Totilas KWPN-erkend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuSEQ

Re: Totilas KWPN-erkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:42

Ik vind het mooi dat er zo'n "opvismechanisme" bestaat voor paarden die uitzonderlijk presteren. Of de veulens goed zijn of niet, zien we dan wel, maar het zou zonde zijn om zo'n talent geen goede kans te geven.

Het zou mij trouwens ook verwonderen mocht er in zijn hele sportcarrière helemaal niet mee gefokt worden door zijn eigenaars met eigen merries... Dat hij nu nog niet beschikbaar komt voor het grote publiek, lijkt mij niet meer dan logisch.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:56

Gail schreef:
Mousmous schreef:
Het KWPN heeft Totilas eerst de deur gewezen, en nu willen ze straks weer een hoop eer opstrijken door hem nu te erkennen. Hebben het talent dus eerst niet herkend, hadden in die tijd zeker oogkleppen op en die zijn er nu plotseling vanaf gevallen.????

Is Totilas ooit op de HK geweest dan? Dus wat bedoel je met 'de deur gewezen'? Wat een rare reacties weer. Hoezo promotie-actie. Totilas is al een KWPN-er dus telt mee voor de rankings, daar verandert de erkende status niets aan.

weet ff niet meer wie schreef:
Heel leuk voor Totilas, hopelijk worden zijn nakomelingen net zo veel belovend. Zou ook wel op zijn plaats zijn als ze het zelfde voor Ravel zouden doen, maar dat is misschien weer een hele andere discussie!.

Dit zal nooit een discussie worden want Ravel is gecastreerd, maar dat ter zake...

Dat zal blijken hij heeft al wel een heel stel goede nakomelingen, presteren ook in de nationale sport...

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:56

SuSEQ schreef:
Ik vind het mooi dat er zo'n "opvismechanisme" bestaat voor paarden die uitzonderlijk presteren. Of de veulens goed zijn of niet, zien we dan wel, maar het zou zonde zijn om zo'n talent geen goede kans te geven.

Het zou mij trouwens ook verwonderen mocht er in zijn hele sportcarrière helemaal niet mee gefokt worden door zijn eigenaars met eigen merries... Dat hij nu nog niet beschikbaar komt voor het grote publiek, lijkt mij niet meer dan logisch.

Mooi opvang meganisme, zitten wel wat gaatjes in het net hoor! ;(

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:07

MargreetB schreef:
Het veterinaire rapport zal in In de Strengen worden gepubliceerd.

Ondertussen zijn we volgens mij al 2 IDS verder en ik heb nog steeds geen veterinair rapport gezien. Of lees ik eroverheen!?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:31

Dat is er wrs nog niet, waarom zouden de eigenaren ook? Dat zal er pas komen als hij ter dekking komt.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat het rapport tzt gepubliceerd zal worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:13

De eigenaren bepalen niet of een rapport gepubliceerd wordt, dat doet het KWPN. Van iedere hengst na goedkeuring/erkenning dus ook van Totilas.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:16

Ik neem aan dat je als eigenaar toch uberhaupt zelf beslist of en wanneer je paard veterinair gekeurd wordt?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:39

Vala schreef:
Ik neem aan dat je als eigenaar toch uberhaupt zelf beslist of en wanneer je paard veterinair gekeurd wordt?

Niet als je een paard wilt laten keuren of erkennen als dekhengst, dan maakt de veterinaire keuring deel uit van de procedure.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:19

janderegelaa schreef:
Niet als je een paard wilt laten keuren of erkennen als dekhengst, dan maakt de veterinaire keuring deel uit van de procedure.

Maar de eigenaren hebben, tot in IDS aan toe, duidelijk aangegeven dat ze die erkenning of goedkeuring helemaal niet boeiend vinden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:06

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Maar de eigenaren hebben, tot in IDS aan toe, duidelijk aangegeven dat ze die erkenning of goedkeuring helemaal niet boeiend vinden.

Toch moet er een veterinair rapport zijn want anders kan hij niet erkend worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:23

Hij kan toch ook alvast erkend zijn op voorwaarde van het rapport? Zo begreep ik het althans.

Eigenaren hebben vaak genoeg aangegeven dat ze (nog) geen interesse hadden in het ggk. KWPN geeft aan dat hij erkend wordt, (evt. zonder dat het aangevraagd is).

