bezig met het kopen van een Fjord (spannend)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: bezig met het kopen van een Fjord (spannend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:49

Tamara is al aangemeld bij FW. Daar heeft ze ook een oproepje gedaan.. ben ook wel benieuwd wat er nu aan de hand is..ze leken een prachtige match!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:30

Ik heb zelf helemaal niets met fjorden, maar wilde je toch feliciteren met deze geweldige aankoop. Geniet er lekker van en doe je eigen ding. Niets aantrekken van alle rare, negatieve mailtjes.

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 18:05

Hoi Allemaal,

we zijn ook een perfecte match hoor!
alleen heb ik me even hier afzijdig gehouden, over het mailen..... sommige mensen hebben dingen over Olympia gemaild waardoor wij een vertekend beeld hebben gekregen met betrekking van het paardje zelf. Stom van ons maar we werden er in eerste instantie een beetje door overrulled zeg maar.... Volgende week zondag komt ze als het goed is :-) nu word het echt spannend, ik heb flink lopen shoppen en heb alles in het lichtblauw gekocht van dek tot neusbontje tot lichtblauw onderlegd hoofdstel...alles zit er wel bij maar vond het zelf ook wel leuk om alvast wat te hebben.

We hebben geen kinderen en krijgen ze ook niet vandaar dat ik mijn dieren af en toe met allerlei roze en lichtblauwe kleurtjes betuttel hahahaha. is soms gewoon ff lekker, maar ik kan wel merken dat ik al een paar jaar niet in de ruiterzaken ben geweest zeg.... we zagen een mooie grote poetskist met opstap en toen dacht ik heeeej die moet ik hebben , wat ideaal! en ook in het lichtblauw.

net op Marktplaats 2 leuke neusbontjes besteld met haar naam, lekker Penny ;-) hihihi
wat dat betreft ben ik echt in de oertijd blijven hangen volgens mij, nooit geweten dat er zooooveel aan kleuren te krijgen was.

Ja en dan komt toch even het meisje zijn in me naar boven hoor, heerlijk om te shoppen voor je paard , vakantiegeld is er al weer voor de helft doorheen hoppa hahaha.

bedankt voor alle leuke en lieve reacties trouwens,

nou dat was het wel
nu maar de tijd zien door te komen tot volgende week zondag :Z

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:09

Wat verschikkelijk spannend. Nu maar hopen dat dit paard je toekomstige toppert zal zijn.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:03

Fijn dat je het van je af kunt zetten..er zijn altijd mensen die van rellen en sensatie houden..niks van aantrekken! Ben heel benieuwd naar foto's van jullie samen! En ook lekker dat je zo heerlijk hebt geshopt! Ik moet me ook altijd zoooo inhouden in paardenwinkels..pff. ;)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:54

Super dat je een lieve fjord hebt gevonden. Hoop dat je heel lang plezier met elkaar zult hebben!
We hebben zelf ook besloten om langzamerhand weer op zoek te gaan naar een fjord. We hebben een hele lieve fjord gehad, is helaas paar jaar geleden overleden, maar de liefde voor het ras blijft!

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:03

hoi allemaal,

ik ben supergelukkig met onze nieuwe vriendin. Gisteren strak van de zenuwen op haar gestapt en vandaag al een stukje gedraaft , het gaat niet snel maar stukken sneller dan verwacht! we hadden geen braver paardje kunnen wensen als onze lieve Lympie wat een schat. ik ben zo vertrouwd met haar, zo gelukkig zelf mijn man vind het schitterend en dat had hij nooit verwacht. we hadden geen mooier paardje kunnen treffen.

smoooooorrrrverliefd zijn we op haar.

groetjes allemaal

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:11

wat super. geniet van haar

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:14

Foto's?!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:37

Ik ben nu ook wel heul erg benieuwd naar foto's :D

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:17

leuk hoor dat jullie zo blij zijn ga lekker van haar genieten
en blij dat je je niks heb aan getrokken van die mails
doe wat je hart je ingeeft
veel plezier

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:32

Ik heb je hele topic doorgelezen en net tot slot je laatste reactie van je geweldige ritje!
Ik krijg er werkelijk kippenvel van! Wat heerlijk voor je/jullie dat jullie zo'n fijn paardje hebben gevonden!
Zo'n paardje motiveerd je weer, sleept je door moeilijke tijden en geeft je weer zin om dingen te gaan doen!
Ik wens je ontzettend veel plezier met je nieuwe paardje toe! Maar dat moet wel goed komen denk ik zo! ;)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:34

Wat ben ik blij om dit te horen.
Heel veel rijplezier samen.

