Hengstencompetitie dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: Hengstencompetitie dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 21:05

Thanks Yvonne!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:45

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:16

yvonnepuntnl schreef:
Ik heb wel foto's gemaakt, maar niet zo heel veel. Wel van bijna alle paarden. Ik denk dat ze morgen op mijn site staan.
Omdat ik fan ben laat ik er 1 alvast zien:
Afbeelding

Ben ik blij als fan van de onderste met zo'n afdruk foto..
De ene heeft zijn afdruk voorwaartse beweging op het voorbeen en de onderste op het achterbeen of in balans.
Wat de uitslag is maakt me niet uit. In ieder geval weet ik dat de onderste exterieurmatig goed in elkaar zit voor vererving.
Ben benieuwd naar mijn veulen..

Afbeelding

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:27

Doe mij ook de bovenste maar hoor <3

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:31

Jord schreef:
Doe mij ook de bovenste maar hoor <3

Zorg dat dan de merrie voor aanparing in de voorvoeten 100% + in sesam etc.op de foto is.. ;)

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:36

Ik heb er geen merrie voor maar mij hij spreekt mij het meeste aan, sowieso vond ik hem het beste paard wat ik woensdag gezien heb, helaas veel hengst en veel spanning.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:37

Ben ik ff blij dat ik straks van allebei een heb :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:37

Idd, als je daar de buiging van koot bekijkt... gezond kan dat niet zijn voor z'n pezen..
Wat niet wegneemt dat het er superspectaculair uitziet natuurlijk.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:39

Jord schreef:
Ik heb er geen merrie voor maar mij hij spreekt mij het meeste aan, sowieso vond ik hem het beste paard wat ik woensdag gezien heb, helaas veel hengst en veel spanning.

Ik heb het ergens anders over..nl. exterieur en belasting..de uitslag heeft voor mij totaal geen interesse.
Zolang de jury hun ogen niet in vertraging kunnen bijstellen. Doei. ;)
Laatst bijgewerkt door ceasario op 17-12-10 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:39

Toch vind ik Bojengel 1 van de hengsten die positief opvalt op de foto's van Yvonne. Dat is lang niet bij alle hengsten zo.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:49

Ik was erg gecharmeerd van Bojengel toen ik hem bij de verrichting en in Tolbert heb gezien alleen de ruiter :x en dat zeg ik echt niet snel, maar vind het zo zonde van de hengst die niet tot zijn recht komt zo

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:50

Ceas, de jury had Apache lang niet op 1 staan dus denk dat ze het zeker wel goed beoordeeld hebben!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:50

s0173957 schreef:
Idd, als je daar de buiging van koot bekijkt... gezond kan dat niet zijn voor z'n pezen..
Wat niet wegneemt dat het er superspectaculair uitziet natuurlijk.

Lord Loxley liep jaren geleden voor de jury ook zo.
De jury zetten hem terecht toen achterop..Blijkbaar is er niets zo wispelturig als een fokleiding. :D

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:51

Dat vond ik bij meerdere hengsten Kajanus, dat de ruiter een stoorzender was, qua rijden staken Emmelie en Theo er echt bovenuit hoe fijn ze hun paarden voorstelden.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:52

En toch is dat echt zonde, zo krijg je niet een goed beeld van de hengsten.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:03

Is de ruiter van toen dezelfde als van nu Kajanus?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:14

Volgens mij wel..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:12

Lord Loxley met Apache vergelijken???
Jemig zeg, dat is echt een wereld van verschil.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:16

Ieder paard moet je als invidu bekijken.. vind ik..
Ieder paard heeft zijn kwaliteiten en zijn aandachtspuntjes..
Ben het er wel mee eens, dat het soms zonde is hoe ze worden voorgesteld..
Maar ja het is ook een beetje het hengstenwereldje of niet?
Veel druk op de ketel en als het maar spectaculair is?

Ik heb mijn merrie ook drachtig van Bojengel.. Ben erg benieuwd wat er uit komt!!

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:40

ik was er live,
hengsten die positief opvielen waren

Apache: gewoon een talent waarin ik 5 gangen zie, incl pi/pa, is jong,veel hengst, ongeconcentreerd maar wat een kwaliteit en werkijver, geef zo'n paard eens 5 jaar, nee ze moeten niet allemaal gr prix op hun 7 lopen!

