Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:54

ik ga waarschijnlijk ook dit jaar.
een 3 jarige Tolando x elite v. Gribaldi x ster v. Ulft x keur pref v. Amor
is nu ong 1.66
Zijn net begonnen met longeren. Wij gaan waarschijnlijk naar Boxtel.

Afbeelding

Mosh

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:50

@ Suelza, dat is een flinke maat! Komt ze uit een merrie van een bokker?

@ Soraya, hals komt iets diep uit de borst, ze mist maat en rek in het lijf. Maar stamboek moet geen probleem zijn lijkt mij.

@ Odessa, mooie vos!

Wij hebben besloten om ook onze 4 jarige springmerrie voor de thuiskeuring te doen. Kijken of het de moeite is om naar een stamboekkeuring te gaan. Qua bewegen en springen lijkt ze goed genoeg.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:15

[quoteSoraya, hals komt iets diep uit de borst, ze mist maat en rek in het lijf. Maar stamboek moet geen probleem zijn lijkt mij.

][/quote]
Waar staat de stokmaat dan?? :?
En rek?????
Ze is naar mijn mening aardig langgelijnd....

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:16

eilander schreef:
[quoteSoraya, hals komt iets diep uit de borst, ze mist maat en rek in het lijf. Maar stamboek moet geen probleem zijn lijkt mij.

]

Waar staat de stokmaat dan?? :?
En rek?????
Ze is naar mijn mening aardig langgelijnd....[/quote]
Misschien een wat kort voorbeen...

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:22

Ik baseer mijn mening slechts op één foto! En toevallig heb ik haar te koop zien staan met andere foto's, waar de stokmaat en langgelijndheid voor mij bevestigd wordt. En wat doet mijn mening er verder toe? De jury oordeelt uiteindelijk, niet ik.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:35

@mosh: die thuiskeuring laat je doen voordat je naar de keuring gaat neem ik aan? heb je ook een foto van de jouwe, ben eigenlijk wel benieuwd? ben niet zo thuis in de springrichting, maar vind het toch altijd wel interessant :P
onze fokker heeft dat vorig jaar gedaan, met de thuiskeuring waren ze heel positief op de keuring zelf helaas wat minder (terwijl er 1 jury zat die ook thuis was geweest :P mjaa, je weet nooit wat ze willen zien!)
Zelf ben ik bang dat ze die van ons langer gelijnd willen zien.
Hierbij een filmpje van mijn vos:
http://www.youtube.com/watch?v=1Vm_bAK_dTY
ben echt super trots op haar, ze doet het heel goed. Op het filmpje is ze voor het eerst aan de longeerlijn en voor het eerst met een hoofdstel in :P

soraya1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:40

Bedankt voor de opmerkingen! Het was zeker niet mijn bedoeling om te zorgen dat er een discussie werd gestart. De merrie is rond de 160 a 165 ( moet haar een keer exact opmeten ) het is ook moeilijk om het vanaf een foto te zien, maar globaal moet het lukken. Ik kan mij in beiden opmerkingen wel vinden. Ik ga nog even nadenken of ik haar laat keuren. Ik heb ook wel eens gehoord dat er advies avonden zijn? Zijn deze ook in regio utrecht?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:54

@ Odessa, ze loopt gemakkelijk zo aan de longe! Lengte in het lijf vind ik lastig vanaf een filmpje :o

De thuiskeuring is voor de stamboekkeuring. Maar eigenlijk vind ik een IBOP interessanter als ze daar aan toe is. Ze is gedekt en heeft haar eerste dressuurwedstrijd gelopen. Onze merrie is nu 1.62m, niet al te groot.
Afbeelding
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=279001

@ Soraya, daar kan ik je niet mee helpen
Laatst bijgewerkt door Mosh op 29-03-11 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:56

Mosh schreef:
@ Suelza, dat is een flinke maat! Komt ze uit een merrie van een bokker?

Ja, dat klopt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:03

Mosh,helaas moet ik je tegen spreken. 7 mei is er een adviesdag in Wijdenes. Vorig jaar heeft ZH er ook 1 georganiseerd. Daar ben ik toen heen geweest.
Soraya,even bij de regio's kijken op de site van het KWPN.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:08

gr_roos schreef:
Mosh,helaas moet ik je tegen spreken. 7 mei is er een adviesdag in Wijdenes. Vorig jaar heeft ZH er ook 1 georganiseerd. Daar ben ik toen heen geweest.
Soraya,even bij de regio's kijken op de site van het KWPN.

