Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:04

Gaat gelukkig heel goed! De wonden zien er een stuk beter uit nu, al is die van het merrieveulentje nog steeds afwachten.

En gelukkig hebben de veulens geen trauma, maar de mama's daarentegen. Ik had gisteren een hond bij en wou hem even laten drinken uit de drinkbak. De merrie stormt er als een gek op af (stond minstens 20 meter verder) en slaat er met d'r voorbenen tegen aan. Dus beschermen doen ze nu wel :D. Even kijken hoe we dat op gaan lossen, is niet echt praktisch met buitenrijden dadelijk. Hond is verder oke ;), die heeft nu alleen schijt van paarden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:33

Van mij had die hond een spuit gehad, dit wil je ècht geen tweede keer meemaken !

Ik vind het heel erg voor de veulens, voor de merries, en het kan ook in de toekomst voor gevaarlijke situaties zorgen. Bijv. dat de paarden later in paniek raken als ze een hond zien, dat kan voor weer een ongeluk zorgen.

Ook al ligt het vooral aan de eigenaar, ik zou mijn verantwoordelijkheid als eigenaar wel nemen. Dit kan niet, en mag niet.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:49

Zozo wat een nare wonden! Hoop dat de beessies het goed maken.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:14

Euhh QualityHorse lees even twee posts boven je...... :D

Fijn dat de veulentjes het goed maken Olga!
Kan me de woede van de mama's wel voorstellen, maar handig met een buitenrit is het inderdaad niet nee.....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:18

ik ken ook een hond
heeft van de week eens mini shetje in zijn hals en kont gebeten
de hond is 6 jaar een een sint-bernhard x nog iets
in ieder geval is het een grote hond vreet heel veel
maar de pony heeft hem flink in elkaar geschopt.
Aan de ene kant vindt ze (eigenaresse) het moeilijk de hond in te laten slapen, en de andere kant is dit natuurlijk niet veilig, nu wacht ze nog even af. De pony was niet ernstig gewond, maar er zaten wel "gaatjes" in de pony's hals.

ik vind zelf dat die hond gewoon afgemaakt moet worden.
ze heeftkinderen lopen (jonge kinderen) als die dan bijt zit hij zo in hun gezicht.
ook is die erg vals naar andere honden.