Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
zaartje1 schreef:zou het ga ook niet zeggen dat ze altijd een perfecte proefrijd het gaat ook wel eens mis dat ze het op haar heupen krijgt maar ja dat weet je dat dat kan gebeuren,dan gewoon stoer door rijden en blijven lachen.dat je dan een mega slecht lijstje krijgt nemen we dan ook op de koop toe,kan gebeuren.
dat heeft ze ook wel eens gehad en toch had ze toen voor voltes en figuren een voldoende en de opmerking goed terug gepakt,jammer dat ze haast had.
daar kunnen we dan ook alleen maar om lachen.
dus dat alles perfect gaat is ook weer niet zo,je hebt soms van die dagen dat niks lukt.
Citaat:en nee haflinger liefhebbers zetten zich zelf niet in deze positie ze worden en erin gestopt maar dat maakt niet uit een andere paarden liefhebber zal het ook hebben.
ik zal alleen nooit en te nimmer zulke dingen zeggen denken misschien,ik bekijk ander mans paard altijd positief ook al is ie nog zo lelijk,mis vormt of weet ik wat.
zaartje1 schreef:ja maar zo kan je dus ook niet beoordelen he omdat de pony zo schattig is.dat doet er toch niet toe vindt ik.
maar als je altijd te horen krijg tijdens les dat je pony een loeders is en rijp voor de slacht mmmmhhh.
daarom heeft ze nu priveles.
en een bestuurs lid hoort niet met de jury te teuten tussen door met wisseling van paard/pony zeker niet als dan net de dochter heeft gereden en mede leslidje.
dan ga je toch even anders denken als dat voor de zoveelste keer gebeurd.
maar ja ik kan er nu eigenlijk ook niet meer mee zitten de tweede die zich nu heeft opgegeven met een haffie wordt ook al genegeerd,ze weet nu geneens of ze wel is ingeschreven.
terwijl de rest het al weet vreemd toch.
zaartje1 schreef:oke dank je roadrunner, en dat we beperkingen hebben dat weten we zelf ook wel,maar dat neemt niet weg dat ze toch steeds vreselijk moet knokken en al dat commentaar moet aan horen,das niet leuk voor dat je je proef moet rijden en tijdens de proef het wordt ook niet zacht zinnig gezegd,soms is ze zo geconcetreed dat ze het niet hoort,voor dat ze de ring in stapt hoor je om je heen al aan de kant daar komt dat monster weer.
enne randie ik heb geen minderwaardigheidscomplex hoor we houden het wel netjes he,dat zijn van die dingen daar kan je niet over oordelen,je kent me niet,ben altijd de positieve zelve,ook al gaat het nog zo slecht er is altijd wel een positief puntje te vinden en dat krijgt mijn dochter ook altijd te horen.
haar op zoon moment de hemel in prijzen doet meer als er dan zelf ook nog even over heen te walzen.
haar plezier is nu weer terug en dat willen we zo houden,dat gezeur dat het aan het rijden ligt is niet waar daar heeft ze gewoon weinig commentaar op daar skoord ze ook het hoogste mee.
en ziet er altijd keurig verzorgd uit,even als haar paardje.
het ging om de wardering van een haflinger en niet om de prestatie.
wouterpaard schreef:Ik had mijn mening al gegeven maar toch even zeggen dat ik het bij sommige wel kan voorstellen. Ken iemand die mocht Z2 starten met haar haf maar is gestopt omdat de jury niet eens keek als ze binnen kwam. En laatst eentje hier op bokt die starte met een hengst (kwpn) Z2 en later met haar haf en toen lachte de jury toen ze binnenkwam. Tuurlijk weet je nooit of ze haar 'uitlachte' of ergens anders om lachte maar zou me er zelf niet prettig bij voelen.
Ik zeg overigens zelf altijd als ik echt voor de sport was gegaan (dressuur) dan had ik geen haflinger gekocht, als je ermee gaat starten weet je dat er soms harder voor moet werken. Al wil ik niet beweren dat warmbloeden altijd makkelijker zijn