modehengsten en grootlopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:23

ik hoop dat de mensen om totilas heen net zo n systeem opzetten als bij bijv. contango, de merries zelf uitzoeken, anders word het echt geen doen voor het beest, vrees dat ie er honderdennn te dekken krijgt!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:30

Het is te hopen.
Om van een modehengst te spreken zal je bij dit bewegingsfenomeen idd goed zitten...

lailapri

Re: modehengsten en grootlopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:38

misschien idd een idee om dekbeperkingen op te leggen bij de populaire hengsten want wie zegt dat die minder populaire hengst bij dat boertje niet net zo goed had kunnen worden (om even een schets te maken).

Als ik bij hengsten (pony's!) kijk en zie dat ze meervoudig kampioen zijn denk ik alleen och leuk, mooi meegenomen. Er zijn dingen belangrijker als of die wel of niet in de sport heeft gelopen en de ruiter die hem uitbracht veel of minder talent/dure lessen heeft gehad.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:40

een goed sportpaard maakt idd nog geen goede dekhengst, maar ik vind het wel belangrijk van zowel merrie als hengst dat ze een dusdanig goed karakter (ook onder het zadel) hebben dat ze net dat beetje verder kunnen komen.. dat ze ervoor gaan.. en dat kan je alleen maar zien als ze in de sport hebben gelopen..

lailapri

Re: modehengsten en grootlopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:49

Dat is idd zo, maar als ze niet in de sport hebben gelopen hoeft het niet zo te zijn dat ze dat niet hebben. Ik sellecteer natuurlijk iets anders omdat pony's vaak voor kinderen zijn en teveel pit dan ook wat lastig is voor de meeste ruiters.