[TI] ALV NSvT 10 april 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:01

_/-\o_ +:)+

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:38

Ik ben aanwezig Muds!

Jouw verhaal is helaas niet het enige van zeer enthousiaste en betrokken mensen van het eerste uur Mariel. Kan er zo nog een flink aantal noemen die inmiddels zijn afgehaakt...........
Ik vind het ook een kul argument dat op 10 april besloten is om jullie geen ereleden te maken, omdat jullie alleen veel voor de stichting gedaan hebben. Zonder stichting had de hele vereniging NSvT niet eens bestaan!

Verder vind ik in de uitnodigingsbrief 2 storende fouten staan:

-Het manifest is niet opgesteld door mensen die nooit lid zijn geweest van het NSvT (zoals in de brief vermeld). Het manifest is opgesteld door leden en oud leden, de ondertekening stond open voor iedereen.
-De aanbieding en het verzoek tot behandeling van het manifest is niet pas op de vergadering zelf gedaan (zoals in de brief vermeld), maar ruimschoots van tevoren aangeboden aan het bestuur.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:35

Zijn er inmiddels al meer mensen die weten of ze morgen komen?

In feite wordt met het behandelen van het manifest de route en dus het beleid voor de komende jaren besproken en uitgestippeld dus onderschat het belang van deze vergadering niet! Iedere mening telt in dit geval, dus laat die dan ook horen zou ik zeggen :j

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:27

Ik ga niet.
Ik heb afgelopen ALV mijn vertrouwen in het bestuur opgezegd, wegens redenen die ik eerder heb aangegeven, en daarin is niks veranderd, dus ik zie niet het nut van het bespreken van het manifest waarvan door het bestuur op bepaalde (zeer belangrijke) vlakken is aangegeven dat men vraagtekens zet.
Daarnaast is het geen nieuws dat ik me niet kan vinden in de visie die dit bestuur heeft over de tinker, de oorsprong en de toekomst van het ras en heeft het verder geen zin meer om (wederom) een discussie hierover te hebben als men niet bereid is op belangrijke fokkerijzaken en gebruiksdoelen een behoorlijke scheut water bij de wijn te doen.
Ik ben nieuwsgierig hoe het huidige FTC-lid aankijkt tegen het ras, de ontwikkeling en hoe belangrijke raseigenschappen te borgen voor de toekomst en wat de kennis is over het ras en zijn herkomst van dit FTC-lid...... En hoe gaat het stamboek verantwoorden dat het gaat om een Nederlands/Anglo Saksisch paardenras....... Dus misschien een interessante materie voor de mensen die wel gaan. ;)

Marjolein

Re: ALV NSvT 10 april 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:28

Ik heb over moeten slaan. Was te druk met keukens kijken, paard verkopen en starten.

Jammer maar helaas. Iemand een objectief verslag?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:53

Zoo heb de tijd eens genomen om dit topic door te lezen. Erg jammer dat het stamboek deze kant op gaat. Ik vond altijd al dat ze op keuringen de wat luxere types hoge punten gaven, zonde. Want het ras is niet luxe, maar zwaar met veel behang! Zonde.
Jammer dat alles zo uit elkaar gevallen is. Ik vond juist die FTC een goed iets bij het stamboek. Ik ben geen lid van een stamboek. Zou best naar een keuring willen met mijn merrie, maar weet nu wel dat het niet het tinkerstamboek zal worden. Denk dat ze daar te rastypisch voor is :+ als ik dit allemaal zo lees. Maar goed, dan blijven er nog wat stamboeken/organisaties over.
Ben wel benieuwd hoe het vandaag gegaan is.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:23

Geen verslag, maar even een korte samenvatting:

Er waren tijdens het overleg uiteindelijk 24 mensen aanwezig (een selectief clubje dus) en samen hebben we het manifest behandeld om 'onduidelijkheden duidelijk te maken'. Hans Raaijmakers heeft namens het bestuur de verschillende punten uit het manifest toegelicht en iedereen kreeg voldoende mogelijkheid om vragen te stellen en meningen te uiten. :)

Leden hebben tot 2 weken na nu de tijd om verbeterpunten naar aanleiding van dit overleg schriftelijk aan te dragen. Deze worden dan door het stamboek gepubliceerd en op 12 juni wordt er over de punten gestemd op een extra ALV.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:07

De opkomst valt mij tegen.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:55

:j Het waren minder mensen dan op de ALV. Jammer, maar het geeft niet, zolang mensen zich maar melden met verbeterpunten en komen stemmen op de 12e, toch? :)
Je kunt alle ideeën spuien: misschien vindt je het een verbeterpunt om -ik noem maar wat, hoor- hengsten op nakomelingen te laten keuren, merries PROK te kunnen laten certificeren of dat iedereen op keuringen als zigeuner verkleed moet gaan :+... Dat laatste is natuurlijk gekkigheid ;) Maar laat weten wat je ideeën zijn, dan kan erover gestemd worden. :j

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:17

stemmen kan dat dadelijk ook op een andere manier want financieel zit t er niet voor mij in om zover te reizen anders was ik er gister ook wel geweest

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 01:36

ehum lidmaatschap of anders deelnamekosten voor keuring omlaag? ;)

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:58

Maar als het geld van keuringen zo veel is, hoe komt het dat er dan niet meer Nederlanders deelnemen in België. Is veel goedkopen en ten slotte het zelfde stamboek met dezelfde keurmeesters!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:40

Ik denk afstand?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:23

das me nogal een end rijden, dan leg je nog meer neer aan brandstof met een paard achter je auto aan ;-)
Ik zou me eerder afvragen waarom dat zo duur moet zijn ;-).

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:40

Wilgje2003 schreef:
stemmen kan dat dadelijk ook op een andere manier want financieel zit t er niet voor mij in om zover te reizen anders was ik er gister ook wel geweest
Je kunt iemand die wel gaat schriftelijk machtigen om voor voor jou te stemmen.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:00

Ik ben benieuwd hoeveel mensen er naar de ALV gaan op de 12e. :) Wie komt?

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:04

Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die voorstellen hebben ingediend....
Er staan nog maar twee items op de site, kan me niet voorstellen dat er niet meer voorstellen zijn binnengekomen.
Leden moeten natuurlijk wel de tijd hebben om een mening over de voorstellen waarover gestemd kan worden te vormen en de ALV is al over een week.....

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:55

Er zijn zeker weten meer voorstellen ingediend kinsealy.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:05

Heb begrepen dat er technische problemen waren met de NSvT-website, waardoor er geen stukken ge-upload konden worden. De stukken voor zaterdag staan er inmiddels wel op.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:30

Volgens mij wel in een licht aangepaste versie :+

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:34

understatement van het jaar Irene :D :+ _O-

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:33

Inderdaad :+ :D , een absurde vertoning hoe men aangedragen punten "vertaalt" en de helft in de prullenbak mikt :+ :+ :+

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:11

Zo te lezen komen er niet veel bokkers :+
Zijn er mensen die misschien willen machtigen?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:35

Mijn machtiging heb je, Muds. Jammer dat er niet wat meer interesse van de leden van de vereniging is .... (nouja, heb er zelf na veel ergernis ook geen puf meer voor, hoor ... :o )

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:56

voor mensen die het nog interesseert ;)
N.a.v. berichten die we hebben kunnen lezen over het collectief voel ik toch de behoefte wat zaken recht te zetten.
Je kunt het lezen via de link in een artikel over het collectief;
Over het collectief en stamboeken