IBOP 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Velvet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:51

Hier ben ik ook wel in geinteresseerd.
Heb een 9-jarige Gribaldi die Prok gekeurd is en voorl. keur.
Is het te doen om daar Ibop mee te starten?
Ik heb haar pas een half jaar en ze was drachtig toen ik haar kocht. Er loopt nu een veulen van San Remo bij van ruim 2 maanden.
Wilde er binnenkort eens op gaan pakken en kijken of ze voor ibop kan.

caro29

Re: IBOP 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:30

Mijn merrie is naar de IBOP gegaan toen zij 6 jaar was. Is geslaagd en Ster verklaard. Als een paard een goed niveau onder het zadel loopt > M niveau dan maakt leeftijd niks uit. Dit hoorde ik van iemand die bij het KWPN werkt. Dan hoeft het ook geen wedstrijden of zo te lopen. Ze kijken naar de aanleg/kwaliteit. Heb wel gemerkt dat wanneer je er een ruiter op zet die bekend is bij de IBOP jouw merrie meer kans van slagen heeft..

@velvet ik zou het gewoon proberen maar is zij niet al op de IBOP geweest?

Velvet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:48

Nee, ze is daar nog niet geweest.
Heeft nu 3 veulens gehad. Ik wilde haar veulen van dit jaar graag op de veulenveiling hebben maar merkte dat ze daar veel waarde hechten aan de predikaten van de moeder.
Omdat de merrie prok gekeurd is en voorlopig keur is het natuurlijk het mooiste als ze de ibop haalt en dan gelijk elite is.
gisteren zijn we er voor het eerst op gaan zitten maar dat viel nog niet mee. Hoewel ze toch wel gereden is.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:30

Ik heb even een vraag, mijn merrie doet mee met de IBOP in Panningen. Ze is al stamboek, maar kan je dan ook de stamboekopname nog doen? Als ze de IBOP haalt? Zodat ze eventueel ster kan worden?

Moet je dan op het formulier in vullen, dressuurproef + stamboekopname?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:17

Quir schreef:
Ik heb even een vraag, mijn merrie doet mee met de IBOP in Panningen. Ze is al stamboek, maar kan je dan ook de stamboekopname nog doen? Als ze de IBOP haalt? Zodat ze eventueel ster kan worden?

Ja, dat klopt, als ze bij de stamboekopname 70 pnt voor exterieur heeft gehaald, dan is ze als ze voor de ibop slaagt, volgens mij direkt ster.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:21

misterA schreef:
Quir schreef:

Ja, dat klopt, als ze bij de stamboekopname 70 pnt voor exterieur heeft gehaald, dan is ze als ze voor de ibop slaagt, volgens mij direkt ster.

Ze had alleen echter 68 punten op de stamboekopname als 3-jarige (was in 2005), met de opmerking te schraal. Dat was ze ook.
Dus als ze nu IBOP zou halen, is ze nog niet direct ster. Alleen kan je dan op de IBOP nog mee doen met de stamboekopnamen, voor wel het Ster predikaat. (er is namelijk wel de mogelijkheid tot mee doen van de stamboek opname en wordt er het voorbeeld genoemd als het paard nog niet is opgenomen in het stamboek. Vandaar dus mijn vraag of mijn merrie wel daar aan mee kan doen, terwijl ze wel al is opgenomen in het stamboek)

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:37

Ook als de merrie al is opgenomen kan ze meedoen aan de ibob en aansluitend aan de stamboekopname.
Dit staat op de KWPN site:
Ook eerder in het stamboek opgenomen merries kunnen tijdens deze stamboekkeuring, na afloop van hun IBOP, worden aangeboden voor een hoger predikaat.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:55

Oké, dus dan moet ik opgegeven dressuurproef + stamboekopname. Ben je na de IBOP verplicht mee te doen? Als de de IBOP niet haalt, heeft de stamboekopname namelijk geen nut. :)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:48

Volgens mij zijn ze daar op de IBOP zelf nog vrij flexibel in. De jury snapt ook wel dat als ze de IBOP niet haalt het geen zin heeft om haar voor graadverhoging aan te bieden.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:52

Hoi,
Ik zit ook te denken aan een IBOP met mijn 5 jarige, aankomende januari 6. Ze is een San Remo x Gribaldi x Donnerschlag(Donnerhall) x Apolonius, 1.63m. Ze is nog niet op de keuring geweest. Ik ga met dr nu M1 starten en in training zijn we ong M2. Zelf vind ik dat ze leuk kan bewegen, maar dat vind je vaak van je eigen paard.