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 09:57

nog een keertje hallo allemaal,

ik dacht dat ik alles rustig weer op zou moeten pakken maar ik wilde even kwijt dat ik gisteren gegallopeerd heb en al een klein buitenritje heb gemaakt, ik ben zo verschrikkelijk blij met Lympie wat een toppaard. Ze is zo verschrikkelijk lief, en slim.
Mijn man rijd haar nu ook en heeft de paardengekte ook te pakken, maar dat hebben we echt aan haar te danken ze past zich aan de ruiter aan. volgens mij heeft ze het hier wel naar haar zin, zonder haar was het ook niet zo snel gelukt .

en ik heb een spierpijn hahaha maar dat is het 100% waard, ik wilde gisteren fotoos maken maar we zijn het weer vergeten.

maandag: in de binnenbak bibberend en stijf van de zenuwen 2 rondjes gestapt
dinsdag : in de binnenbak erg nerveus 5 rondjes gestapt
woensdag : in de binnenbak bibberend 10 rondjes gestapt en 2 gedraaft
donderdag : in de binnenbak alleen van te voren goed nerveus maar toen ik er op zat alleen de 1e 2 rondjes nerveus maar wel gedraaft
vrijdag: in de buitenbak alleen tijdens het opstappen wat kriebels in de buik maar wel gestapt, gedraaft en geprobeerd te galloperen maar niet gelukt
zaterdag : in de buitenbak alsof ik al jaren niet anders doe, zelf opgestapt zonder hulp en gestapt,gedraaft en jahaaaa trots 2 kleine stukjes gegallopeerd daarna een stukje buitenrit op het terrein maar na een poosje vond ze het eng worden en ben ik afgestapt en hebben we het samen waggelend en jawel ZONDER ROLSTOEL de buitenrit afgemaakt.

Ik vind dat ze zoveel rekening houd met mij dat ik dat met haar ook mag doen, ze vond het best spannend om het terrein te verlaten in haar eentje zonder andere paarden en op een duur wilde ze niet verder. Toen zijn we samen verder gegaan alleen ben ik afgestapt, ze is zo lief voor mij en heeft ook zoveel geduld met ons dat ze dat ook terug verdient.

Ik had gisteren voor het eerst in 5 jaar tranen , maar dit keer puur van blijdschap wie had dit durven dromen... Dit had echt niemand verwacht. Ik ben poeppie trots op haar, en ook wel stiekum op mezelf.

Ik hoop dat ze ondanks ze al 16 is nog jaren gezond en gelukkig bij ons blijft horen want ondanks ze nog maar een weekje bij ons is heb ik het gevoel alsof ik al jaren van haar hou.

Nou dat was het weer, ik zal proberen vandaag fotoos te maken van ons 2tjes

groetjes en fijn weekend nog even.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:37

heel leuk en fijn om telezen dat jullie zo lekker gaan veel plezier

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:51

Je mag zeker trots zijn op haar en heel erg op jouw zelf.
Wat heerlijk dat het zo vertrouwd voelt. Super is dat.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:45

Meid, wat ben ik blij voor je. Vooral van je laatste berichtje kreeg ik toch wel een dikke keel. Heel veel liefde, geluk en plezier met Olympia. Niks is mooier dan een trouw paard.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:48

geweldig, laat de zomer maar lekker blijven, veel naar buiten en nog meer genieten!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:33

Ik zag dat jullie voor manlief ook een fjordje gaan zoeken! Geweldig Dat hij ook het fjordenvirus te pakken heeft! Ik hoop dat je er snel nog een lieverd bij vindt.

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 11:02

bedankt allemaal nog maar een keer,

jah wat een verrassing dat mijn man het zo te gek vind! hij heeft net zoveel band met haar als ik en dat had ik niet verwacht, hij zelf ook niet. Bolly word nu op het moment even niet gereden omdat we grondwerk met haar aan het doen zijn, ze moet wel wat meer spieren op haar billen krijgen en haar achterhand wat versterken. we hebben er een chiropractor bij gehaald en die raadde ons dit aan, ik ben zelf wat stevig geworden in die rolstoel ik weeg nu zoon 92 kilo en dat is natuurlijk best aan de zware kant. ze heeft voorheen met jongere kinderen gereden en alles op haar voorhand gedragen, nu moet ze dus iets getraind worden op haar achterhand maar ze gaat met sprongen voor uit.

