lijstje krijgt nemen we dan ook op de koop toe,kan gebeuren.
dat heeft ze ook wel eens gehad en toch had ze toen voor voltes en figuren een voldoende en de opmerking goed terug gepakt,jammer dat ze haast had.
daar kunnen we dan ook alleen maar om lachen.
dus dat alles perfect gaat is ook weer niet zo,je hebt soms van die dagen dat niks lukt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:42

Nyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:35

zaartje1 schreef:
zou het ga ook niet zeggen dat ze altijd een perfecte proefrijd het gaat ook wel eens mis dat ze het op haar heupen krijgt maar ja dat weet je dat dat kan gebeuren,dan gewoon stoer door rijden en blijven lachen.dat je dan een mega slecht lijstje krijgt nemen we dan ook op de koop toe,kan gebeuren.
dat heeft ze ook wel eens gehad en toch had ze toen voor voltes en figuren een voldoende en de opmerking goed terug gepakt,jammer dat ze haast had.
daar kunnen we dan ook alleen maar om lachen.
dus dat alles perfect gaat is ook weer niet zo,je hebt soms van die dagen dat niks lukt.

Vreemd genoeg reed ik altijd het best op dagen waarop ik zelf het gevoel had dat het bagger slecht ging :')
En ik heb me ook wel eens behoorlijk banketstaaf gevoeld op springwedstrijd. We reden in de inrijbak waar de gewone regels golden, galop op de hoefslag, draf op de 2e en stappen in het midden. Ik zat op mijn haf van 1.42 tussen alleen grote paarden van 1.60+ en werd letterlijk aan alle kanten van de sokken gereden. En een lol dat die meiden hadden :roll: Ik heb ze gemeld bij de ringmeester, waarna het snel over was :D Mijn paard was nogal heet op hindernissen, net als wat jij eerder zei. Na de eerste sprong een bok en gaan met die banaan, dat wil er nog wel eens raar uitzien. :') Toen ik de bak uitkwam na mijn ronde, zei 1 van de meiden die me eerder bijna onderste boven reed:''Jeetje, dat je daar op durft te stappen :oo '' terwijl ik nooit van mijn leven op haar paard was geklommen. _O- Haar paard was een behoorlijk formaat, tegen de 1.70 en stond regelmatig op zijn achter of voorbenen. Nee, dan maar mijn springenthousiaste haf :D

Ook heb ik wel eens geschreven bij een wedstrijd waarbij de jury een duidelijke voorkeur had voor een zweetvos Welshje en dat ook zonder blikken of blozen tegen mij zei. Meisje dat erop zat reed 2 proefjes, maar de pony was zo met zijn hoofd aan het zwaaien dat het meisje steeds op zijn hals werd getrokken, een overgang terug betekende dat ze plat op de kont van de pony lag. Toch werd ze 2 keer eerste omdat de pony zo schattig was. :=

Maar dit alles zijn incidenten waarbij het ras er niet toe deed. :n

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 14:04

ja maar zo kan je dus ook niet beoordelen he omdat de pony zo schattig is.dat doet er toch niet toe vindt ik.
maar als je altijd te horen krijg tijdens les dat je pony een loeders is en rijp voor de slacht mmmmhhh.
daarom heeft ze nu priveles.
en een bestuurs lid hoort niet met de jury te teuten tussen door met wisseling van paard/pony zeker niet als dan net de dochter heeft gereden en mede leslidje.
dan ga je toch even anders denken als dat voor de zoveelste keer gebeurd.
maar ja ik kan er nu eigenlijk ook niet meer mee zitten de tweede die zich nu heeft opgegeven met een haffie wordt ook al genegeerd,ze weet nu geneens of ze wel is ingeschreven.
terwijl de rest het al weet vreemd toch.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:16

Citaat:
en nee haflinger liefhebbers zetten zich zelf niet in deze positie ze worden en erin gestopt maar dat maakt niet uit een andere paarden liefhebber zal het ook hebben.
ik zal alleen nooit en te nimmer zulke dingen zeggen denken misschien,ik bekijk ander mans paard altijd positief ook al is ie nog zo lelijk,mis vormt of weet ik wat.

