misterA schreef:Verhaal van Sammie is merkwaardig en zwak, een lid van de nieuwsredactie onwaardig.
Het lidmaatschap bestaat niet alleen uit een abonnement IDS maar biedt voor fokkers en geïnteresseerden in de fokkerij veel meer.
Maar ik beperk me nu maar even op het "flutblad" IDS.
Een kleine bloemlezing uit de laatste jaargang, en zeker niet compleet.
En ik weet dat niet iedereen deze artikelen ook interresant zal vinden.
nr 2, een artikel over Ukato, een gekeurde hengst met een andere bloedvoering die internationaal springt, voor fokkers erg interessant.
artikel over hobbyfokkers echtpaar Meulenberg, met o.a. 3 ggk hengsten. Leuk om te lezen hoe gemotiveerde fokkers prachtige resultaten weten te behalen.
een artikel over het gelders paard waarin duidelijk wordt hoe veelzijdig en succesvol dit type is en ook met voorbeelden aangegeven.
een artikel over merriestam Ipinacolada, moeder van 3 isp!!!!!!
nr 7, artikelen over:
een uitgebreid artikel over de stamboekkeuringen die binnenkort van start gaan met heel veel informatie overvoorbereiding, procedures, predikaten, thuiskeuringen
keuringsstandaard, keuringskalender enz.
kortom een artikel dat, als het goed gelezen zou worden en niet zo inde prullenbak verdwijnt, tientallen topics op bokt overbodig zou maken.
en dat gaat op voor veel meer artikelen.
artikel over invullen van het geboortebericht en het melden van afwijkingen bij veulens.
en intervieuw met de 21 jarige Luc van Moorsel over zijn 5 maanden durende stage in China in de paardensector. Heel boeiend en informatief.
een artikel over inteelt.
Dit is een korte impressie uit twee nummers die ik voor het grijpen had.
Desgewenst maak ik een lijstje over alle 25 nrs uit 2010.
Met vele artikelen over gezondheidszorg, rond de geboorte, enz. enz.
Helemaal mee eens...ik verbaas me soms over sommige vragen hier op bokt terwijl dat dan idd in de IDS is behandeld.
Voor mij was het zelfs een rede om nadat ik een tijdje geen lid was omdat ik geen paard had...toch, zonder een KWPNer te hebben, weer lid te worden om de fokkerij artikelen te kunnen lezen.