Moet je voor die IBOP vooral gas geven en niet te tuttig rijden? Show idee?? Dit zou ik graag willen weten. Hoe het allemaal gaat met betrekking tot het rijden.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:57

Kit_for_ever schreef:
Volgens mij zijn ze daar op de IBOP zelf nog vrij flexibel in. De jury snapt ook wel dat als ze de IBOP niet haalt het geen zin heeft om haar voor graadverhoging aan te bieden.

de jury heeft juist graag dat het paard wordt aangeboden voor de stamboekopname, vanwege de informatie-vergaring en daardoor het maken van indexen van de hengsten. (meten is weten)

Zelf start ik 2 3-jarigen op 3 november in Luttenberg voor de IBOP, beide dressuur, 1tje ook voor stamboekopname (register A merrie)

voor de IBOP willen ze niet een puur proefgerichte africhting zien, maar ook neit het 'pavo-cup, voorbeenzwaai' idee. gewoon correct afgericht, de basisgangen, souplesse, werkwilligheid. je mag best een foutje maken, het gaat om het totale beeld van het proefje van 6/7 minuten en het kwartier dat je met 3 anderen combi's gezamenlijk de oefeningen laat zien die de jury voorschrijft. Uiteraard graad van africhting naar leeftijd van het paard.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:16

Ik heb me opgegeven voor de IBOP+stamboekopname in Bunschoten op 19 november. Ben blij om te lezen dat het niet zo proefgericht is als op wedstrijd, Savanne kan nogal heet worden en dat levert niet zulke mooie gangen op! Ik heb er zin in, ben al voorbereidingen aan het treffen!

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:48

Ik deo mee met de Ibop in Lisse, met een 3 jarige Lingh x Ferro.
Deze heb ik ook opgegeven voor stamboekopname.
Een vriendin van mij rijd mijn andere paard, een 5 jarige Krack C x Ferro. Op de stamboekopname had ze 75 voor beweging maar helaas 65 voor exterieur. Is het dan nog zinvol om haar naast de IBOP nogmaals voor stamboekopname aan te bieden? (dus voor ster perdikaat?)
Zoals ik het heb begrepen wordt ze niet automatisch ster als ze het IBOP predikaat zou halen omdat ze tijdens de stamboekopname geen 70 punten had voor exterieur.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:47

ja, dat is zeker het proberen waard. Als ze een goede IBOP loopt, zijn ze sneller geneigd de 65 punten op te trekken naar 70.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:02

onthoud alleen wel dat een paard maar 1 keer per jaar mag worden aangeboden voor de stamboekopname (70 punten exterieur eis).

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:55

ok, ze is dit jaar op de stamboekopname geweest, dus dan mag ze pas weer in 2011 voor ster aangeboden worden?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:26

Wie rijd er mee of heeft er een paard mee lopen op de IBOP 2 oktober, Panningen?

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:57

Wie komt er voor de IBOP naar Vlaardingen 30 november? Het is voor het eerst bij ons en ik heb het zelf nog nooit gezien dus ik ben benieuwd :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:23

Quir schreef:
Wie rijd er mee of heeft er een paard mee lopen op de IBOP 2 oktober, Panningen?

merrie die ik reed, die doet morgen mee :)
Billy jean, V. dutch dormello

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:42

Oke, leuk!
Moet je IBOP proef trouwens uit je hoofd rijden? :)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:53

Nee, hij mag gelezen worden :)

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:00

Ik doe ook mee!
In november is die volgens mij?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:48

ilse_dgraam schreef:
Ik doe ook mee!
In november is die volgens mij?

Dat ligt eraan, welke provicie? In Utrecht is ie in november!

Ik ben al voorbereidingen aan het treffen voor de IBOP. Hoefsmid komt volgende week, en dan gaat ook het scheerapparaat erover!

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:33

komt er nog iemand van bokt donderdag naar de ibop in roosendaal ?

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:18

Ik ga in principe volgende dinsdag(26ste) naar oosteind.Als het lukt...
Kreeg vandaag een mail dat mijn lidgeld niet betaald is!! :? :? Ik krijg al heel het jaar gewoon IDS,heb zelfs een veulen ingeschreven,kan gewoon met mijn lidnummer inloggen op www.kwpn.nl etc.
En daar komen ze nu pas achter!!Ik heb 4 weken geleden al ingeschreven.Hadden ze toch iets eerder iets kunnen laten weten! -:(-