Heb er al meerdere mogen rijden, maar van de andere 3, weet ik de verschillen niet zo goed. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heb er al meerdere mogen rijden, maar van de andere 3, weet ik de verschillen niet zo goed. Sidera schreef:Ok extreem verschillend zijn ze niet, de lusitano en de andalusier waren vroeger ook 1 ras.
Maar lang geleden zijn ze gesplitst. De Lusitano komt uit Portugal (uit het gebied wat de romeinen lusitanie noemde) en de Andalusier uit spanje (uit andalusie) het verschil zit in karacter en bouw.
zasread schreef:Sidera schreef:Ok extreem verschillend zijn ze niet, de lusitano en de andalusier waren vroeger ook 1 ras.
Maar lang geleden zijn ze gesplitst. De Lusitano komt uit Portugal (uit het gebied wat de romeinen lusitanie noemde) en de Andalusier uit spanje (uit andalusie) het verschil zit in karacter en bouw.
Zo lang geleden was dat nou ook weer niet. In 1967 is het stamboek van de Lusitano en P.R.E. (andalusier) gesplitst.
Het karakter verschilt eigenlijk vrij wel niet. Qua bouw zijn de Lusitano's vaak wat luxer en hebben ze wat meer een ramsneus, maar soms zijn ze ook zeker niet uit elkaar te houden, de P.R.E. en de Lusitano.
? Stond er soms een leuke??? Ze hebben er genoeg dat is zeker! Ik vond Jugueton (of hoe je dat schrijft) zo'n schatje. Niet de knapste, en niet de stoerste, niet de best bewegende, maar wat een lieverd.