Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juliomariner schreef:Maar commercieel niet slim. En dan bedoel ik niet voor de hengstenhouders maar voor de hele handel in het algemeen. Dat is een van de redenen waarom de veilingen in Duitsland veel beter lopen. Daar hebben ze het wel begrepen hoe ze met PR om moeten gaan en hoe de gefortuneerde klant moeten paaien.
Daarbij dan hebben ze het in Verden volgens de hengstenkeuringscommisie helemaal verkeerd gezien dat Astrix maar voor een 7,5 aan houding heeft.
In Duitsland zouden ze de wereldkampioen of de kampioen van de hengstenkeuring niet afschepen met een 7,5.
Daarbij zijn cijfers natuurlijk subjectief. Ik denk dat niemand er over zou vallen als ze hem minimaal een 8,5 hadden gegeven. Naar mijn bescheiden mening zou dat geen verkeerde voorlichting van de fokkers ijn.
Vudress schreef:De vraag is waar je prioriteit legt. Bij voorlichting voor de fokker of voor marketingtrucs voor de mensen die het geld uitgeven op de veilingen.
Ik geloof niet dat die ene punt op een cijferlijst tijdens verrichting de veilingprijzen zo doet stijgen. Er zit wel wat meer marketing achter de Duitse veilingprijzen dan enkel een cijferlijst.
juliomariner schreef:Natuurlijk zit daar meer achter. Het was ook maar een voorbeeld. Wat mij tegen staat is dat wij nederlanders altijd erg goed zijn om onze zeer goede paarden altijd maar weer af te kraken.
Als jij kijkt dat hannover een wereldmerk is vooral in de VS en Rusland terwijl de KWPN in Rusland heel erg onbekend is. Dat is een kwestie van goede klantenrelaties en marketing. Nu zeg ik dus niet dat de Nederlandse paardenhandelaren het zo slecht doen maar er was altijd zo weinig ondersteuning vanuit het stamboek. Gelukkig ziet het er nu naar uit dat daar verandering in zit)
Natuurlijk wil ik de fokkers niet wat wijs laten maken maar de veulens en paarden moeten ook verkocht worden, veel zullen er naar het buitenland moeten want we fokken er veel meer dan er vraag is in het binnenland. Als je 2 paarden hebt van gelijke kwaliteit de een KWPN er en de ander Hannoveraner of Holsteiner dan zal de buitenlandse klant eerdre keizen en meer willen betalen voor de Hannoveraan of Holsteiner. Dat zijn echte merken zoals Mercedes en BMW terwijl de KWPNer een Toyota is. Ook een goede auto maar met minder prestige.
Citaat:Wat mij tegen staat is dat wij nederlanders altijd erg goed zijn om onze zeer goede paarden altijd maar weer af te kraken.
juliomariner schreef:Ach ik lees de Strengen wel eens, en de paardenkrant, het sportpaard de hoefslag Bit, dat blad van Remeinse enz. Daarnaast spreek ik wekelijks met o.a. verschillende handelaren en fokkers dus
Maar kom eens met tegenargumenten
fokfanaat schreef:ik heb juist het idee dat de kwpn-ers steeds meer in trek komen helemaal in duitsland, er worden steeds meer hengsten daar ggk en ook gebruikt imo.
juliomariner schreef:Het KWPN is nog niet echt een bekend merk in het buitenland maar ze zijn wel druk bezig om het in de markt te
juliomariner schreef:Ik vind het weinig respectvol om mijn mening als klinkklare onzin te bestempelen. Je kunt het er niet mee eens zijn, prima maar om het klinkklare onzin te noemen, sorry hoor.
Ik zit midden in de paardensector dus. Als de export zo goed loopt waarom zitten veel handelaren tot aan de nok toe vol met paarden die niet verkocht worden?