Centrale Hengsten Keuring 19 februari Ermelo ,wie gaat??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:02

Over de jonge hengsten? bedoel je de nieuw gekeurde?
In ieder geval een fantastische beweger is Surpice van Dhr Brummer en Hoppenhofs Tycko van Jurrius. De kleine maatjes waren wel leuk, maar niet echt mijn ding.
Van de jaargang van vorig jaar vond ik Rivaldo echt fantastisch onder het zadel. Wat een fijne pony.

*aanvulling*
Laatst bijgewerkt door creabea op 21-02-11 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Re: Centrale Hengsten Keuring 19 februari Ermelo ,wie gaat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:04

Wat viel er op creabea?

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:04

Jeetje...... dat stuk had ik nog niet eens gelezen... :n

Overigens wordt hij op keuringen toch ook vaak gewoon met een trensje getoont hoor... misschien nog iets beter opletten ;)

Overigens.... voor als je het nog niet door had, ik heb Orlando 2 jaar gereden... dus dan weetje even dat ik niet zomaar mensen Napraat, of denk dat hij gevaarlijk is omdat hij steigert...
Daar had Orlando een reden voor, een eerlijke pony wil eerlijk behandeld worden... en je mag het die amazone zelf vragen.. Zij weet ook dat het door een combinatie van factoren was en dat het niet aan de pony lag...

.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:09

Pasha schreef:

Overigens wordt hij op keuringen toch ook vaak gewoon met een trensje getoont hoor... misschien nog iets beter opletten ;)

Overigens.... voor als je het nog niet door had, ik heb Orlando 2 jaar gereden... dus dan weetje even dat ik niet zomaar mensen Napraat, of denk dat hij gevaarlijk is omdat hij steigert...
Daar had Orlando een reden voor, een eerlijke pony wil eerlijk behandeld worden... en je mag het die amazone zelf vragen.. Zij weet ook dat het do
or een combinatie van factoren was en dat het niet aan de pony lag...
.

dank je pascha , nu leest de rest van het forum ook dat ik geen spookverhalen vertel en dat hij daar een handje van had.de reden waarom weet ik niet ,ik heb het alleen waargenomen.
Ik wil zeker niet negatief over de pony zijn ,ik heb eerder al aangegeven dat ik het een mooi type vind en een fantaschtische beweger.

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:09

creabea schreef:
Over de jonge hengsten? bedoel je de nieuw gekeurde?
In ieder geval een fantastische beweger is Surpice van Dhr Brummer en Hoppenhofs Tycko van Jurrius.
Van de jaargang van vorig jaar vond ik Rivaldo echt fantastisch onder het zadel. Wat een fijne pony.

Heeft een van jullie enig idee wat Orlando aan zn linker oog heeft?
Viel ons meteen op en zo ook de mensen rondom ons op de tribune?

Ik weet wel wat er aan de hand is met zijn oog, maar weet niet of ik het goed kan vertellen en als ik het verkeerd vertel vind raymond dat niet zo leuk denk ik. Ik kan je iig vertellen dat het niet erfelijk is.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:10

Ik heb het al uitgelegd aan creabea Maanou ;)

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:11

Pasha schreef:

Ok :)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:11

hoppenhof tycko was toch die vos ...nieuwmoeds patrick x brummerhoeve boss.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:13

Klopt Tycko was de vos. Had drie hele fijne gangen, lekker door het lichaam

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:14

pietsie schreef:
Pasha schreef:

Daar had Orlando een reden voor, een eerlijke pony wil eerlijk behandeld worden... en je mag het die amazone zelf vragen.. Zij weet ook dat het do
or een combinatie van factoren was en dat het niet aan de pony lag...
.

dank je pascha , nu leest de rest van het forum ook dat ik geen spookverhalen vertel en dat hij daar een handje van had.de reden waarom weet ik niet ,ik heb het alleen waargenomen.
Ik wil zeker niet negatief over de pony zijn ,ik heb eerder al aangegeven dat ik het een mooi type vind en een fantaschtische beweger.

Je moet gewoon even beter je dingen verwoorden. Je typt nu hier dat je zeker NIET negatief over de pony wil praten.. maar wil je dan je bovenstaande post lezen over Gevaarlijk en weet ik veel wat je hem noemt!!! Dat is ZEER negatief... dus dat kan niet...

