contributie bedrag niet normaal meer!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:02

misterA schreef:
Verhaal van Sammie is merkwaardig en zwak, een lid van de nieuwsredactie onwaardig.

Het lidmaatschap bestaat niet alleen uit een abonnement IDS maar biedt voor fokkers en geïnteresseerden in de fokkerij veel meer.
Maar ik beperk me nu maar even op het "flutblad" IDS.

Een kleine bloemlezing uit de laatste jaargang, en zeker niet compleet.
En ik weet dat niet iedereen deze artikelen ook interresant zal vinden.

nr 2, een artikel over Ukato, een gekeurde hengst met een andere bloedvoering die internationaal springt, voor fokkers erg interessant.
artikel over hobbyfokkers echtpaar Meulenberg, met o.a. 3 ggk hengsten. Leuk om te lezen hoe gemotiveerde fokkers prachtige resultaten weten te behalen.
een artikel over het gelders paard waarin duidelijk wordt hoe veelzijdig en succesvol dit type is en ook met voorbeelden aangegeven.
een artikel over merriestam Ipinacolada, moeder van 3 isp!!!!!!
nr 7, artikelen over:
een uitgebreid artikel over de stamboekkeuringen die binnenkort van start gaan met heel veel informatie overvoorbereiding, procedures, predikaten, thuiskeuringen
keuringsstandaard, keuringskalender enz.
kortom een artikel dat, als het goed gelezen zou worden en niet zo inde prullenbak verdwijnt, tientallen topics op bokt overbodig zou maken.
en dat gaat op voor veel meer artikelen.
artikel over invullen van het geboortebericht en het melden van afwijkingen bij veulens.
en intervieuw met de 21 jarige Luc van Moorsel over zijn 5 maanden durende stage in China in de paardensector. Heel boeiend en informatief.
een artikel over inteelt.
Dit is een korte impressie uit twee nummers die ik voor het grijpen had.
Desgewenst maak ik een lijstje over alle 25 nrs uit 2010.
Met vele artikelen over gezondheidszorg, rond de geboorte, enz. enz.

Helemaal mee eens...ik verbaas me soms over sommige vragen hier op bokt terwijl dat dan idd in de IDS is behandeld.
Voor mij was het zelfs een rede om nadat ik een tijdje geen lid was omdat ik geen paard had...toch, zonder een KWPNer te hebben, weer lid te worden om de fokkerij artikelen te kunnen lezen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:08

Ik heb alle IDS van voor tot achter doorgelezen maar ik moet zeggen dat ik het blad de laatste 10 jaren enorm achteruit vond gaan.
Steeds vaker hele dunne nummers waar als je geluk had 1 artikel specifiek over de fokkerij in stond.
Als je het zo op een rijtje zet lijkt het heel wat, maar in vergelijking met eerder is het wel degelijk minder geworden allemaal.

Gecombineerd met de contributieverhoging en een niet zo leuke confrontatie met een KWPN vertegenwoordiger toch echt een reden om na 35 jaar trouwe lidmaatschap dat lidmaatschap op te zeggen.

Ik heb het afgelopen jaar in ieder geval genoeg exemplaren van IDS ontvangen die de opdruk flutblad toch echt verdienen en dat vond ik bijzonder jammer.

misterA schreef:
Verhaal van Sammie is merkwaardig en zwak, een lid van de nieuwsredactie onwaardig.

Het lidmaatschap bestaat niet alleen uit een abonnement IDS maar biedt voor fokkers en geïnteresseerden in de fokkerij veel meer.

