KWPN Verrichtingsonderzoek voorjaar 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:18

Nee maar het is gewoon dom van een stamboek om een wereldkampioen af te schepen met een 7,5. Dat hebben ze hier dus nog niet begrepen.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:45

Begrepen of niet, je geeft punten op wat je ziet en wat hij heeft,
geen punten om de hengstenhouders te plezieren.

Mosh

Re: KWPN Verrichtingsonderzoek voorjaar 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 16:49

Dat verklaart misschien ook waarom het KWPN boven de Duitse stamboeken staat op de WBFSH ;)

Goed dat Astrix goedgekeurd is! Ben benieuwd wat hij zal brengen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:52

Maar commercieel niet slim. En dan bedoel ik niet voor de hengstenhouders maar voor de hele handel in het algemeen. Dat is een van de redenen waarom de veilingen in Duitsland veel beter lopen. Daar hebben ze het wel begrepen hoe ze met PR om moeten gaan en hoe de gefortuneerde klant moeten paaien.
Daarbij dan hebben ze het in Verden volgens de hengstenkeuringscommisie helemaal verkeerd gezien dat Astrix maar voor een 7,5 aan houding heeft.

In Duitsland zouden ze de wereldkampioen of de kampioen van de hengstenkeuring niet afschepen met een 7,5.
Daarbij zijn cijfers natuurlijk subjectief. Ik denk dat niemand er over zou vallen als ze hem minimaal een 8,5 hadden gegeven. Naar mijn bescheiden mening zou dat geen verkeerde voorlichting van de fokkers ijn.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 17:09

Sorry, maar dan kies ik toch liever voor een objectief beeld :o Hengsten worden al genoeg de hemel in geprezen op hengstenshows en bokt.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:16

Ach, 7.5 is toch een prima cijfer? Kijk, als 'ie nou een 6.5 had gehad, was dat wel een beetje laag ja. Maar vind houding & balans niet echt een onderdeel waarop ik een hengst zou laten staan bij een hengstenkeuze.

En ik zie ook liever een objectief beeld. De cijfers van de duitse hengsten zeggen me echt niks. Al die beesten krijgen maar 9'ens en 9.5'en. Als ik er dan een paar op de shows zie, zie ik die cijfers niet echt terug in de bewegingen en het vermogen van het paard. Tuurlijk, uitzonderingen daar gelaten, maar als ik soms hengsten opzoek en je ziet de cijferlijst gaat dat vaak van 8,5 tot 9,5. Dan vraag ik me af hoe kritisch je bent, want dat is ook wel belangrijk. Ook de "mindere" punten van het paard erkennen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:48

juliomariner schreef:
Maar commercieel niet slim. En dan bedoel ik niet voor de hengstenhouders maar voor de hele handel in het algemeen. Dat is een van de redenen waarom de veilingen in Duitsland veel beter lopen. Daar hebben ze het wel begrepen hoe ze met PR om moeten gaan en hoe de gefortuneerde klant moeten paaien.
Daarbij dan hebben ze het in Verden volgens de hengstenkeuringscommisie helemaal verkeerd gezien dat Astrix maar voor een 7,5 aan houding heeft.

In Duitsland zouden ze de wereldkampioen of de kampioen van de hengstenkeuring niet afschepen met een 7,5.
Daarbij zijn cijfers natuurlijk subjectief. Ik denk dat niemand er over zou vallen als ze hem minimaal een 8,5 hadden gegeven. Naar mijn bescheiden mening zou dat geen verkeerde voorlichting van de fokkers ijn.

Dus jij kiest ervoor om de fokkers te verneuken omdat de veilingprijzen dan leuker worden, hetgeen ook meestal niet bij de fokkers terecht komt.

Die fokkers krijgen een extreem getalenteerde amazone als Emmelie er niet bij en weten nu dat zijn mooie houding niet iets is dat hij zomaar doorgeeft.

Waarschijnlijk is die instelling er ook de reden van dat zo weinig Duitse hengsten hier echt aanslaan, de verwachting is gewoon opgeklopt.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:31

De vraag is waar je prioriteit legt. Bij voorlichting voor de fokker of voor marketingtrucs voor de mensen die het geld uitgeven op de veilingen.

Ik geloof niet dat die ene punt op een cijferlijst tijdens verrichting de veilingprijzen zo doet stijgen. Er zit wel wat meer marketing achter de Duitse veilingprijzen dan enkel een cijferlijst.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:53

Vudress schreef:
De vraag is waar je prioriteit legt. Bij voorlichting voor de fokker of voor marketingtrucs voor de mensen die het geld uitgeven op de veilingen.