Ik denk dat het echt ligt aan jou eigen instelling :). Jij trekt je zulke dingen gewoon ongelooflijk aan.
Paard wat ik nu heb werd de eerste 2 weken ook door iedereen van gezegd kan je haar nog terug brengen. Weinig mensen zagen er wat in, alleen ik, mama en mn lesgeefster. Qua kleur moet je er ook van houden, heb ook regelmatig gehoord dat het een lelijk ding, of een afschuwelijke rooie. Het interesseerde me werkelijk geen zat. Heb altijd gezegd wacht maar tot we een jaar verder zijn, en inderdaad nu krijgen we niets dan lof :). Ok, de kleur is nog steeds niet iedereen kapot van. Maar dat hoeft toch ook niet?
Mensen mogen haar best een lelijk dingen vinden en dat ook hardop zeggen. Ieder zo zijn mening.

Als dus de mening van iemand is dat je paard een karreknol is, nou ja dan vind hij dat lekker. Boeiend?
De manier waarop jij spreekt lijkt het wel of je een minderwaardigheidscomplex hebt.. Als ik jou verhaal moet geloven is het heel de wereld tegen jullie en jullie haf. Hoe hard jij benadrukt dat je een haf geweldig vind heeft wel iets weg van zelfovertuiging. Doe lekker wat je wil doen, en laat toch iedereen lekker l*llen. Denk je dat jouw paard zich er druk om maakt dat hij karre knol genoemd wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:13

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:15

Citaat:
Wat minder zaniken en wat beter presteren lijkt me een succesvol recept.

onderstreept mijn lap tekst inderdaad ook :Y)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:19

Het hangt van de kwaliteit van de gereden proef af. Een goede proef scoort hoge punten.
Heb je geen hoge punten, dan is meestal je proef dus niet goed. Het is dan wel erg makkelijk om het af te schuiven op het ras van je pony/paard.

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:33

zaartje1 schreef:
ja maar zo kan je dus ook niet beoordelen he omdat de pony zo schattig is.dat doet er toch niet toe vindt ik.
maar als je altijd te horen krijg tijdens les dat je pony een loeders is en rijp voor de slacht mmmmhhh.
daarom heeft ze nu priveles.
en een bestuurs lid hoort niet met de jury te teuten tussen door met wisseling van paard/pony zeker niet als dan net de dochter heeft gereden en mede leslidje.
dan ga je toch even anders denken als dat voor de zoveelste keer gebeurd.
maar ja ik kan er nu eigenlijk ook niet meer mee zitten de tweede die zich nu heeft opgegeven met een haffie wordt ook al genegeerd,ze weet nu geneens of ze wel is ingeschreven.
terwijl de rest het al weet vreemd toch.

he zaartje zo rijinstrutuur zou ik zo achter behang plakken het lijkt ook iemand die ken die les geeft met bakstenen 8)7 maar sommige jurie leden hebben sosm duidelijk voor keur welk paard met hoofprijs naar huis gaat |o al mag dat niet en wat soms voor komt dat haf hem of haar dag niet heeft

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:42

Heb 2 Haflingers in de sport en krijg er eigenlijk juist positieve reacties :) . In de dressuurproeven ben ik het grotendeels eens met m'n punten. Soms denk je er anders over, maar dat is ook met andere paarden zo. Heb nooit echt het gevoel dat ze me anders beoordelen op dat ik een Haflinger rijdt ;) . Je hebt natuurlijk wel 'beperkingen' zoals dat bij de 1 de middendraf of lengtebuiging bijvoorbeeld minder is, maar trainen is altijd een optie.
De middendraf van Goldy is dan toevallig net 1 van haar sterkste punten :j
En een positieve instelling zorgt al voor een stuk meer plezier :)