nr 2, een artikel over Ukato, een gekeurde hengst met een andere bloedvoering die internationaal springt, voor fokkers erg interessant.
artikel over hobbyfokkers echtpaar Meulenberg, met o.a. 3 ggk hengsten. Leuk om te lezen hoe gemotiveerde fokkers prachtige resultaten weten te behalen.
een artikel over het gelders paard waarin duidelijk wordt hoe veelzijdig en succesvol dit type is en ook met voorbeelden aangegeven.
nr 7, artikelen over:
een uitgebreid artikel over de stamboekkeuringen die binnenkort van start gaan met heel veel informatie overvoorbereiding, procedures, predikaten, thuiskeuringen
kortom een artikel dat, als het goed gelezen zou worden en niet zo inde prullenbak verdwijnt, tientallen topics op bokt overbodig zou maken.
artikel over invullen van het geboortebericht en het melden van afwijkingen bij veulens.
en intervieuw met de 21 jarige Luc van Moorsel over zijn 5 maanden durende stage in China in de paardensector. Heel boeiend en informatief.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:20

kleinvosje schreef:
@apple, als je lid bent kun je gratis een paard op jouw naam laten zetten ja, maar as je geen lid bent en dat toch ook wilt, betaal je daarvoor. Maar dat bedrag is bijlange na niet het bedrag van een jaar lidmaatschap.

een jaar of 2/3 geleden wilde ik 2 kwpners op mijn naam zetten, die prijs kwam toen precies overeen met 1 jaar lidmaatschap. Toen ben ik dus maar 1 jaar lid geweest.
Tegenwoordig zijn de prijzen flink gestegen!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:00

ThePast03, dan zijn we het echt oneens.
Als praktisch fokker haal ik veel informatie uit IDS, natuurlijk is met de komst van internet
veel meer en gemakkelijker informatie beschikbaar en vaak ook goedkoper.
En dat iemand die een ruin in de sport of recreatief rijdt, anders naar het lidmaatschap kijkt, snap ik ook wel.
Maar het KWPN is en doet veel meer dan een blad uitgeven, het is een zeer efficiënt werkende organisatie.
Bijv. alle informatie over de vererving van hengsten komt niet zomaar gratis en vanzelf beschikbaar, daar worden eptm, keuringenn, ibop proeven voor gehouden
die lang niet kostendekkend zijn door de kleine afdrachten van de inzenders/eigenaren.
Veel kosten worden in rekening gebracht bij de direct betrokkenen of belanghebbenden, zoals de merriehouder en hengstenhouder.
Daarnaast komt via sponsors ook veel geld binnen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:04

Mijn reactie was alleen om aan te geven dat IDS echt wel achteruit is gegaan in de loop der jaren.
Voor mij persoonlijk vond ik het in de jaren 70/80 een veel beter en informatiever blad.

Ik heb ook al aangegeven dat dit maar een van de reden was om het lidmaatschap na zoveel jaar op te zeggen, de druppel was gewoon die 15 euro contributieverhoging.
Verder vind ik het KWPN enorm achterlopen voor wat betreft de moderne tijd. Als ik zie dat Duitse kleine stamboeken het voor elkaar krijgen om hun gehele hengstenkeuring via livestream aan te bieden inclusief uitgebreide informatie per hengst die in beeld is en het KWPN alleen de select sale via livestream aanbiedt vind ik dat te treurig voor woorden. Zeker voor zo'n groot stamboek.
Maar dat is alleen maar mijn bescheiden mening en daar zullen we het waarschijnlijk nooit eens over worden. :)

misterA schreef:
[*olduser*], dan zijn we het echt oneens.
Als praktisch fokker haal ik veel informatie uit IDS, natuurlijk is met de komst van internet
veel meer en gemakkelijker informatie beschikbaar en vaak ook goedkoper.
En dat iemand die een ruin in de sport of recreatief rijdt, anders naar het lidmaatschap kijkt, snap ik ook wel.
Maar het KWPN is en doet veel meer dan een blad uitgeven, het is een zeer efficiënt werkende organisatie.
Bijv. alle informatie over de vererving van hengsten komt niet zomaar gratis en vanzelf beschikbaar, daar worden eptm, keuringenn, ibop proeven voor gehouden
die lang niet kostendekkend zijn door de kleine afdrachten van de inzenders/eigenaren.
Veel kosten worden in rekening gebracht bij de direct betrokkenen of belanghebbenden, zoals de merriehouder en hengstenhouder.
Daarnaast komt via sponsors ook veel geld binnen.

