Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anoukie schreef:Volgens mij niet, kijk maar eens naar de stand van het achterbeen (schuinte). Dat scheelt nogal! Het veulen is al meer vertrokken terwijl het paard op de 1e foto nog meer moet doortreden.
Himyar schreef:Ben ik even blij dat ik into Quarter horses ben! Daar worden Volbloeden gelukkig (nog?) niet aan de kant gezet. En reken maar dat die Quarter horses de achterhand onder het lichaam moeten zetten
.
http://www.steyskal.com/articles/iron_rebel.cfm
Samsam schreef:Tja, ik vind het er met deze indeling (en breed scherm) er eerlijk gezegt niet veel duidelijker van geworden, en van de paarden in stand, kan ik niet veel meer zeggen dan hoe de hals is ingeplant en of hij mooi gevormd is.
Van de paarden in beweging kan ik wat meer zeggen, ik ben heel benieuwd wat je van die losse bruine (met peesbeschermers) vind, ik vind dat nl een Plaatje, met m.i. een uitstekend achterbeengebruik heeft (hij buigt zijn gewrichten goed en brengt het achterbeen ver onder de massa)
Anoukie schreef:Maar ook hier zie je weer een heel ander moment van de draf dus hoe correct zijn de lijnen dan?
Anna42 schreef:Er misten een paar foto's. Maar nu moet het hele circus compleet zijn
mayrom schreef:Wat ik nou niet snap is dat er nu niemand meer reageert op dit onderwerp ik vind het nu net zo interesant worden. Ik begin nu ook veel beter de verhalen van Anna te begrijpen maar zelfs Anna reageert niet meer. Gaat de clinic nu nog door???
En ik denk dat we over dit onderwerp nog lang niet uitgepraat zijn mensen kom op met jullie kennis want hier leren heel veel mensen van
Anna42 schreef:De belasting die een voor sportpaard veel meer op de pezen aankomt dan bij een renpaard verlangt dus een korte pees. Het vouwen van een korte pijp kost minder tijd dan van een lange pijp.
Een renpaard rent maar een paar mininuten en dan is de show voor de longen, benen en spieren over. Een sportpaard moet in tijd gerekend aanmerkelijk langer en veel wisselender presteren en dat vergt veel meer van de longen.