Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Valencia2002 schreef:Qua opvoeden vind ik dat hengsten zoals bijvoorbeeld Tinkers of warmbloeden een groot verschil zijn.
Jotoma schreef:Edit: mijn vraag is in ieder geval beantwoord. De discussie gaat nu inderdaad meer over wie het meeste verstand van de hengsten heeft en ik vind het vrij onrespectvol hoe sommige met elkaar om gaan. Ik stuur een berichtje naar moderator dat topic gesloten kan worden.
petraaken schreef:worden er ook hengstenshows gegeven bij de Quarters of worden alle hengsten gewoon in de sport uitgebracht en krijgen ze daar dan hun dekkingen van?
Cassidy schreef:Nog een filmpje, hier wordt met een zogenaamde lip chain gewerkt, hengstenketting op het tandvlees, net onder de bovenlip. Om het dier onder appel te houden. Andere optie is ketting door de mond (op 2 minuten). Voor het oog gebeurt er weinig, is echter zeer gevoelig voor het dier. Vinden jullie dit een fijn gezicht?
http://www.youtube.com/watch?v=LyYxZxJk ... re=related
Cassidy schreef:Ketting mag over de neus, onder de kaak, of door de mond/over het tandvlees. Officieel toegestaan.
Denk dat je met een lip chain net wat meer in te brengen hebt dan met een snaffle. En ook bij de Quarters zijn ze niet allemaal zo zoet als op de getoonde filmpjes...
Vienna2007 schreef:Ik heb een hekel aan een ketting in de mond. Dan mist er echt iets in de opvoeding van degene die het paard vast houd (waarschijnlijk word het overheerst door angst) en de opvoeding van het paard. Toen mijn paard niet wilde laden bij de kliniek, dacht zo'n meisje ook wel dat als ze de ketting in zijn mond zou doen en flink zou rukken hij er vanzelf wel in zou lopen. Dan heb je het over een 3-jarige hengst. Sjongejonge zeg...
Meteen paard uit handen gepakt, en ketting eruit gehaald. Die mensen zijn echt niet goed in hun pannetje, en moet nog heel wat leren. Het is trouwens ook een feit dat heel veel mensen puur en alleen BANG zijn voor hengsten/paarden. En daarom naar al die nare dingen grijpen.