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:27

Zolang dat rapport er inderdaad maar komt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:28

Ach misschien hebben die inspecteurs het nu gewoon even druk. Zal vast wel komen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:18

Sammie schreef:
Ach misschien hebben die inspecteurs het nu gewoon even druk. Zal vast wel komen :)

Hoe zie je dat voor je
Die inspecteurs trekken Totilas uit zijn box om hem te laten keuren. Ik dacht het niet :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:46

Ik ook niet :')

Misschien hebben diegenen die verantwoordelijk zijn daarvoor nog geen tijd gehad. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze het terrein niet op mogen :D Dan is het helemaal logisch dat er nog geen rapport is :=

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:05

sarabande schreef:
Sammie schreef:

Hoe zie je dat voor je
Die inspecteurs trekken Totilas uit zijn box om hem te laten keuren. Ik dacht het niet :D

Hebben die geen röntgen ogen dan :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:52

Van mij mogen ze hem vlot röntgenologisch keuren; dan weten we tenminste vlot wat er van de OCD geruchten klopt. :)

Maar ik denk niet dat het enige prioriteit heeft bij de eigenaren...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:22

Vind het een beetje raar dat Totilas nu hop één-twee-drie erkend is. Het KWPN ziet haar kansen liggen. Leuk voor de fokkers dat Totilas na zijn sport-carrière gaat dekken, maar vind het erg vreemd van het KWPN dat ze al zo snel zijn met het erkennen van Totilas.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:45

dat heet regels ;) hij loopt grand prix dus als je een goede karakter test (idd in combi met veterinair goed) hebt gedaan dan word hij goedgekeurd dat heeft niks met hype temaken maar met regels

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:49

Hoevaak wordt zo'n paard geboren???
Eens in de 20 jaar mischien???
Een paard dat nu al geschiedenis schrijft (en dat hopenlijk nog lang zal doen)
Het zou een gemiste kans zijn om hem niet te erkennen.
Al geeft hij maar de helft door van wat hij zelf in huis heeft!
En met het karakter lijkt het me ook wel goed te zitten.
En zelf al zou er ergens een chip zitten, dan nog!
Hoeveel fokkers laten hun merrie prok goedkeuren voordat ermee gefokt wordt?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:10

Wat heeft het voor zin om die hengst te laten keuren als de eigenaren nog niet van dekken willen weten. Dan kan het KWPN wel zeggen dat ze hem erkennen, maar als ze er geen gehoor aan geven heeft dat geen ene zin. Als ze zover zijn dat de hengst voor nazaat mag gaan zorgen is het nog vroeg genoeg voor een keuring toch!?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:11

flyfly schreef:
Wat heeft het voor zin om die hengst te laten keuren als de eigenaren nog niet van dekken willen weten. Dan kan het KWPN wel zeggen dat ze hem erkennen, maar als ze er geen gehoor aan geven heeft dat geen ene zin. Als ze zover zijn dat de hengst voor nazaat mag gaan zorgen is het nog vroeg genoeg voor een keuring toch!?

Of jullie kunnen niet lezen of jullie willen niet lezen. De veterinaire keuring is onderdeel van het erkenningsproces. Zonder die keuring geen erkenning. _-:(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:21

Dat is geen kwestie van niet weten of niet lezen, het is gewoon nieuwsgierigheid naar waarom KWPN een hengst te erkent zonder dat essentiele onderdeel.
Dan zou minimaal bekend moeten zijn dat hij voldoet aan de voorwaarden.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 23:13

sarabande schreef:
Dat is geen kwestie van niet weten of niet lezen, het is gewoon nieuwsgierigheid naar waarom KWPN een hengst te erkent zonder dat essentiele onderdeel.
Dan zou minimaal bekend moeten zijn dat hij voldoet aan de voorwaarden.

Klopt, gezondheid staat toch voorop bij het KWPN, ze hebben niet voor niets het prok-verhaal gebracht in de merrie-wereld.

Wij laten tot nu toe nog steeds alle merries prokken en mogen toch minimaal wel verwachten dat het KWPN alle hengsten daar ook aan onderwerpen. Wij doen tot heden nog steeds alles om op een gegeven moment misschien te komen tot een gezonde fokkerij!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 23:19

krackertje schreef:
Klopt, gezondheid staat toch voorop bij het KWPN, ze hebben niet voor niets het prok-verhaal gebracht in de merrie-wereld.

Wij laten tot nu toe nog steeds alle merries prokken en mogen toch minimaal wel verwachten dat het KWPN alle hengsten daar ook aan onderwerpen. Wij doen tot heden nog steeds alles om op een gegeven moment misschien te komen tot een gezonde fokkerij!

Dat doen steeds meer fokkers, het is ook vooral eigen belang. Niets vervelender dan met veel zorg een veulen gecreerd en opgefokt en dan als 2 1/2 niet goed op de foto's.
Ik begrijp dat Totilas voor veel mensen heel aantrekkelijk is als dekhengst.
Maar als ik het verhaal IDS lees waar de fokkers verklaren Prok niet belangrijk te vinden, dan zet ik toch mijn vraagtekens er bij hoe die boodschap bij de fokkers overkomt.