Met een springgefokte de dressuurring in..? Wie..!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:21

Elisa2 schreef:
Goodtimes is een geweldige allrounder die ook hele goede dressuurpaarden brengt.Niet zo vreemd dus..ik zie dat bloed zeer graag.
http://www.ipshorsegroup.nl/nl/ipsluckytimes
In een dressuurpaard..

Marlous: welke Grib was dat dan? er zijn zoveel Grib nakomelingen,logisch dat daar ook een aantal niet zo'n goede tussen zitten.Overigens vind ik van Grib zelf de stap een pluspunt,zijn draf en galop zijn iets minder.Ook zijn nakomelingen vererven vaak geen spectaculaire draf van hem.

Wat een leuke ruin
moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van hem gehoord had. Wel fijn om te weten dat een goodtimes zo hoog in de dressuur is gekomen toch weer anders dan telkens die Jazz-en. :)

Zooist

Re: Met een springgefokte de dressuurring in..? Wie..!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:16

Een 7,5 voor de stap, daar kan menig paard een puntje aan zuigen als ze voor de HK commissie komen.

Ik vind ook de stap de beste gang van vele Gribaldi's.

En het stekerige voorbeen is typisch trakhener en heeft niks
met de kwaliteit van de stap te maken.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:33

Ik rijd ook met een 100% spring gefokte pony dressuur.
Zijn vader is Koriander en vader van moeder is Hollywood.
Ik rijd nu B met 4 winstpunten. Hij kan het wel,maar is helaas erg lastig in de aanleuning. Hij loopt liever in springhouding, dus is erg onrustig in de aanleuning laat 1 tel los maar komt direct weer omhoog. Soms heeft hij van die dagen dat het wel kan en dan loopt hij geweldig, dan zou hij zelfs Z kunnen lopen.
Het gaat al beter dan een tijdje geleden maar nog niet goed genoeg om makkelijk me winstpunt te rijden, heb al 2x 180 gereden en het hoogste is 186.
Ik spring wel met hem maar ook hier erg moeilijk mee in het begin, als je het niet goed deed, deed hij het ook niet en hij was heel vorzichtig in het begin en vond veel dingen eng. Gelukkig weet ik nu precies hoe ik hem moet rijden met springen, en hij is minder bang, en blijft graag van het hout af. Ik heb een paar keer officeel gestart maar ben steeds uitgebeld of er af gevallen omdat ik zo zenuwachtig was dat ik hem niet meer rijdde. Ik ga van de zomer SGW beoefenen door de regio training en oefencross en BB te starten.

Gr. sanurie

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:39

Ik rij ook op een springgefokt paard in de dressuur. zij is een Pacific X Wellington x Zevenster. Krijg haar niet over 1 hindernis maar in de dressuur ring is ze een topper. we zijn nu net M2 gestart.
Het is de bedoeling om zo ver mogelijk te komen met haar, zeker nu wij ook de kas rijgen van de eigenaar. (ze werd ook als fokmerrie gebruikt en blijft nu gust)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:43

Ik heb een 5 jarige merrie. Goodtimes x Burggraaf x Notaris. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=224839
Ze is een enorme allrounder. Ze is nog niet in de sport uitgebracht. Daar ze eerste een veulen heeft gekregen. van het voorjaar wil ik met haar beginnen. Als eerste in de dressuur.

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:47

Mijn zus rijd met een Nassau in het L1.
Ik ga binnenkort B starten met mijn Cavalier :D .

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:00

Ja, hier ook. Ik rij met een 5 jarige springgefokte merrie in de L1 dressuur.
Viktor v/h plutoniahof x Toulon

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:09

Ik geloof dat elk gezond paard met voldoende basisgangen door middel van juiste en geduldige training, de basisklassen kan doorlopen, ongeacht de fokrichting.

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:32

Mijn pony is springgefokt zijn ouders hebben allebei Z gesprongen. Ik heb nu 3 dressuur wedstrijden met hem gereden en 3 winstpunten dus gaat goed!:D
We willen van de zomer ook gaan springen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:14

JPS schreef:
Ik geloof dat elk gezond paard met voldoende basisgangen door middel van juiste en geduldige training, de basisklassen kan doorlopen, ongeacht de fokrichting.

ben ik helemaal met je eens
en ik vind ook dat een elk paard dat zelfs moet kunnen..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:17

Ik heb ook een springgefokt paard. Heb hem nu 1,5 jaar, heeft hiervoor eigenlijk niks gedaan en ben nu M1 +1. Dressuur gaat eigenlijk beter af dan het springen. Dressuur met een springpaard gaat makkelijker dan met een dressuurpaard springen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:18

Elisa2 schreef:
Goodtimes is een geweldige allrounder die ook hele goede dressuurpaarden brengt.Niet zo vreemd dus..ik zie dat bloed zeer graag.
http://www.ipshorsegroup.nl/nl/ipsluckytimes
In een dressuurpaard..

Marlous: welke Grib was dat dan? er zijn zoveel Grib nakomelingen,logisch dat daar ook een aantal niet zo'n goede tussen zitten.Overigens vind ik van Grib zelf de stap een pluspunt,zijn draf en galop zijn iets minder.Ook zijn nakomelingen vererven vaak geen spectaculaire draf van hem.

