Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Daar zijn nog helemaal geen gegevens over openbaar gemaakt. Gaat ook nog heel lang duren, want PROK x PROK hoeft geen PROK op te leveren, zo werkt fokkerij niet.
[***] schreef:Bij welke hengst is de kans op OCD dan kleiner?
Een hengst met een PROK certificaat kan zomaar meer OCD vererven dan een hengst met een C.
Daar zijn nog helemaal geen gegevens over openbaar gemaakt. Gaat ook nog heel lang duren, want PROK x PROK hoeft geen PROK op te leveren, zo werkt fokkerij niet.
Dus waar dek jij dan mee?
faye1995 schreef:Zo'n reclame campagne voor bw is duidelijk niet nodig...
sarabande schreef:In de praktijk geeft Prok x Prok beduidend meer Prok, vraag het maar eens aan grote fokkers.
faye1995 schreef:Mensen, mensen.... De ts start een topic met als onderwerp wie met bw wil gaan dekken. Daar zijn een aantal antwoorden op gekomen evenals een fatsoenlijke uitleg over de staat van de hengst! Hoe kan dit nu verboden worden in dit topic? Wil je onliners? JA IK GA DEKKEN MET BW. interessant topic dan... Ben blij dat kenners advies geven en hun blik werpen op deze zaak... Het is toch van de zotte dat er weer ik veel hoeveel hengsten beschikbaar zijn voor de dekdienst die gezond zijn en legio mensen die dit op de koop toenemen, want over een paar jaar kan men toch foto's maken en eventueel laten opereren... Belachelijk in een woord!!!! Dat zijn nu de echte hobbyfokkers die een leuk veulen in de wei willen hebben die niet nadenken over de eventuele gevolgen voor het dier zelf! HALLO denk even na!!!
Alsjeblieft zeg, laat kenners en mensen die verstand hebben van zaken niet de mond snoeren anders hebben we straks en ongezond veulens en een groot tekort aan da's om die veulens te opereren.... Want men houdt er blijkbaar al rekening mee voordat de merrie überhaupt gedekt is.. Ten hemel
Schreiend...
splenius schreef:Een kennis van mij krijgt volgend jaar al 2 veulens van Bretton Woods
De moeder van de hengst (clapton) Jazz x welt hit die in het najaars onderzoek heeft gezeten krijgt van Bretton woods een veulen.
En een volle zus van de moeder van Westpoint krijgt ook een veulen van Bretton woods.
Beiden merrrie's zijn Keur,pref
Dus ben erg benieuwd hoe ze er uit gaan zien en of ze ook groot zijn.
ulestro schreef:ik vind het helaas spijtig dat deze hengst als zo slecht wordt aanzien om mee te fokken.
Maar dan vraag ik me af, als de hengst dan toch zo slecht is om mee te fokken.
Waarom wordt hij dan bij zoveel stamboeken goedgekeurd?
Hebben ze dan allemaal zoveel zand in hun ogen?
Bomba schreef:Het perfecte paard bestaat toch niet? Naar mijn mening liever een goed maar met een ctje, dan een minder goed paard zonder.
fargo schreef:splenius schreef:Een kennis van mij krijgt volgend jaar al 2 veulens van Bretton Woods
De moeder van de hengst (clapton) Jazz x welt hit die in het najaars onderzoek heeft gezeten krijgt van Bretton woods een veulen.
En een volle zus van de moeder van Westpoint krijgt ook een veulen van Bretton woods.
Beiden merrrie's zijn Keur,pref
Dus ben erg benieuwd hoe ze er uit gaan zien en of ze ook groot zijn.
Heee heb je het over Katja (de volle zus van moeder van Westpoint)? Dat is ook de moeder van mijn Whizzen die is inderdaad drachtig van Bretton woods (hoorde ik laatst). Heel erg benieuwd wat dat gaat worden!
tjady schreef:splenius: Kun je mij vertellen waar ik de onderzoeken kan vinden. Zou graag eens kritisch naar de onderzoeken kijken.
sarabande: Heerlijk die opmerking, Maar gelukkig hebben ze BW op een dermate hoog dekgeld gezet dat hij waarschijnlijk weinig kwaad zal aanrichten. Ik vind het ronduit een aanfluiting om 1500 euro te vragen.
Bomba: Naar mijn mening liever een goed maar met een ctje, dan een minder goed paard zonder. Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Ik ga voor gezond en zeker niet voor een bemerking. Waarom met minder genoegen nemen en waar leg je dan de grens.
Ik vind BW een prachtige hengst, echt waar. Alleen waarom zou ik dekken met een paard met een bemerking als ik voor minder geld, kwalitatief een goede hengst kan vinden zonder.
splenius schreef:KWPN is nog bezig met dit onderzoek dus je kan het nog niet kritisch bekijken.
splenius schreef:Er is nog volop onderzoek naar OC en OCD en misschien heeft een OC niets te maken met OCD.
Dus als hij nu een Ctje heeft voor een OC hoeft hij niet OCD door te fokken!!!!
En er worden heel veel merries gedekt die nooit op de foto's zijn geweest dus dan weet je ook niet of die merrie OC of OCD heeft.
Dus geheel uitsluiten kan dan ook niet, of alle fokmerries moeten eerst op de foto voordat je ermee gaat fokken!!!
BW heeft dit jaar al veel gedekt ondanks zijn Ctje en AES goedgekeurd en daarbij is hij nu voor 3 verschillende stamboeken goedgekeurd.