KarinvdM

Re: contributie bedrag niet normaal meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:06

Dat ben ik met je eens ThePast03, vroeger las ik IDS altijd helemaal, tegenwoordig niet meer. Maar dat komt ook mede door de komst van internet, alle uitslagen zijn daar altijd veel eerder op te vinden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:48

KarinvdM schreef:
Dat ben ik met je eens ThePast03, vroeger las ik IDS altijd helemaal, tegenwoordig niet meer. Maar dat komt ook mede door de komst van internet, alle uitslagen zijn daar altijd veel eerder op te vinden.

Nou IDS is niet echt een blad met uitslagen, dus dat is dan wel weer te begrijpen. Ook als je helemaal geen fokker bent of zelfs helemaal geen paarden hebt kan ik me er wel iets bij voorstellen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:52

Wat heeft sammie dr nieuwsredactiefunctie te maken met haar persoonlijke berichten?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:53

misterA schreef:

nr 7, artikelen over:

top gezegd _/-\o_

en als er mensen zijn die hun ongeopende IDS in de prullenmand gooien ..ik wil ze van 1 persoon wel overnemen tegen vergoeding :j

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:09

KarinvdM schreef:

Nou, voor uitslagen hoef je geen lid van het kwpn te worden.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat IDS niet tot de kerntaak behoort, zoals hier steeds wordt betoogd.
De tendens is om sport en fokkerij dichter bij elkaar te brengen. Ze kunnen niet zonder elkaar.
Ik geef de voorkeur aan de fokkerij.
En daar heb ik een goed functionerend stamboek bij nodig, daaraan voldoet imo het KWPN.
Voor een belachelijk laag tarief van nog geen tientje per maand.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:13

Dat is ook niet de reden waarom ik lid ben van het KWPN, misterA en dat zeg ik ook nergens.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 01:19

de ids is niet goed genoeg gelukkig hebben we bokt nog

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:23

stoffel schreef:
de ids is niet goed genoeg gelukkig hebben we bokt nog

:D +:)+

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:42

Ik heb mijn abonnement op KWPN/ID ook per direct opgezegd.
En ook wat de hengstenkeuring van KWPN betreft : ik denk dat we ze voor het laatst hebben bezocht. 95,00 euro voor inkomticket,parking en programma(voor 2 personen); en dan heb je nog niks gegeten of gedronken.....
Ik zal de hengstencompetitie wel volgen, dan zie de hengsten ook.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:50

Carri schreef:
Ik heb mijn abonnement op KWPN/ID ook per direct opgezegd.
En ook wat de hengstenkeuring van KWPN betreft : ik denk dat we ze voor het laatst hebben bezocht. 95,00 euro voor inkomticket,parking en programma(voor 2 personen); en dan heb je nog niks gegeten of gedronken.....
Ik zal de hengstencompetitie wel volgen, dan zie de hengsten ook.....

Ach het is toch een straf he die hobby :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:42

misterA schreef:

Op Vn en ON reageer ik als en ben ik nieuwsredactie lid (en soms op FZ), daarbuiten reageer ik als Sammie, een bokker. Als jij het niet met mij eens bent prima, dat kan maar het is in die zin een zwaktebod om mijn functie erbij te halen die ik in dit topic niet uitdraag. Kom gewoon met goede argumenten waarom je vind dat ik het verkeerd zie op dit gebied, dat zou meer dan voldoende moeten zijn. De rest heeft er geen zak mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:26

Er staat een hele waslijst aan argumenten onder die quote Sammie

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:30

Ik ben dus niet de enige die geschrokken is?

Ik vind het echt een belachelijk hoog bedrag, ik wil dat blad niet eens ontvangen, hij gaat zo de prullenbak in.

wiendeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:34

Interessant onderwerp dit. Alhoewel ik niet vaak actief ben op dit forum heb ik een vraag naar aanleiding van de contributie van het KWPN. Ook ik schrok enorm van het bedrag dat even geincasseerd wordt.
In hoeverre is lidmaatschap verplicht, ik heb een KWPN merrie van 20 jaar en heb er verder geen ambities mee, puur voor recreatief gebruik en ook niet meer voor de fokkerij.

IDS lees ik al nooit, verdwijnt zo tussen het oud papier.
Ik vraag me dus af waarom ik die 105 euro zou moeten betalen? Wat krijg ik er voor? niks!