Ik geloof niet dat die ene punt op een cijferlijst tijdens verrichting de veilingprijzen zo doet stijgen. Er zit wel wat meer marketing achter de Duitse veilingprijzen dan enkel een cijferlijst.

Natuurlijk zit daar meer achter. Het was ook maar een voorbeeld. Wat mij tegen staat is dat wij nederlanders altijd erg goed zijn om onze zeer goede paarden altijd maar weer af te kraken.
Als jij kijkt dat hannover een wereldmerk is vooral in de VS en Rusland terwijl de KWPN in Rusland heel erg onbekend is. Dat is een kwestie van goede klantenrelaties en marketing. Nu zeg ik dus niet dat de Nederlandse paardenhandelaren het zo slecht doen maar er was altijd zo weinig ondersteuning vanuit het stamboek. Gelukkig ziet het er nu naar uit dat daar verandering in zit)
Natuurlijk wil ik de fokkers niet wat wijs laten maken maar de veulens en paarden moeten ook verkocht worden, veel zullen er naar het buitenland moeten want we fokken er veel meer dan er vraag is in het binnenland. Als je 2 paarden hebt van gelijke kwaliteit de een KWPN er en de ander Hannoveraner of Holsteiner dan zal de buitenlandse klant eerdre keizen en meer willen betalen voor de Hannoveraan of Holsteiner. Dat zijn echte merken zoals Mercedes en BMW terwijl de KWPNer een Toyota is. Ook een goede auto maar met minder prestige.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:57

juliomariner schreef:
Natuurlijk zit daar meer achter. Het was ook maar een voorbeeld. Wat mij tegen staat is dat wij nederlanders altijd erg goed zijn om onze zeer goede paarden altijd maar weer af te kraken.
Als jij kijkt dat hannover een wereldmerk is vooral in de VS en Rusland terwijl de KWPN in Rusland heel erg onbekend is. Dat is een kwestie van goede klantenrelaties en marketing. Nu zeg ik dus niet dat de Nederlandse paardenhandelaren het zo slecht doen maar er was altijd zo weinig ondersteuning vanuit het stamboek. Gelukkig ziet het er nu naar uit dat daar verandering in zit)
Natuurlijk wil ik de fokkers niet wat wijs laten maken maar de veulens en paarden moeten ook verkocht worden, veel zullen er naar het buitenland moeten want we fokken er veel meer dan er vraag is in het binnenland. Als je 2 paarden hebt van gelijke kwaliteit de een KWPN er en de ander Hannoveraner of Holsteiner dan zal de buitenlandse klant eerdre keizen en meer willen betalen voor de Hannoveraan of Holsteiner. Dat zijn echte merken zoals Mercedes en BMW terwijl de KWPNer een Toyota is. Ook een goede auto maar met minder prestige.

Waar haal je deze "wijsheden" vandaan :?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:05

Ach ik lees de Strengen wel eens, en de paardenkrant, het sportpaard de hoefslag Bit, dat blad van Remeinse enz. Daarnaast spreek ik wekelijks met o.a. verschillende handelaren en fokkers dus :j

Maar kom eens met tegenargumenten

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:11

Volgens mij gaat het hier toch niet om ???
Vind het zelf een heel leuk paard alleen dan weer 1250 euro dekgeld....dat vind IK dan weer belachelijk .....je moet maar weer zien wat hij brengt......

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:12

ik heb juist het idee dat de kwpn-ers steeds meer in trek komen helemaal in duitsland, er worden steeds meer hengsten daar ggk en ook gebruikt imo.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:17

Nederland timmert, onder andere met Anky, aan de weg in Oekraïne. De eerste KWPNers zijn verkocht en ik denk dat er nog wel meer volgen.

Hengstenhouders als van Uytert en Ad Valk hebben uitstekende relaties in het buitenland. Verschillende hengsten zijn de laatste jaren goedgekeurd bij stamboeken in Duitsland, Zweden en Denemarken. Je kunt dat soort bedrijven niet van mindere relaties of slechte marketing beschuldigen.... :=

Citaat:
Wat mij tegen staat is dat wij nederlanders altijd erg goed zijn om onze zeer goede paarden altijd maar weer af te kraken.

