NatasjavE schreef:Janine1990 schreef:Maar uit een KWPN gefokte hengst, evenals Ramiro... Dat ze bij het NRPS erkend zijn zal mij een worst wezen![]()
Dat is hetzelfde als de merrie in mijn profiel, KWPN merrie maar drachtig van een Oldenburger, erkend bij het KWPN. Veulen zal KWPN geregistreerd worden, maar is uit een Oldenburger hengst... Maakt dat het volledig KWPN? Nee...
Nee Ramiro was een Holsteiner en goedgekeurd voor het KWPN. Dat maakt dat Ramiro uit een KWPNmoeder een KWPNer geeft en uit een NRPser een NRPSer.
En als de vader van jouw veulen voor het KWPNggk is dan wel erkend is het veulen volledig KWPN.
Het zijn nl open stamboeken.
Woops, foutje
Maar je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp ook dat het veulen dat uit de merrie komt een KWPN veulen is, omdat SO erkend is bij het KWPN. Dat is het voordeel van open stamboeken, of dat nu KWPN, NRPS, BWP of noem maar op is.
Maar wat ik bedoelde is dat het veulen echt niet KWPN gefokt is, de eigenaresse van de merrie heeft ook even buiten het stamboek geshopt.
Wil overigens wel even zeggen Dees; WAAR haal je in vredesnaam vandaan dat het KWPN niet zal erkennen dat Welt Hit, Ramiro e.d. niet uit het KWPN afkomstig zijn???
http://hengsten.kwpn.nl/openbaar/abonne ... 0000001580
Kijk maar eens even naar het stamboeknummer, daar staat duidelijk dat het een Oldenburger is
Wat kunnen ze er in vredesnaam aan ontkennen? Ik snap absoluut niet waar je het over hebt
Er is niet voor niets afdelingsfokkerij, vooruitstrevend in de sport. En natuurlijk het 'klassieke' van het Gelders/Groningse ras.
Juist shoppen buiten de deur is goed, afwisseling in de bloedvoering, niet in elk dier hoeft Jazz, Ferro, Krack C e.d. te zitten...
Je moet een stamboek ook niet wíllen afkraken he?

Dat is vast en zeker van voor ik mij erin interesseerde...