ze is zo maf als een deur, wat een topper! we leren elkaar steeds beter kennen en ze hobbelt graag achter me aan, ze maakt ook haar touw los als ze de kans krijgt maar dan kijkt ze eerst even naar mij en dan schud ik neehee en dan hoor je een diepe zucht....hahaha
als je vraagt of ze een snoepje wilt dan knikt ze ja, er zit geen kwaad in het hele beessie. wel een hoop humor en behoorlijke intelligentie , we masseren haar 2 keer per dag en daar gaat ze dan ook even goed voor staan, mijn man staat nog een beetje te klooien met het halster soms maar ze ondergaat ons gelummel met alle liefde, en als je dan in haar puppie ogen kijkt.....smelt

ongelooflijk dat een dier zo intelligent kan zijn, zo goed van vertrouwen ze is ook voor iedereen lief, de eerste week reed ze met iedereen op haar rug weg. Gisterenavond was het wat afgekoeld en dan merk ik wel dat ze meer in haar element is, maarja dat hoort natuurlijk ook bij een koudbloed.

de dierenarts van ons deed van de week de uitspraak je zoekt vaak een paard met hetzelfde karakter als wat je zelf hebt, en toen moest hij lachen en zei, dan ben jij intelligent, lief , maar ook goed ontdeugend en hij kreeg zowat de slappe lach. _O-
maar hij zei ook dat mensen met fjorden vaak het liefste voor hun dieren zijn O:) , en dat klopt toch ook weer wel ;-)

misschien dat het komt omdat hij zelf vroeger ook altijd fjord gereden heeft ??? hahahaha

ik moet echt even fotoos gaan maken, dat komt er steeds niet van...

Hoeveel tijd zijn jullie eigenlijk per dag bij je paard? en als het zo warm is wanneer en/of rijden jullie dan zowieso wel?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:11

He wat fijn zeg dat je zo'[n fijn paard hebt gevonden! En ze zal nog wel jaren meekunnen hoor! Denk dat je DA wel gelijk heeft wat betreft fjordenbaasjes,haha.
Ik ben als hij op stal staat toch wel zo'n 4 uur per dag bij hem en anders m'n verzorgsters.
Zomers staat hij 3 maanden dag en en op de wei en als ik ga rijden ben ik ook in totaal wel zo'n 3 uur bezig bijelkaar, en op de dagen dat ik niet rij zo'n uurtje. Moet dan de wei mesten en ga hem poetsen of wassen als het zo warm is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:22

Ik kom hier net binnen gevallen en heb wat meegelezen.

Wat leuk dat je zo goed matcht met je nieuwe paardje.
En dat je vriend het ook zo leuk vind.

Wel rekening houden met dat je geen vlo bent ;)
(ik ben ook niet de lichtste en aangezien mijn paard tijd lang geblesseerd is geweest,
ben ik het heel langzaam weer aan het opbouwen, om haar zeker niet te overvragen.
Zou ik met haar ook rekening mee houden, omdat jouw fjordje alleen lichte ruiters gewend is.)
Weet niet wat voor zadel je hebt, maar een lichtgewicht kunstof scheelt al vaak
vele kilo's voor het paard.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Wat rij ik met dit warme weer, weinig met mijn fjord, die is anti-warmte...
Die is meer van de vrieskou.
Hou dus rekening met het tijdstip van de dag (of heel vroeg, of laat rijden)
Dus vorige week naar de rivier geweest gaan zwemmen met de paarden
(dat moet je echt een keer doen! als je de kans krijgt)
En een keer relaxt ritje in het bos.
Tja en zaterdag had ze pech.. menles, maar dat was 's morgens.

Hoeveel tijd ben ik bij mijn paard (meervoud heb er sinds kort 2.)
Ca 2 1/2 uur als ik ga rijden (kan veel sneller, of trager), als ik er geen een rij, varieert het van 15 minuten tot 2 uur.
Waterbakken vullen, voeren, aai over de bol, vliegen sprayen, voetjes uitkrabben,
nog een aai over de bol. Eventueel draad om de wei repareren :D .
Of als er jonge kittens op stal zijn, duurt het ook langer :o .
Maar ze staan dan ook 24/7 op de wei, met een groepje.
Als ze op stal zouden staan, moet je er echt elke dag wat mee doen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:16

Fijn dat je toch een passende fjord hebt gevonden,
zo te lezen hebben jullie het aardig naar de zin.
Wens jullie nog heel veel plezier samen.