En ik geef je gelijk dat hij op 1 wedstrijd... van de zoooveel... dat heeft gedaan... omdat de juiste klik met die amazone er niet was.. en ze elkaar gewoon echt totaal niet begrepen...
En als je genoeg ervaring hebt met paarden.... weetje wat paarden gaan doen als ze niet begrepen worden of zelf absoluut niet begrijpen wat er gebeurd.... ze zoeken een wanhopige uitweg... en dat was wat jullie te zien zagen bij Orlando...
Maar noem daardoor de Pony a.u.b niet gevaarlijk, want dat is hij gewoon niet!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:18

Pasha schreef:

dat betekent niet dat de rest het niet ook graag zou willen weten ;)

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:19

Stal_Fiore schreef:
Pasha schreef:

dat betekent niet dat de rest het niet ook graag zou willen weten ;)

Dan kan je beter Raymond zelf bellen/mailen, dan kunnen wij niks fouts zeggen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:19

Ik lees overigens net pas dat Pirelli verkocht en geruind is en dat Cojac ook te koop staat.... pffffff we raken steeds meer kwijt. Zonde!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:21

Ik sluit me aan bij bovenstaand berichte van Stal_Fiore. Ben ook benieuwd wat hij had aan z'n oog. Mag eventueel ook via PB.
Ik ben onderhand wel erg benieuwd geworden naar Suprise, mede ook omdat hij hier in de buurt geboren is en ik z'n moeder nogal eens tegnkwam op de wedstrijden!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:33

creabea schreef:
Klopt Tycko was de vos. Had drie hele fijne gangen, lekker door het lichaam

ik vond het ook een mooi type maar mijn merrie is ook een nieuwmoeds patrick x brummerhoeve boss dus dat word erg veel lijnenteelt .

,

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:35

Heb je de foto's al gezien van hem Supertammy?

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:48

Pffff, zeg. Ik dacht even te komen kletsen over de hengstenkeuring waar ik zaterdag weer van heb genoten en zie ineens dat er hier totaal onverwachts de grootste onzin verkocht wordt... En dat publiekelijk in een topic... Ik begrijp dat niet... Dat heb ik in het Forestwereldje nog niet eerder meegemaakt, maar misschien ben ik wel naïef. Getver. Denk dat ik me er verder maar niet in ga mengen en me maar focus op het onderwerp: de hengstenkeuring.

Ik moet eerlijk bekennen dat er geen nieuweling was die me echt heeft verrast. Ik vond ze dit jaar ook veel minder streng dan voorgaande jaren. In de laatste rondes ging er geen hengst meer uit terwijl ik er toch nog wel een paar zou hebben laten gaan. Die mistten voor mij net dat beetje extra, al kan ik het wel waarderen dat ze zich in de verrichtingen kunnen gaan bewijzen. Op de voorkeuring was ik overigens meer onder de indruk van de nieuwe jaargang, dus misschien dat ze ons straks allemaal wel weer verrassen tijdens de verrichtingen! Er komt ook zoveel op de jonge dieren af dat ze de boog niet altijd gespannen kunnen houden! Bij de kleine maatjes zag je ook dat de Mitch wat achter is gebleven in conditie, maar dit dier sprong ontzettend goed en maakte veel indruk in december. Moet je die maar eens over een paar maanden zien. Dan kan ie je zomaar weer op alle fronten verrassen ;-)

Bij de oudere hengsten heb ik intens genoten van Orlando en met mij heel veel mensen op de tribune. Dat verklaarde ook dat iedereen op de banken ging, want de hengst presenteerde zich weer prachtig en mooi in harmonie met zijn eigenaar! Ik was ook erg onder de indruk van Bigwig die ondanks zijn jonge leeftijd bijzonder braaf en cool liet zien hoe goed hij kan stappen en hoe makkelijk hij zich onder de ruiter al ontspand. Dat gecombineerd met zijn unieke bloedlijnen maakt hem voor mij een belofte voor de toekomst. Hij heeft een prachtig type en is echt een plaatje om naar te kijken.
Beide hengsten waren een van de weinigen die braaf en ontspannen rondstapten en deden wat ze moesten doen.

Ik las nog iets over Lex. Een prachtig dier dat zich al op jonge leeftijd bewijst in de sport en bovendien heeft laten zien dat hij goed fokt. Dat hij op de hengstenkeuring minder uit de verf komt, kan ik hem vergeven! Het werd door de jury ook benadrukt dat dieren die onder het zadel tot zulke prestaties komen, (helaas) soms aan de hand minder goed laten zien wat ze kunnen. Deze hengst verdient ook dit jaar weer zijn aandeel in de goede merries!

