corinepgek schreef:En ook het voorbrengen zelf, ik lees allemaal dingen over voorbrenger het laten doen, zijn er weinig mensen die het zelf doen dan? Wordt dat niet gewaardeerd? Lijkt me stiekum wel leuk om te doen nml, maarja, wil ook dat mijn veulen een beetje goed overkomt.
Of je em zelf voorbrengt of laat voorbrengen maakt niet uit als het maar goed gebeurt... En daar zit het verschil in vind ik! Ik laat voorbrengen door mensen die dat al jaren doen en dus precies weten wanneer ze moeten jagen inhouden etc etc. Zelf zou ik het ze niet nadoen zo dus daarom kies ik voor een voorbrenger...
En vwb het veulen naar de keuring... Heel gek maar de meeste veulens blijven op vreemd terrein wel aan mama's zijde en stel dat ie er van weg gaat... Je zit in een aardig gesloten ring dus als ie een sprintje trekt of wat dan ook is dat nog geen ramp. Het veulen word toch beoordeelt op wat ie zelf laat zien of ie nu naast de merrie loopt of niet
En er zijn veulens die compleet uit hun dak gaan tijdens hun rondje... Heel jammer, maar niks aan te doen als ze zich dan niet goed laten zien!corinepgek schreef:Kan je daar nog iets aan trainen?
Je veulen moet iig goed halstermak zijn
En meer kun je er ook niet aan trainen voor mijn gevoel. Beest is zo als ie is en hij moet z'n eigen op dat moment goed laten zien
en het is gewoon leuk dat we alles zelf kunnen doen.