KWPN Afstammelingenkeuringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:34

Iemand naar de Campbell veulens wezen kijken? Ben benieuwd! Verwachten er in mei een veulen van

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:04

Citaat:
http://www.kwpn.nl

Gisteren werden er springveulens beoordeeld van Campbell VDL, Carambole en Singapore.

Evenals voorgaande beoordelingen wordt ook nu een beknopte samenvatting van het rapport bekendgemaakt:

Campbell VDL (Cassini I x Carpaccio)
Wat betreft ontwikkeling wisselende collectie veulens -van voldoende tot zeer royaal- die ruim voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staan. De draf is voldoende van ruimte waarbij het gebruik van het voorbeen vlak is. De galop is voldoende van ruimte. In beweging moeten de veulens meer lichaamsgebruik hebben en het achterbeen resoluter onderbrengen.

Carambole (Cassini I x Concerto II)
Uniforme collectie ruim voldoende ontwikkelde rijtypische veulens die ruim voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staan en veel uitstraling hebben. De draf is voldoende tot ruim voldoende van ruimte waarbij het gebruik van het voorbeen vlak is. De galop is lichtvoetig en goed van ruimte. De veulens bewegen in draf en galop met een goed gebruik van het achterbeen en kunnen goed schakelen.

Singapore (Acorado x Cantus)
Wat betreft ontwikkeling en model wisselende collectie veulens –van net voldoende tot goed- die ruim voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staan. De draf is ruim voldoende van ruimte waarbij het achterbeen resoluter moet ondertreden. De galop is ruim voldoende van ruimte. In beweging hebben de veulens een aansprekend front maar zouden meer balans en lichaamsgebruik moeten hebben.

Heb zelf alleen de Carambole en Singapore veulens gezien. Van Carambole vond ik het erg mooie veulens en fijn bewegen, maar hij durft wel vos en veel wit te geven zeg!

Bij de Singapore veulens was net alsof ze niet vooruit dachten, heb er maar weinig zien galoperen en die beter bewogen waren weer wat minder in het model. Behalve de 3 zelf geselecteerde veulens, die waren zeker een stuk completer.

TeeGee

Re: KWPN Afstammelingenkeuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:06

Ik ga waarschijnlijk maandag naar de afstammingenkeuring van Amadeus in Weerselo. Alleen waar kan ik info vinden over de tijd enzo?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:09

volgens mij op de site van het kwpn!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:25

Ah toch gevonden met de zoekfunctie op die site. Jammer ik dacht dat het wel 's avonds zou zijn.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:36

Vandaag bij Apache geweest. Helaas gleed mijn veulen uit in de stal, kreupel. In overleg met de jury hebben we haar alleen op stand beoordeeld (ze wwas ook al thuis beoordeeld). Ben erg benieuwd naar het rapport, vond het erg aansprekende veulens!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:09

Jamme Rhea, hoop dat het snel goed komt!

Ben heel benieuwd naar Armani, foto's :D!!!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:52

liliputter schreef:

De veulens van Armani vond ik wat wisselend van type, van langgelijnd en luxe tot wat beknopt. Gemiddeld goed ontwikkeld.
Stap is wat kort, de draf over het algemeen goed, lichtvoetig en bergop met meestal een goed ondertredend achterbeen. Wel eens een wat stekerig voorbeen.
Dat zie je ook weer in de galop, voor wat beperkt, achter wel goed.
De hoofden deden veel aan de veulens van United denken.

Eén van de betere veulens was nr. 18, Armani x Uniform, een toegevoegde.

De meeste veulens mochten van Joop drie rondjes, de mindere moest na twee rondjes de baan verlaten :7

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:21

Klinkt opzich wel goed! Ben benieuwd naar beeldmateriaal!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:05

misterA schreef:
liliputter schreef:

De veulens van Armani vond ik wat wisselend van type, van langgelijnd en luxe tot wat beknopt. Gemiddeld goed ontwikkeld.
Stap is wat kort, de draf over het algemeen goed, lichtvoetig en bergop met meestal een goed ondertredend achterbeen. Wel eens een wat stekerig voorbeen.
Dat zie je ook weer in de galop, voor wat beperkt, achter wel goed.
De hoofden deden veel aan de veulens van United denken.

