Welk oud bloed ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:09

Vudress schreef:
Het verbaast mij lichtelijk dat Belisar zoveel genoemd wordt. Die lopen over het algemeen alsof ze een stok ingeslikt hebben. :=

Qua type vind ik Belisar echt heel mooi en uniform.
Maar qua beweging zie ik ze ook wat liever met wat meer schwung

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:18

Democraat Flemmingh Cocktail

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:22

le faquin XX
sineada
odin van wittenstein
lucky boy XX (als het echt lucky boy is natuurlijk.... ;-))
zeus
le mexico
marco polo
farn
ramiro

fijn degelijk ouderwets bloed!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:51

Vudress schreef:
Het verbaast mij lichtelijk dat Belisar zoveel genoemd wordt. Die lopen over het algemeen alsof ze een stok ingeslikt hebben. :=

Hoe bedoel je dat? dat is niet mijn ervaring..ik heb er een supermerrie van gehad met enorm veel kracht,souplesse en schwung in het lopen en ook heel makkelijk nagevelijk te rijden.Paard kon zo geweldig lopen,dat ben ik daarna zelden weer tegen gekomen terwijl ik toch zat paarden gezien heb.

Vudress

Re: Welk oud bloed ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:00

Misschien verstaan jij en ik wat anders onder souplesse.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:06

svdijk schreef:
leuk topic!!
ik ben zowieso weg van de oudere gelderse hengsten(ook Ahoy!) en qua rijpaarden vind ik Voltaire toch echt wel de nummer 1.
geef mij maar een hele stal vol met Voltaire nakomelingen.
ik hoor niet zulke goede verhalen over zangersheide paarden(maar dat is dan ook allemaal relatief jong), en laat ik nu net een NRPS gekocht hebben met veel zangersheide bloed....
maar goed, in de moederlijn zit Voltaire.
heb zelf een Voltaire*Darling boy gehad, en een Equador*Ubis, super fijne dieren.
wat ik overigens echt niet wil in een paard, is Renovo/Fabricius/Cambridge Cole.
Zeoliet verdriet spreekt voor zich.

Nou met Zeoliet geeft verdriet ben ik het zeker niet mee eens. Mijn merrie is een Zeoliet en idd niet makkelijk maar wel een eerlijk paard dat als je haar met respect behandelt echt alles voor je doet. Zeoliet geeft dus mij zeker geen verdriet. Denk dat het ook met jezelf te maken heeft of een paard bij je past ja of nee.
Ik vind Ulft trouwens goed oud bloed. Zijn over het algemeen werklustige paarden die goed presteren en met een goed karakter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:23

Vudress schreef:
Misschien verstaan jij en ik wat anders onder souplesse.

Nou bij mijn merrie was daar geen twijfel over,maar wat bedoel je nu met lopen alsof ze een stok ingeslikt hebben? want daar ben ik wel benieuwd naar.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:30

En Métall? Wat vinden jullie daar van?
Niet bepaald echt oud bloed te noemen, maar toch zeker ouder bloed, dat niet heel veel meer gebruikt wordt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 16:35

Metall heeft de pech dat hij moet opconcurreren tegen Rhodium denk ik.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:49

Dat zou kunnen..
Persoonlijk vind ik Métall's nakomeling meer allround en meer uitstraling hebben dan die van Rhodium.. Maar misschien heb ik net de verkeerde gezien ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 19:02

Ik vind de nakomelingen ook heel aansprekend hoor, het is een van de hengsten die nog op de misschien-lijst staat om evt. mijn merrie te dekken. En dat is niet alleen vanwege het dektarief. ;)
Maar ik krijg wel veel de reactie 'Waarom pak je Rhodium dan niet' dus blijkbaar gaat de algemene voorkeur uit naar Rhodium.

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:19

Mijn voltaire x nimmerdor merrie is dragend van de hengst Ramiro. De merrie is over 10 dagen uitgerekend. Ik heb gekozen voor Ramiro voor zijn prestatie aanleg in de springrichting, het vermogen, karakter, instelling en springtechniek wat hij doorgeeft aan zijn kinderen. Onze voorkeur gaat uit naar een merrieveulen voor onze fokkerij. Voor dit fokseizoen kiezen wij voor Numero Uno of opnieuw Ramiro.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:17

Negro staat qua fokwaarden hoger dan Metall en Rhodium. Is tevens keurhengst.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:12

robertjong schreef:
Mijn voltaire x nimmerdor merrie is dragend van de hengst Ramiro. De merrie is over 10 dagen uitgerekend. Ik heb gekozen voor Ramiro voor zijn prestatie aanleg in de springrichting, het vermogen, karakter, instelling en springtechniek wat hij doorgeeft aan zijn kinderen. Onze voorkeur gaat uit naar een merrieveulen voor onze fokkerij. Voor dit fokseizoen kiezen wij voor Numero Uno of opnieuw Ramiro.

Welke Ramiro?

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:20

Peterina, er is maar een Ramiro, ook wel G Ramiro Z genaamd.
Ze is dragend van DE Ramiro.