Zhivago: veel presence en houding, goed bewerkbaar, mooi paard, goed geëvolueerd, laat echt mooie dingen zien en lijkt ook een goed karakter te hebben, braaf, ijverig en meewerkend

Bon Bravour: niet mijn type paard, maar loopt zo mooi rond als 4 jarige, gewoon simpel gereden, mooie hengst, echt vaderdier! Moet als 5 jarige laten zien dat extra aan kracht in huis te hebben, liep nu mooi ruim en losgelaten , miste wat engagement van achteruit.

tegenvallers waren voor mij

Andretti: lijkt wat stugger, exterieur wat minder, moet geforceerd bovenin lopen, mist losgelatenheid,vooral in de bovenlijn

Astrix: goed karakter, 3 goeie gangen, rijtechnisch ok maar niks speciaals, galop soms wel vlak, weinig buiging in de gewrichten, zowel in draf als galop, lijkt niet de GO te hebben . Wereldkampioen? maak dit een vos en geen WK kampioen dan stond hij vandaag niet op 1

verder zag ik enkele leuke paarden die in mijn ogen geen aanwinst voor de fokkerij zijn maar erg goede paarden kunnen worden elk op hun manier: Bojengel, Amazing Star en jawel Arlando

en als je niet houdt van rijden dek dan met de Sandreo Adamo, als hij op zijn vader lijkt heb je alvast een plaatje op stal ;-)

kaat02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:26

wat hebben we er toch allemaal weer veel verstand van, bedenk wel dat al deze hengsten goedgekeurd zijn door het KWPN en allemaal individueel hun eigen kwaliteiten hebben! Ook de minder spectaculair gaande paarden,

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:11

Ik denk dat veel mensen bij hengsten zoals Apache zo verblind zijn door z'n flitsende gangen dat ze veel andere zaken volledig ut het oog verliezen...

Dat die kan bewegen staat buiten twijfel, maar is het dan op de correcte, gewilde manier?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:15

Finley; bedankt voor je verslag.

Zoveel mensen, zoveel wensen en wat de 1 mooi vindt, vindt de ander niks.
Kwaliteiten hebben ze allemaal, anders waren ze ook niet goedgekeurd. Tussen kwaliteit en Kwaliteit zit echter ook nog veel verschil en wat er bij de ene op jonge leeftijd al uitkomt, komt er bij de ander pas jaren later uit.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:59

finley schreef:
ik was er live,

verder zag ik enkele leuke paarden die in mijn ogen geen aanwinst voor de fokkerij zijn maar erg goede paarden kunnen worden elk op hun manier: Bojengel, Amazing Star en jawel Arlando

en als je niet houdt van rijden dek dan met de Sandreo Adamo, als hij op zijn vader lijkt heb je alvast een plaatje op stal ;-)

Ik durf te concluderen dat je weinig van pedigreekennis en de genetica af weet.
Daarom zei ik al in het voorgaande de uitslag maakt me niks uit, maar als de bewegingsexterieur maar aanwezig en dat dient voor mij persoonlijk de afdruk van achteren uit.
En zo zie je maar weer eenheidsworsten worden nog steeds niet gefokt.

kaat02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:05

Frenka schreef:
Finley; bedankt voor je verslag.

Zoveel mensen, zoveel wensen en wat de 1 mooi vindt, vindt de ander niks.
Kwaliteiten hebben ze allemaal, anders waren ze ook niet goedgekeurd. Tussen kwaliteit en Kwaliteit zit echter ook nog veel verschil en wat er bij de ene op jonge leeftijd al uitkomt, komt er bij de ander pas jaren later uit.

inderdaad kwaliteit hebben ze allemaal ! en waarschijnlijk ga je van sommige hengsten op latere leeftijd nog veel horen, en dat zijn misschien niet eens diegene waar iedereen het van verwacht. Vergeet niet dat de ene hengst meer tijd nodig heeft dan de andere en misschien helemaal nog niet klaar zijn voor datgene wat er gevraagt wordt in de HC , maar zijn wel verplicht deel te nemen!