No Limit is geen allrounder, No limit is echt puur springen. Ik vind het een geweldige kruising, zeker omdat ze beide zo goed kan. jammer dat de kans nogal groot is dat er een E pony uit komt..

Ik zie maar weinig Grib's die fatsoenlijk kunnen stappen als ze op een hoger niveau lopen, dat betekend niet dat Gribaldi zelf niet kan stappen.. Hij kan dit ook niet altijd doorerfen naar de rest van zijn nakomelingen.

Maar zoals ik al eerder zei vind ik al die pure dressuurhengsten en pure springhengsten helemaal niets, ben blij dat Totilas elke keer maar weer laat zien dat je met een halve springer (de moederlijnen zijn ouderwets "spring"bloed) ook nog geweldig kan presteren in de GP.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:22

Ook die van mij zou springgefokt zijn, ik ben er zelf absoluut niet in thuis. Vind het ook eigenlijk niet zo interessant maar kom er nu wel achter dat het wel veel voordelen heeft! Ik heb hem als dressuurpaard gekocht op bijna 7jarige leeftijd, geen moer gedaan en ook nooit gesprongen. Nu wordt hij dit jaar 12 en dressuurt Z1, springt en crosst op beginnerniveau maar dat laatste ligt meer aan mij dan aan hem. Ik heb er een bijzonder leuk paard aan en zou, als ik ooit nog eens aan een nieuw paard begin, er wat bewuster naar kijken en op zoek gaan denk ik!

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:30

ik heb een burggraaf en rij l2 met winstpunten.

waar ik binnen rij rijd een vrouw karin petterson die rijd een springgericht paard net onder de kur op muziek maar dan heb je denk ik wel een uitzondering.

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:41

Ik heb eigenlijk alleen maar springgefokte paarden gereden en dan spring ik er weleens mee maar over het algemeen rijdt ik dressuur.
Ik heb een Triton x Legaat in het M2 gereden.
Een Voltaire x Criolle in het M1
Nu rij ik een net 4 jarige dat is een Abke x Voltaire deze ga ik alleen maar dressuur starten en het lijkt nu al een heel goed dressuurpaard te worden.

Ik heb eigenlijk nooit bewust voor springpaarden gekozen maar het past mij wel het beste ben ik achter.

Succes met je paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:48

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:57

__Marloes schreef:
JPS schreef:

ben ik helemaal met je eens
en ik vind ook dat een elk paard dat zelfs moet kunnen..

Zo denk ik er ook over.

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:26

Ik heb een spring gefokte hengst maar, nog niet uitgebracht, maar mensen op stal, maar ook de DA en hoefsmit en fisio vinden hem super bewegen en gebouwd en verwachten allemaal dat het een dressuur paard is.
Veel mensen op stal stonden ook vaak te kwijlen om dat ze hem zo goed vonden lopen.

Laatst ook kwam er iemand spring les geven, staat heel mooi op te scheppen over spring paarden/hengsten en ook over hoe moeilijk hengsten waren.

En zegt dan jamaar voor een dressuurhengst is hij wel erg mooi rustig. Toen we de afstamming zeiden, werd hij ineens erg stil.

Vind ook dat een springpaard beter hoog in de dressuur kan lopen dan dat een dressuurpaard kan springen, dat komt veel minder voor. In het laatste KWPN nummer stond er ook een heel stuk in over o.a. anky die vertelde dat een goed dressuurpaard springbloed moet voeren voor de handigheid.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:38

Mijn ava is mijn springegefokte.....

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:54

paard van mijn vriendin is een odermus x skipper geloof ik en uit de dwermie moederlijk.. vol springen dus.. :D en is nu z dressuur..

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:59

Ik heb nu een eigenlijk springgefokte E pony, van het paard Bravour ..
Alleen het is niet echt een springpony, zijn bouw zelfs niet echt .. ;o.
De moeder is vrij onbekend voor mij, en voor internet ook dus ik zou niet weten waarom hij nou zo dressuurtachtig is xd.

Verder is het wel een top springpaardje, daar niet van ..
Maar voor de dressuur is hij net iets meer geschikt :).

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:29

Ons paard zit geen druppel dressuurbloed in.
Matterhorn x Monaco x Wisconsin
Gaat nu de L2 dressuur in en doet het zeker niet slecht. Ging niet altijd even makkelijk maar dat komt omdat hij gewoon nog lang doorgroeide en slungelig was en de ruiter (ikke dus...) niet beter was :D
Hij loopt overigens ook L springen en L sgw.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:32

Mijn Numero Uno x Elcaro x Telstar loopt nu M2 dressuur.
Goed, ik moet wat meer mijn best doen om haar goed gedragen op het achterbeen te laten lopen. Ook heeft ze minder oprichting die de meeste dressuurpaarden al van nature hebben.
Maar ze is goed afgericht en gaat de Z ook zeker halen!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:51

ambre schreef:
Ik rij met mijn belgisch gefokte Lys de darmen ZZ zwaar.Merk geen verschil met dressuur gefokte paarden.

hallo heb je dat paard nog ik rij ook met een Lys de Z proeven zijn wel niet de makkelijkste hé

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:35

Ik heb een numero uno merrie waarmee ik nu in het L2 rij en dit gaat prima we hebben al de punten voor het M1