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 07:29

oke dank je roadrunner,haha als onze haf haar dag niet heeft dan weet je dat ook direct je weet dan gelijk het wordt niks vandaag en dat we beperkingen hebben dat weten we zelf ook wel,maar dat neemt niet weg dat ze toch steeds vreselijk moet knokken en al dat commentaar moet aan horen,das niet leuk voor dat je je proef moet rijden en tijdens de proef het wordt ook niet zacht zinnig gezegd,soms is ze zo geconcetreed dat ze het niet hoort,voor dat ze de ring in stapt begint het al hoor je om je heen al aan de kant daar komt dat monster weer.(club leden)
enne randie ik heb geen minderwaardigheidscomplex hoor we houden het wel netjes he,dat zijn van die dingen daar kan je niet over oordelen,je kent me niet,ben altijd de positieve zelve,ook al gaat het nog zo slecht er is altijd wel een positief puntje te vinden en dat krijgt mijn dochter ook altijd te horen.
haar op zoon moment de hemel in prijzen doet meer als er dan zelf ook nog even over heen te walzen.
haar plezier is nu weer terug en dat willen we zo houden,dat gezeur dat het aan het rijden ligt is niet waar daar heeft ze gewoon weinig commentaar op daar skoord ze ook het hoogste mee.
en ziet er altijd keurig verzorgd uit,even als haar paardje,ik vindt dat dat bij de meeste er nog al slordig uitziet.
het ging om de wardering van een haflinger en niet om de prestatie.
een z ruiter met haar haffie zal ze niet worden misschien met die ander nou lekker boeiend,het gaat er om dat wij respect willen voor de haflinger,dat ze niet gezien wordt als monster endergelijke en dat ze niet alleen maar schattig zijn als pas geboren veulentje.
ze staan hier 24/7 buiten hele jaar en zijn gezonder dan het meeste paard en pony gespuis wat er op de club rondhobbeld.
zijn nooit ziek en mankeren nooit wat.

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:48

zaartje1 schreef:
oke dank je roadrunner, en dat we beperkingen hebben dat weten we zelf ook wel,maar dat neemt niet weg dat ze toch steeds vreselijk moet knokken en al dat commentaar moet aan horen,das niet leuk voor dat je je proef moet rijden en tijdens de proef het wordt ook niet zacht zinnig gezegd,soms is ze zo geconcetreed dat ze het niet hoort,voor dat ze de ring in stapt hoor je om je heen al aan de kant daar komt dat monster weer.
enne randie ik heb geen minderwaardigheidscomplex hoor we houden het wel netjes he,dat zijn van die dingen daar kan je niet over oordelen,je kent me niet,ben altijd de positieve zelve,ook al gaat het nog zo slecht er is altijd wel een positief puntje te vinden en dat krijgt mijn dochter ook altijd te horen.
haar op zoon moment de hemel in prijzen doet meer als er dan zelf ook nog even over heen te walzen.
haar plezier is nu weer terug en dat willen we zo houden,dat gezeur dat het aan het rijden ligt is niet waar daar heeft ze gewoon weinig commentaar op daar skoord ze ook het hoogste mee.
en ziet er altijd keurig verzorgd uit,even als haar paardje.
het ging om de wardering van een haflinger en niet om de prestatie.

Saar je hebt helemaal gelijk ieder mens hoe jong of oud hij of zij is heeft beperkingen en ik heb bewondering en respect voor mensen die het ook willen toegeven en het ook opelijk uiten. Er zijn zat mensen die het niet willen toegeven dom weg uit schaamte of dat ze het zelf niet snappen of in willen zien.

Ik ken jullie puur van prive berichtjes op een andere site en van foto's en ik ben het met je eens die hafi's zien verzorgd uit en krijgen heel veel liefde en aandacht en met leifde bedoel ik dus echte liefde zoals mensen die 100% van elkaar houden ook uiten naar elkaar. Dat gevoel hebben wij ook met onze paarden / ponny's. En met zo'n gevoel heb je een heerlijke en liefde volle band met je paard / ponny en krijg je zonder al teveel moeite veel gedaan haf of niet. Ik ben zlef wel geen haf fan maar wil niet zeggen dat ik ze dan maar ga afkraken e.d. want je hebt ook hafi's die o.a. wel zuiver kunnen zijn e.d. want bijvoorbeeld een Fries kan ook smerig zijn maar omdat hij min of meer voor sommige een status symbool is willen ze dat niet zien.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:07

Ik geloof je ook wel, foto's zijn leuk van de haflingers, ik heb het zelf niet vaak gehad hoor, natuurlijk iedereen heeft wel iets te horen gekregen over haar of zijn paard maar dat ligt echt niet aan het ras hoor :)
Gelukkig houden jullie de plezier nog wel! :)
Heb je al eens gekeken voor de haflinger wedstrijden? meestal is daar de sfeer ook gemoedelijker!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:19

Ik had mijn mening al gegeven maar toch even zeggen dat ik het bij sommige wel kan voorstellen. Ken iemand die mocht Z2 starten met haar haf maar is gestopt omdat de jury niet eens keek als ze binnen kwam. En laatst eentje hier op bokt die starte met een hengst (kwpn) Z2 en later met haar haf en toen lachte de jury toen ze binnenkwam. Tuurlijk weet je nooit of ze haar 'uitlachte' of ergens anders om lachte maar zou me er zelf niet prettig bij voelen.

