Advies gezocht bij aankoop 2.5 jarige hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:09

eilander schreef:
Nee,Ts wil voor een duppie op de eerste rang!!!
Dat wil ik ook wel maar ik ben ook fokker!!!!
Zelfs mijn veulens gaan niet voor 3000 euro weg!!!

Dat willen we allemaal wel toch?

Somebody_

Re: Advies gezocht bij aankoop 2.5 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:14

@Eilander: Misschien kun je even ophouden met persoonlijk aanvallen. Wat mijn portemonnee en ik willen uitgeven voor DIT PAARD is MIJN pakkie an!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:20

merelhof schreef:
@somebody, had je wel kunnen verwachten dat hier een discussie van ging komen , niet? Vind het vooral unfair tegenover de fokker, drie jaar werk, drie jaar hoop, heb je een fijn correct paard, je vraagt je prijs (niet eens zo heel veel, gewoon de kostprijs en een beetje winst) en dan mag iedereen hem even afzeiken op het internet.

TS zeikt het paard niet af, goed lezen is ook een kleine moeite he?!
Ze had er gewoon geen (persoonlijke) WOW gevoel bij.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:27

Even wat recht zetten omdat ik net wat Pb's ontvang!!!
Ik scheld NIEMAND hier verrot!!!!
Ts voelt zich persoonlijk aangevallen kennelijk gezien haar Pb's aan mij gericht.
Maar als ze zelf even terug leest ziet ze dat in mijn eerste post niet over haar gesproken wordt maar over diverse mensen welke een minimaal bod noemen!!!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:39

Ja ,en op dat advies wordt gereageerd door mensen(NIET JIJ!!!!) welke zeggen dat zo'n dier met 3000 euro meer dan betaald is!!!!
Laat ik nou net als fokker weten wat de kosten van dekken ,opfok en aankoop van (goed) fokmateriaal zijn!!
Dan is 3000 euro voor een paard wat(net) niet goed genoeg is voor de HK TE WEINIG!!!!!!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:40

Waarom haal je nou weer een bericht weg????

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:41

Ok. Tijd om er over op te houden, wat mij betreft! Ik snap wat je bedoeld hoor, dit paard is zeker meer waard dan 3000 euro(vandaar ook dat ie niet voor minder dan 5000 weg gaat!). :j

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:19

Wat ik niet goed begrijp is dat er hier (bijna) ruzie otstaat over de prijs van een paard,waarvan de grote hoop die dit topic volgen enkel een foto heeft gezien en de afstamming weten.Hoe kun je daar in godsnaam een objectieve uitspraak over doen?

Verder ga ik ook wel mee in wat Madeliefjes zegt:
Madeliefjes schreef:
Ik denk dat we met zijn allen wel even realistisch moeten blijven. De paardenprijzen zijn op het moment niet zoals ze tot een jaar geleden waren. Economische crisis heet dat........ (Of hebben jullie daar geen last van?). Wat de fokker ook voor het paard wil hebben er zijn een hoop mensen die het er nu echt niet voor gaan betalen. Ben bang dat het daar meer vanaf gaat hangen in de komende maanden dan wat wij willen dat een paard met een bepaald papiertje waard is, gebaseerd op prijzen uit het verleden. Maar succes met je zoektocht. Blijf veel prijzen en paarden vergelijken, het moet voor jou goed voelen. En een beetje discussie is goed hoor. Ieder zijn eigen mening.

En inderdaad,een échte aparte(zelfs al is het geen hengstenkeuringsmateriaal) zal best meer mogen kosten.Maar daar tussenin zit nog een hele grote marge(van slecht,naar gewoon,tot goed en zelfs zeer goed),en in welke categorie dit paard valt is moeilijk te beoordelen.Vandaar waarschijnlijk de vele uiteenlopende meningen.

Ik kocht zelf 2 maand geleden een 3 jarige merrie:grote massale merrie,correct gebouwd,met meer dan behoorlijk kwpn papier erbij,100% in orde op de foto's,geen WOW bewegingen maar toch een zeer goede stap,héél fijn draven en een goede galop,wel volledig onbeleerd.Altijd een paard wat de kwaliteiten heeft om lichte tour te lopen(of ze ooit zover raakt is natuurlijk een ander verhaal).
Wel,ik heb dat paard écht geen 5000€ betaald,nog niet bijna!!
Om maar aan te geven dat de crisis wel degelijk invloed heeft op doorsnee kwaliteits paarden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:54

Feelsoproud schreef:
,met meer dan behoorlijk kwpn papier erbij,100% in orde op de foto's,geen WOW bewegingen maar toch een zeer goede stap,héél fijn draven en een goede galop,wel volledig onbeleerd.Altijd een paard wat de kwaliteiten heeft om lichte tour te lopen(of ze ooit zover raakt is natuurlijk een ander verhaal).
Wel,ik heb dat paard écht geen 5000€ betaald,nog niet bijna!!
Om maar aan te geven dat de crisis wel degelijk invloed heeft op doorsnee kwaliteits paarden.

Kan je dat meer dan behoorlijke KWPN papier weergeven. Hoe rijm je geen wow bewegingen met goede stap, fijne draf en een goede galop. Waar leidt je de kwaliteiten voor LT aan af. Wat versta je onder 100% op de foto, want dat komt zelden voor. Maar ja ik zat naast een paar Belgen op een hengstencompetitie en die vertelden dat alle Belgische goed gekeurde hengsten alleen maar nulletjes hadden :D

Ik vind jouw gegevens elkaar wat tegenspreken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:59

Slotje. Dit topic lijkt in moddergooien te veranderen daarbij is het niet netjes om een paard te bespreken vanaf een advertentie.