Peterina schreef:
robertjong schreef:

Welke Ramiro?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:27

Beeker schreef:
svdijk schreef:
leuk topic!!
ik ben zowieso weg van de oudere gelderse hengsten(ook Ahoy!) en qua rijpaarden vind ik Voltaire toch echt wel de nummer 1.
geef mij maar een hele stal vol met Voltaire nakomelingen.
ik hoor niet zulke goede verhalen over zangersheide paarden(maar dat is dan ook allemaal relatief jong), en laat ik nu net een NRPS gekocht hebben met veel zangersheide bloed....
maar goed, in de moederlijn zit Voltaire.
heb zelf een Voltaire*Darling boy gehad, en een Equador*Ubis, super fijne dieren.
wat ik overigens echt niet wil in een paard, is Renovo/Fabricius/Cambridge Cole.
Zeoliet verdriet spreekt voor zich.

Nou met Zeoliet geeft verdriet ben ik het zeker niet mee eens. Mijn merrie is een Zeoliet en idd niet makkelijk maar wel een eerlijk paard dat als je haar met respect behandelt echt alles voor je doet. Zeoliet geeft dus mij zeker geen verdriet. Denk dat het ook met jezelf te maken heeft of een paard bij je past ja of nee.
Ik vind Ulft trouwens goed oud bloed. Zijn over het algemeen werklustige paarden die goed presteren en met een goed karakter.

niet gelijk happen he?
van elke hengst heb je nakomelingen die uitzondering op de regel zijn.
in welke zin van het woord is jouw zeoliet niet makkelijk?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:48

robertjong schreef:
Peterina, er is maar een Ramiro, ook wel G Ramiro Z genaamd.
Ze is dragend van DE Ramiro.

De 1965 geboren hengst heet idd Ramiro Z, maar wie verwacht nu in 2011 een dekking van een 46 'jarige' hengst?!

Maar er zijn nog verschillende andere ggk dekhengsten die Ramiro heten, of die naam als afkorting van hun Stamboeknaam hebben, dus de vraag is niet ongeplaatst. Was natuurlijk handig geweest als de vol naam van de hengst geplaatst werdt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:04

Ik vond het ook een zeer logische vraag. We weten allemaal dat hij nog beschikbaar is via DV maar dat dat niet vaak gebeurt.

Overigens heet hij voluit gewoon Ramiro maar hebben ze er eerst bij Zangersheide een Z achter geplakt en later voor het KWPN nog een G ervoor)

Zoals ook bij Alme gebeurt is..(H Alme Z)

Tegenwoordig mag een hengst van een ander stamboek gewoon zijn naam behouden

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:41

Wat kost een rietje G. Ramiro Z. dezer dagen?
Ik was een van die mensen die Rhodium noemde, mijn persoonlijke voorkeur in vergelijking met Métall. Qua type vind ik Rhodium net even wat mooier qua bouw dan Métall en de nakomelingen die ik gezien heb, vind ik ook mooier. Smaken verschillen...
Voor wat betreft oud bloed: Eén van de merries bij ons op stal komt uit een Symfonie moeder. Heb even op de site van paardenfokken teruggekeken wat voor nakomelingen zij heeft gegeven: stuk voor stuk mooi gefokt uit diverse hengsten.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:54

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat nou zo'n rietje Ramiro kost.. zal wel behoorlijk zijn denk ik zo.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:54

Jessica24 schreef:
Farn Ulft en Amor.

oei jaaaa!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:00

ik wil nog wel een rietje formateur....

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:24

livvy schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat nou zo'n rietje Ramiro kost.. zal wel behoorlijk zijn denk ik zo.

Jaar of drie terug heeft een kennis van ons er mee gedekt en toen was het 5000,- voor een dekking (wel meerdere rietjes dan). Dacht ik onthouden te hebben :)

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:39

livvy schreef:

Ik begrijp je nieuwsgierigheid maar ik ga niet zeggen wat ik voor mijn rietjes Ramiro sperma hebt betaald. De rietjes komen uit een prive collectie en zijn altijd goed bewaard(met stikstofslot). De rietjes zijn in het verleden naar topfokkers in frankrijk verkocht voor meer dan €4000,00 per rietje. Het is erg duur spul dus hopen wij op een merrieveulen. De kwaliteit was het sperma was zo goed dat ze in een keer met een rietje dragend was. De dierenarts heeft zelfs nog een druppel meegenomen en een uur in de oven gelegd, waarna er nog levende spermacellen werden aangetroffen!!! Maar Ramiro stond daar ook om bekend.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:47

Robertjong: inderdaad dan maar hopen dat het een merrieveulen wordt. Zoveel "jonge" Ramiro-merries kom je niet meer tegen...Ik dacht wel dat het zeker richting € 5000 zou gaan lopen. Misschien had je het al geschreven maar uit welk bloed komt moeders?

Nog een hengst om toe te voegen. Niet echt super oud maar wel een bewezen springvererver: Mr. Blue.