Ik zeg overigens zelf altijd als ik echt voor de sport was gegaan (dressuur) dan had ik geen haflinger gekocht, als je ermee gaat starten weet je dat er soms harder voor moet werken. Al wil ik niet beweren dat warmbloeden altijd makkelijker zijn ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:38

wouterpaard schreef:
Ik had mijn mening al gegeven maar toch even zeggen dat ik het bij sommige wel kan voorstellen. Ken iemand die mocht Z2 starten met haar haf maar is gestopt omdat de jury niet eens keek als ze binnen kwam. En laatst eentje hier op bokt die starte met een hengst (kwpn) Z2 en later met haar haf en toen lachte de jury toen ze binnenkwam. Tuurlijk weet je nooit of ze haar 'uitlachte' of ergens anders om lachte maar zou me er zelf niet prettig bij voelen.

Ik zeg overigens zelf altijd als ik echt voor de sport was gegaan (dressuur) dan had ik geen haflinger gekocht, als je ermee gaat starten weet je dat er soms harder voor moet werken. Al wil ik niet beweren dat warmbloeden altijd makkelijker zijn ;)

Was je er zelf bij :+ ?
Ik denk ook wel dat er een enkeling is die ze niks vinden, maar over het algemeen is het eerlijk!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:40

Citaat:
Tuurlijk weet je nooit of ze haar 'uitlachte' of ergens anders om lachte maar zou me er zelf niet prettig bij voelen.

Hiermee maak ik duidelijk dat ik speculeer ;) en er idd niet bij was :Y)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:44

Ik snap wouterpaard wel, maar als je in zo'n geval je er niet prettig bij voelt kun je ook gewoon even naar het jurylid stappen voor commentaar, en een beetje zekerheid van jezelf moet je ook wel hebben...
Ik zou me er in elk geval niets van aantrekken! En ik let er ook niet echt op, denk dat als je daar echt op gaat letten dat je dan echt spoken gaat zien om het zo maar te zeggen. Dan komt elk lachje straks verkeerd over.

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 14:02

dank je wel roadje das een waarheid als een koe.
voor de rest kan ik melden dat ik altijd bij alle wedstrijden ben (want ik ben de voorlezer :)
en dan moet je wel eens drie keer slikken en tot 10 tellen en dan hopen dat je stem je niet verraad of even in de steek laat gelukkig heb ik altijd wel iemand achter de hand want het is dus al een keer voor gekomen dat ik niet verder kon omdat ik helemaal dicht sloeg,van zoon rot opmerking.
wij rijden alleen buiten wedstrijden dus is dan zeer moeilijk soms pakken we een binnen wedstrijd mee dan is het soms fijn dat hun een voorlezer hebben standaard of je staat samen met de ruiter en paard in de bak de rest hoor je dan niet.
nee daar hebben we nog niet voor gekeken zal dat eens even gaan uitpluizen misschien is dat wel een optie.
we zijn nu eenmaal voor deze paardjes gevallen kan er niks aan doen,wij vinden ze mooi en veelzijdig,lief van karakter en makkelijk oke je hebt ook minder makkelijke haffies zoals mijn hafdame die heeft soms een gebruik aanwijzing maar ze is wel betrouwbaar als ze voor je gaat kan je alles met haar uitvreten.
mijn hafmeneer is nog even afwachten die hebben we net maar gaat super heeft tot nu toe nog geen echte verkeerde mis stap gemaakt hij is net 2 dus kan nog een hoop leren.
en tuurlijk hebben ze allemaal hun schoonheids foutjes dat hoort erbij daar zijn wij toch voor om ze te veranderen als dat lukt en anders leer je er mee omgaan,niets gaat via het boekje.
maar dan nog praat je niet zo over andermans paard dat denk je maar uit het niet.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:17