Deze vraag heb ik 2 weken geleden voor gelegd bij het KWPN, maar dan geven ze niet thuis. Gisteren maar weer een mail er achter aan en tot op heden geen antwoord.
Wie kan mij het antwoord wel geven?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:37

reactie op de laatste post van Sammie,

Als er iemand is die er inhoudelijk op in gaat ben ik het wel.
Dat heb ik ook gedaan op je post met je mening over IDS,
O.K, we verschillen dus van mening daarover.
Van een lid van de nieuwsredactie verwacht ik dat ze objectieve en juiste maatstaven hanteert bij de beoordeling van een blad dat ook
nieuws presenteert.
Je post is van begin tot eind zeer negatief en imo op een aantal punten ook onjuist, maar dat is mijn mening tegenover de jouwe.

Verder wijs ik er bij herhaling op dat het KWPN veel meer is dan een blad,
en daar gaat het hier nauwelijks over.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:40

wiendeld :
lidmaatschap is niet verplicht.

volgens mij heb je het wel nodig als je fokt.

als je alleen recreatief rijd en het blad nooit lees zou ik direct opzeggen.
Laatst bijgewerkt door loulou op 08-02-11 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:41

wiendeld schreef:
Ik vraag me dus af waarom ik die 105 euro zou moeten betalen?

Omdat je ooit lid bent geworden, en niet hebt opgezegd. Dat werkt met elk lidmaatschap zo, tot wederopzegging.

Als je geen actief lid van het KWPN bent, kan je het net zo goed opzeggen ja. Maar dat had je dan voor januari moeten doen.
En 105 euro, 90 euro is toch ook zonde geld als je er geen gebruik van maakt en de IDS niet eens leest? Ik snap die stampij om die verhoging niet. De actieve KWPN leden hoor je er niet over. De niet actieve leden wel, maar die hadden in mijn ogen dan toch allang op kunnen zeggen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:44

@ Wiendeld, je kan je lidmaatschap gewoon opzeggen als je dat wilt.

NatasjavE

wiendeld schreef:
Interessant onderwerp dit. Alhoewel ik niet vaak actief ben op dit forum heb ik een vraag naar aanleiding van de contributie van het KWPN. Ook ik schrok enorm van het bedrag dat even geincasseerd wordt.
In hoeverre is lidmaatschap verplicht, ik heb een KWPN merrie van 20 jaar en heb er verder geen ambities mee, puur voor recreatief gebruik en ook niet meer voor de fokkerij.

IDS lees ik al nooit, verdwijnt zo tussen het oud papier.
Ik vraag me dus af waarom ik die 105 euro zou moeten betalen? Wat krijg ik er voor? niks!

Deze vraag heb ik 2 weken geleden voor gelegd bij het KWPN, maar dan geven ze niet thuis. Gisteren maar weer een mail er achter aan en tot op heden geen antwoord.
Wie kan mij het antwoord wel geven?

Lidmaatschap is uiteraard niet verplicht.
Voor die 105 euro krijg je wel wat..jij maakt er geen gebruik van...dat is wat anders.

Een ieder die de IDS zo in de prullebak gooit...

Waarom lezen jullie die niet? En dan met name de fokkerij artikelen... het is toch enorm interessant om de achtergrond van dingen te weten? Waarom is je paard gefokt zoals hij/zij is? Waarom is een goede merrielijn belangrijk? etc, etc.

Ik snap dat echt niet..als je kinderen krijgt dan ga je daar toch ook over lezen? (de bevaling, de ontwikkeling van je kindje, opvoeding)
Lijkt mij dat als je paardrijd ook iets van de fokkerij wil weten...het een gaat tenslotte niet zonder het andere

manic

Ik denk dat je uit de reacties hier toch wel kan aflezen dat er een hoop mensen zijn die echt puur en alleen lid zijn om hun paard op naam te laten zetten... die dan dus wel even eerst een abbonementje van over de 100 euro af moeten sluiten om dat te doen, met verder voor hun dus weinig meerwaarde. Mischien dat daar dus een andere oplossing voor gevonden kan worden.