Volgens mij organiseren de meeste KWPN regio's adviesdagen/avonden... Alleen sommige regio's promoten ze relatief laat.

Ik ga er zelf nooit heen. Heb al diverse malen gehoord dat paarden daar de hemel ingeprezen werden en eenmaal puntje bij paaltje zelfs het sterpredikaat nog niet eens binnen haalden...

Ik kijk zelf kritisch naar mijn eigen (trainings)paarden en als ik twijfel, dan laat ik ze thuis. Gelukkig heb ik dit vooralsnog niet hoeven doen, maar ik heb thuis wel 1 merrie staan, die ik dus om die reden al niet mee neem. Die gaat het bij het KWPN gewoon niet redden. Super sportpaard, goede degelijke fokmerrie, maar als keuringspaard gewoon niet goed genoeg.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:12

Kon het niet vinden in de agenda, sorry voor de foute info! Ik heb het aangepast om verwarring te voorkomen.

Zelf heb ik niet echt een idee van waar onze merrie's gaan eindigen. Volg wel de activiteiten van het JongKWPN, maar ik weet niet hoe zwaar ze een minpunt aanrekenen. Het paard dat 100 punten op extr en bew krijgt moet nog geboren worden :P

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:18

De datum van NH was volgens mij al in februari bekend. Ik ga misschien heen voor t vrijspringen. Dit kan ik thuis slecht oefenen.
Ik kijk misschien door een rose bril naar mijn paard,maar vorig jaar een eerlijk advies gehad. Ik weet der zwakke punt,maar wil der toch aanbieden. Net wat Mosh zegt,het 100 punten paard moet nog geboren worden.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:26

Nu zie ik het staan. Een nieuw paar lenzen nodig denk ik.

We gaan met alledrie de merries naar de oefendag. Vosje moet ook vrijspringen op de sk en dat is thuis niet echt een succes :=

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:48

@mosh: waauuw! mooi kleurtje :D
Ooh zo op de foto toont ze niet echt heel erg klein, mjaa dat kan in het echt alweer heel anders zijn.
zit trouwens een mooie lijn in kwa predikaten zeg!

Wanneer ze een keer rustig blijft staan, zal ik eens proberen een betere standfoto van haar te nemen.
Wij hebben een gribaldixferro merrie voor de keuring gehad (en is ster geworden) en als je die ernaast zet, dan lijkt de vos wel een halve meter korter. Vandaar dat ik denk dat ze daarop een opmerking zullen maken, terwijl mijn trainer zegt dat het minder moet gaan worden/lijken door het werken aan de longe, aangezien ze nu een lekker rond buikje heeft :P

soraya1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:40

@mosh Wauw mooi paard!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:17

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:19

De bedoeling is dat ze naar Boijl of Dronten naar de keuring gaat vd zomer.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:54

Wauw, mooi lijntje!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:12

Mooi dier om te zien! Hoe groot is ze?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:11

Ik zie hier al een aantal hele mooie merries voorbij komen :)
Ik heb net ook even wat foto's gemaakt van mijn merrie :)
Dit is haar papier: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=659342

En dit zijn 2 stand foto's van haar, niet al te best helaas maar het is om een idee te geven :o :
Afbeelding
Afbeelding

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 08:34

Ik heb me gisteravond ingeschreven voor de Middenbeemster...heb er al helemaal zin in!!!!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:09

Wij gaan ook een poging wagen met onze 4 jarige. Een Don Picardi×Belisar. Ze staat inmiddels op water en brood want een beetje minder vet mag wel.

Afbeelding

Is er al iets bekend over een oefenavond in regio Overijssel of Drenthe?

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:30

Er staat nog niets over op de site van het KWPN. Niet op de site van Overijssel in ieder geval.. Heb net even gespiekt, ook niet bij Drenthe. Misschien staat er iets in de IDS?

Anders kun je de secretariaten ook een mail of een belletje doen!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:19

Even een vraagje, moet je merrie enkel tegen influenza worden ingeënt? Of moet ze nog een inenting krijgen. En kan dit kwaad dat deze inenting (influenza) geleden is van 20 oktober 2010? Ik zou haar beter nu in april terug inenten zeker? Dat ik toch zeker in orde ben en mee mag doen :D