Geen fijne/gezellige club waar jullie lid van zijn zo te horen...
Wat maakt t uit met welk ras je bij de ponyclub komt! Als jullie er maar blij mee zijn! Laat de andere "mede"clubgenoten toch barsten, belachelijk dat ze een bepaald ras niet of onvoldoende accepteren. Tjee aan zulke mensen kan ik me echt ergeren. Alsof andere rassen niks voorstellen...tsssss :(

Over t op wedstrijd gaan: Tja je zult toch echt een goeie proef moeten rijden, en dit heeft niks te maken dat jullie met een haflinger rijden. "Aparte" rassen (Fries, Fjord, Haflinger enz) Zijn tegenwoordig wel voortaan geaccepteerd. Heel miss nog een heel enkel jurylid die daar moeite mee heeft, maar ik denk dat die er nog maar sporadis zijn. Om een goeie proef kúnnen ze niet heen, en die wordt dan ook op de juiste wijze met punten beloont.

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 07:13

nee het is ook geen leuke club maar ja alles is hier verder zo ver weg dus blijf je hangen en wij laten ons niet weg pesten vandaar ook geen les meer via de club maar prive.
zij weet wel ons paardje te warderen en geeft leuk les op een ontspannen manier,en zij begrijpt wel hoe wij het willen en springt er goed op in maar geeft ook haar eigen draai er aan.
vanaf de grond weet zij heel goed duidelijk te maken hoe ze het bedoelt en graag wil zien.
en ze spreekt altijd moed in voor de wdstrijd en pakt het protocol er ook bij na de wedstrijd in de volgende les zij snapt het ook niet omdat ze weinig opmerkingen heeft,dus vaak kan ze er dan net niks mee ze zei ook al als ze nu even duidelijk neer zetten wat ze bedoelen.
ze vindt het ook raar dat ze in de l beter presteerd als in de b.
als ze kan gaat ze de volgende wedstrijd mee ze wil wel eens texst en uitleg en zelf zien wat ze dan fout doet,dus wie weet.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:22

Ik zie op wedstrijden toch ook een hoop combinaties waarvan ik denk: koop toch een haflinger, dan blijf je teminste nog een beetje lachen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:19

Mijn collegaatje heeft 2 haflingers in het Z2 tussen de paarden.
Winstpunten rijdt ze genoeg, zo goed als iedere start, ook in het Z2.
Of ze nou wel of niet van haflingers houden, als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen, maar ja, goed rijden is niet makkelijk..
En ja met een even goed gereden atletisch dressuupaard zal je hoger scoren, voor hen zijn de oefeningen gewoon makkelijker, daar zijn ze voor gefokt. Als je dat niet kunt hebbben of oneerlijk vindt, moet je keuzes maken.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:16

volgens mij is de discussie bij jullie op de club niet of de haflinger wel of niet gewaardeerd wordt maar is het meer een pesterij van een groep meiden die er eentje uit pikken om te pesten... ja ik weet het meiden kunnen heel gemeen zijn...
het kom, met z'n alle zijn we sterker en we pakken die wat een beetje anders is effect... in dit geval dus het meisje met de haflinger... waarschijnlijk geeft het de pestkoppen een heerlijk gevoel om jou dochter de grond in te boren...
ik praat het zeker niet goed maar ik denk dat dit het geval is bij jullie op de club en niet omdat je dochter een haflinger heeft/rijd....
als er meiden langs de kant staan af te geven op je pony om jou/ je dochter een slecht gevoel te geven heeft dit onbewust toch effect op de proef die je rijd... en dan zou het kunnen dat de punten minder worden.

ik heb je dochter natuurlijk nooit zien rijden en ik weet ook niet hoe jullie paardje loopt maar aan de hand van het verhaal denk ik dat het gewoon een gemene pesterij is.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:22

-
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 24-05-11 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:26

JJane schreef:
Ik zie op wedstrijden toch ook een hoop combinaties waarvan ik denk: koop toch een haflinger, dan blijf je teminste nog een beetje lachen.

Dat denk ik ook weleens :P