Verder viel me op dat heel veel hengsten last hadden van de stress en de spanning. Veel gestuiter, weinig stappen en draven, eigenlijk alleen maar hupsen. Soms leek het dat ze veelal op de spanning van het bit reageerden en veel hengsten liepen continu scheef, wat het lastig maakt om lekker te vertrekken en in cadans te lopen.

Afsluitend denk ik dat er voor iedereen wat wils is in ons stamboek en dat is mooi. Ik heb ook mijn voorkeuren, maar die zitten in mijn hoofd en mijn hart en ik uit me altijd met respect voor ieder dier en zijn eigenaar. Ik probeer altijd te kijken naar de goede eigenschappen die een vaderdier doorgeeft. Ieder dier heeft bijna wel verbeterpunten. Aan ons de uitdaging om de juiste merrie met de juiste hengst te combineren en zo minpunten te minimaliseren.
Wat ik niet kan waarderen zijn lelijke dingen die mensen over andere fokkers of dieren zeggen. Dat veroordeel ik wél. Een goed gesprek over de mening van iemand over een bepaald dier op basis van feiten (bouw e.d.) vind ik interessant. Daar kan ik van genieten én van leren. Ook al ben ik het er misschien niet (altijd) mee eens!
Laten we het nou vooral leuk houden... We hebben ZO'N mooi stamboek met geweldige dieren en ieder heeft toch zijn eigen smaak!
Laatst bijgewerkt door violente op 21-02-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:49

maanou schreef:
Pasha schreef:

Oke, jij hebt ook gebeld met Raymond zelf begrijp ik? ;)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:52

Amen Violente.

Zullen we dan nu ophouden met deze discussie en verder kletsen over de keuring?

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:53

pb pb pb, daar is toch niks mis mee.. Daarvoor is dat ontworpen, mensen die het willen weten vraag even om een pb...

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:54

Ik hoorde (maar weet het dus niet zeker) dat Barclay ook verkocht is!? Op zich vind ik het geen ramp als hengsten op een gegeven moment de sport ingaan, als we maar voldoende hebben mogen genieten van hun genen, nu en in de toekomst ;-) Bij Shardon moest ik ook even slikken, maar er zijn volop nakomelingen die hem kunnen opvolgen! Gelukkig staat de nieuwe aanwas te springen om in de voetsporen van de oudere heren te treden of juist nieuwe paden te bewandelen :j

Stal_Fiore schreef:
Ik lees overigens net pas dat Pirelli verkocht en geruind is en dat Cojac ook te koop staat.... pffffff we raken steeds meer kwijt. Zonde!
Laatst bijgewerkt door violente op 21-02-11 22:59, in het totaal 2 keer bewerkt

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:56

Stal_Fiore schreef:
maanou schreef:

Oke, jij hebt ook gebeld met Raymond zelf begrijp ik? ;)
Nope, maar zijn ouders zijn goede kennissen van mijn ouders ;) En ik heb daar een poos geholpen in vakanties enzo, daardoor weet ik hoe het zit, maar als je hem belt zal hij je het denk ik wel vertellen

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:00

barclay staat iig nu bij instructrice van mijn dochter op stal, ik heb de moeder van het jongetje dat hem nu rijd nog niet gesproken dus ik weet niet of hij door hun is aangekocht.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:02

violente schreef:
Ik hoorde (maar weet het dus niet zeker) dat Barclay ook verkocht is!? Op zich vind ik het geen ramp als hengsten op een gegeven moment de sport ingaan, als we maar voldoende hebben mogen genieten van hun genen, nu en in de toekomst ;-) Bij Shardon moest ik ook even slikken, maar er zijn volop nakomelingen die hem kunnen opvolgen! Gelukkig staat de nieuwe aanwas te springen om in de voetsporen van de oudere heren te treden of juist nieuwe paden te bewandelen :j

Stal_Fiore schreef:

Als ze dan eventueel later nog weer terugkeren in de dekdienst, maar geruind is meteen definitief.
Zonde dat ook Barclay misschien verkocht is.
Hopelijk laten ze Barclay en Cojac wel hengst. Zo lang lopen die nog niet mee...

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 23:03

violente schreef:

Stal_Fiore schreef:

violente ,bedoel je niet Jacodi's Anja Adino??ook verkocht voor de sport,had maar heel weinig dekkingen gehad is mij verteld.