Misschien is het wel heel realistisch en geeft het KWPN hiermee aan dat de houding van Astrix een tikkeltje minder is. Niet slecht, maar gewoon wat minder dan andere paarden die wel een negen ontvangen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:20

juliomariner schreef:
Ach ik lees de Strengen wel eens, en de paardenkrant, het sportpaard de hoefslag Bit, dat blad van Remeinse enz. Daarnaast spreek ik wekelijks met o.a. verschillende handelaren en fokkers dus :j

Maar kom eens met tegenargumenten

Dan sla je dus al die artikelen over de handel met Rusland, het oostblok, Azië en met name China, Duitsland de jarenlange handel met Amerika, Zuid Amerika etc etc bewust over????

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:24

pardon

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:08

Natuurlijk heb ik de artikelen ook gelezen.
In een eerdere post zeg ik ook dat het stamboek het nu ook beter aanpakt o.a. door de reizen naar China. Ze hebben nu er ook een manager opgezet en mevrouw Wolff doet goed werk denk ik.
Mijn punt is echter dat we wat betreft de vermarkting van de paarden nog veel kunnen leren van de duitsers.
Het KWPN is nog niet echt een bekend merk in het buitenland maar ze zijn wel druk bezig om het in de markt te zetten[
fokfanaat schreef:
ik heb juist het idee dat de kwpn-ers steeds meer in trek komen helemaal in duitsland, er worden steeds meer hengsten daar ggk en ook gebruikt imo.

Klopt er worden steeds meer Nederlandse hengsten in Duitsland goedgekeurd en gebruikt, dat is natuurlijk helemaal super.
Mijn punt van de 7,5 is dat ik dat een beetje negatief vind klinken (och maar een 7tje. Als ze een 8 hadden gegeven had dat heel anders geleken. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
Van mij mag het weer helemaal on topic gaan namelijkk dat het super is dat ze Astrix hebben goedgekeurd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:23

ik vind het juist heerlijk dat ze niet meegaan in die gekte van de duitsers om al die hengsten alleen maar van die belachelijk hoge punten te geven, je weet daar nog niet wat men er van vond.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:37

Fokfanaat: daar heb je wel een punt. Echter sportresultaten tellen voor mij veel meer dan de cijfers tijdens een verrichtingsonderzoek.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:40

nou ja die heeft hij ook achter zijn naam staan, maar bv dat wereldkampioenschap is geen pure aanlegtest, maar de proef en hoe hij opgeleid is tellen zeker zo zwaar mee als zijn natuurlijke aanleg, en dat wil juist de hk aangeven met die punten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:06

juliomariner schreef:
Het KWPN is nog niet echt een bekend merk in het buitenland maar ze zijn wel druk bezig om het in de markt te

Meer dan 30 jaar geleden ging het KWPN al met bekende handelaars en video's naar Amerika, stonden ze op de grootste Fair in Engeland met een groep dressuurpaarden onder leiding van Van Loon en tuigpaarden gereden door Egbert Emmink, sindsdien zijn er ik weet niet hoeveel promotie tours gemaakt en met succes. Je kan wel zeggen ik wil het over wat anders hebben, maar wat je zegt is gewoon klinkklare onzin.

De kwantiteit Duitsland tegen Nederland afzetten is al heel ridicuul, daarom is het des te verbazingwekkender dat Nederland zon belangrijke positie binnen de wereldhandel heeft, en dat al jaren.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:18

Ik vind het weinig respectvol om mijn mening als klinkklare onzin te bestempelen. Je kunt het er niet mee eens zijn, prima maar om het klinkklare onzin te noemen, sorry hoor.
Ik zit midden in de paardensector dus. Als de export zo goed loopt waarom zitten veel handelaren tot aan de nok toe vol met paarden die niet verkocht worden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:32

juliomariner schreef:
Ik vind het weinig respectvol om mijn mening als klinkklare onzin te bestempelen. Je kunt het er niet mee eens zijn, prima maar om het klinkklare onzin te noemen, sorry hoor.
Ik zit midden in de paardensector dus. Als de export zo goed loopt waarom zitten veel handelaren tot aan de nok toe vol met paarden die niet verkocht worden?

En je dacht dat dat alleen voor Nederland geldt :?

Als iemand onzin praat mag ik dat zeggen, en wbt de plaats die Nederland inneemt in de wereldwijde paardenhandel ben je dus niet op de hoogte en trek je conclusies die niet waar zijn. Daar reageer ik op.

punt

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:39

Nou ik vind dat jij kletsklare onzin als waarheid verkoopt. Dat mag ik dus ook vinden.
Ik heb volgens mij vrij weinig gezegd over de plaats van Nederland in de wereldwijde sportpaardenhandel.
Als je ergens iets in wilt lezen, prima maar leer dan eerst even tekstverklaren.

uniong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:00

jippie astrix is goed gekeurd ben kei blij +:)+