Zep schreef:Maar dat een kort voorbeen gewenst is voor een dressuurpaard... Dat is een "logica" die mij volkomen ontgaat...
Daar ga ik ook wel volledig mee akkoord!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CGJ12 schreef:En ik vind het prima dat er geen nederlandse springpaarden in de WBFSH guide staan. Voor mijn part fokken ze die in Frankrijk en Duitsland. Interesseert me werkelijk geen zier.
Mogen ze van mij Hans Horn [b]en jou erbij hebben. Opgeruimd staat netjes.[/b]
Blijven we lekker alleen over met dressuurmutsen (dat quotje heb ik geloof ik gejat van iemand). Prima toch?
Bucephalus schreef:Het moet me van het hart, dat ik het niveau van reageren op de inbreng van Anna42 door een aantal formumbezoekers hier op het ziekelijke af vind.
Pipo schreef:Verder ben ik het volkomen eens met CCGJ, en dat komt niet vaak voor trouwens. Ik zie ook 10 keer liever een Jazz dan een Ferro.
Citaat:Het moet me van het hart, dat ik het niveau van reageren op de inbreng van Anna42 door een aantal formumbezoekers hier op het ziekelijke af vind. Tot nu toe is zij/hij de enige die vrijwel steeds op een constructieve tracht te reageren op ingebrachte stellingen en meningen, ook in andere discussies.
Het continue bagatelliseren en op voorhand ronduit veroordelen en oordelen met het scheermes in de hand mag iemand dan kwaliteiten vinden, maar ik erger me er wezenloos aan!
Er bestaat ook nog zoiets als wellevendheid en manieren. Zelfs als er in de anonimiteit wordt gesproken.
Ik zou het heeel fijn vinden als men zich dit ter harte zou nemen.
Citaat:Trouwens ik weet niet wat voor paarden jij hebt, maar wij vinden het gewoon niet nodig dat het KWPN paard wordt afgebrand, als je goed leest is dat het belangrijkste strijdpunt.
Citaat:Ik vroeg dus wat voor paard je zelf fokt.
Bucephalus"]
[quote="Jan_VT"][quote="Zep schreef:Maar dat een kort voorbeen gewenst is voor een dressuurpaard... Dat is een "logica" die mij volkomen ontgaat...
Citaat:Anna 42 Dressuurpaarden met dat veel te lange voorbeen krijgen allemaal het probleem in de verzameling en met name bij de passage en de piaffe.
Springpaarden moeten dat lange voorbeen met die lange pijpen over de balken worstelen.
Pipo schreef:Ja hoor dat wil ik gerust uitleggen. De reden waarom ik een Jazz liever zie is door zijn lange voorbeen, souplesse.............. Ferro's vind ik altijd vrij gewoon in het lopen, wel heel sterk in het achterbeen, maar met die korte stekerige voorpootjes...............nee! Blijft natuurlijk wel, dat er veel goede paarden van komen, daar kan ik niet onderuit, maar mijn smaak is het niet. Ferro's nakomelingen zijn vaak hele mooie paarden om te zien, op dat voorbeen na dan. Maar ze missen in de souplesse veel.
De jazzen hebben vaak een aansprekend front, lang voorbeen, veel beweging, en degene die ik ken, en dat zijn er vrij veel een fijn karakter, gevoelig en ze laten zich niet beledigen, waardoor je snel tegen je tekortkomingen aanloopt, maar daardoor ook iedere keer weer leert paard te rijden.
Bucephalus schreef:De toon die je gebruikt spreekt me niet aan. Naar je vervolgvragen te oordelen worden Excuse me en ik waarschijnlijk ingedeeld in het 'kamp der vijanden'.
Zannekin schreef:Er is ergens wel al onderzoek gebeurt naar exterieur van spring-en dressuurpaarden (zou het wel niet terugvinden). Daaruit bleek dat dressuurpaarden over het algemeen een beter exterieur met minder fouten hadden dan springpaarden.
Citaat:Zep schreef:
Maar dat een kort voorbeen gewenst is voor een dressuurpaard... Dat is een "logica" die mij volkomen ontgaat...
Citaat:Anna 42 Dressuurpaarden met dat veel te lange voorbeen...
sarabande"]
[quote="Bucephalus schreef:Het moet me van het hart, dat ik het niveau van reageren op de inbreng van Anna42 door een aantal formumbezoekers hier op het ziekelijke af vind.
Bucephalus schreef:Anna,
Je hebt duidelijk gesproken en je punt is helder naar voren gekomen. Ik hoop, dat we met z'n allen vanaf nu op een normale constructieve manier een bijdrage kunnen leveren aan zeer nuttige discussies nl. de bloedlijnen: bloedopbouw van een goed sportpaard en de topic over de stermerries. De inbreng van iedereen is gewenst en de grenzen zijn nu duidelijk aangegeven.
Ik hoop, dat iedereen zich op een open en kritische manier opstelt, en de reacties op een respectvolle manier naar buiten brengt. Het Zwarte Pietenspel is uitgespeeld.
Citaat:: Of Mien haar paard nou bij Klaas had staan vind ik niet zo heel erg boeiend, of Piet al eerder een user uit heeft zitten kafferen is zeker wel relevant...
Citaat:Er werpt zich 1 persoon op iemand en "het bijbehorende clubje" volgt meteen daarna. En als je ze daarop aanspreekt zijn ze zich van geen kwaad bewust .