Eén van de betere veulens was nr. 18, Armani x Uniform, een toegevoegde.

De meeste veulens mochten van Joop drie rondjes, de mindere moest na twee rondjes de baan verlaten :7

Ben je ook naar de andere drie geweest? Mag ik vragen wat je daar van vond? :o

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:10

Daar ben ik niet geweest maar inmiddels staat het rapport op de KWPN-site.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:51

KWPN schreef:
Afstammelingenkeuring dressuurveulens afgerond 10-09-2009

Vandaag was de laatste dag dat er dressuurveulens werden beoordeeld. Het betrof veulens van Andretti, Zjengis Khan, Apache en Armani.

Evenals voorgaande beoordelingen wordt ook nu een beknopte samenvatting van het rapport bekendgemaakt:

Andretti (Special D x Sandro Hit)
Collectie uniforme rijtypische, ruim voldoende ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan met uitstraling. De draf is actief en goed van ruimte
De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan een goede ruimte en balans.
In beweging hebben de veulens een goede buiging maar zouden even meer bergop moeten gaan. De veulens bewegen met veel lichaamsgebruik en kunnen goed schakelen.

Zjengis Khan (Rousseau x Rubinstein I)
Wisselende collectie ruim voldoende ontwikkelde, hoogbenige veulens die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan met een neerwaartse romprichting. De draf is voldoende van ruimte met een vlak voorbeen. De galop is voldoende van ruimte. In beweging moeten de veulens meer schoudervrijheid hebben, meer bergop gaan en het achterbeen moet resoluter ondergebracht worden.

Apache (UB 40 x Krack C)
Collectie uniforme rijtypische, goed ontwikkelde veulens die ruim voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staan met een aansprekend front in beweging. De draf is goed van ruimte met een goede buiging in de gewrichten. Het achterbeen zou een enkele maal nog meer kunnen ondertreden. De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan een goede ruimte. In beweging hebben de veulens veel balans, houding en kunnen goed schakelen.

Armani (United x Jazz)
Collectie uniforme hoogbenige veulens die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. De draf is voldoende van ruimte. Het voorbeengebruik is wisselend, van strak tot ruim voldoende heffing. De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan een ruim voldoende ruimte en een goede balans. De veulens hebben in beweging een goede houding en een wisselend lichaamsgebruik. Het achterbeen zou resoluter moeten ondertreden

Ik ben bij Zjengis begonnen en #@%# rijdt je zo'n #@!$& eind, beginnen ze nog vroeger ook :( -:(- !!! Gelukkig niet erg veel aan gemist, vond ze ook wat wisselend. Beweging kon wat resoluter en ik had het idee dat ze meer met de rem in gedachte aan het lopen waren als met het gaspedaal. Het kwam er gewoon niet uit. Maat zat denk ik wel goed, massa ook, niet verfijnt tov de merrie, maar ook niet lomp.

Apache, was ik wel over te spreken. Lopen met knietje en afdruk, niet zo veel als bij Ampere en Alexandro, maar wel leuk met als aandachtspunt een beetje vasthouden in de rug, het mag meer souplesse hebben. Qua types leuk, met best wat meer als normale hals breedte (zeg maar wat zwaarder). Hals en hoofd leuk gedragen, hoofd kon zo hier en daar wat sprekender.

Nr 12 Apache x Narina (moeder van Tolando) stills van video
Afbeelding
Afbeelding

Armani, tja wat zal ik er van zeggen, de meeste vond ik toch wel vierkant ogen, de romp lengte mag van mij wel iets langer. Wisselend qua lopen, van goed tot wat gewoon. De maat van papa (bijna 180) zag ik niet gelijk in de veulens terug.

Rhea schreef:
Vandaag bij Apache geweest. Helaas gleed mijn veulen uit in de stal, kreupel. In overleg met de jury hebben we haar alleen op stand beoordeeld (ze wwas ook al thuis beoordeeld). Ben erg benieuwd naar het rapport, vond het erg aansprekende veulens!
Ja balen zeg, zo staat ze en zo ligt ze :? . Hopelijk is het snel weer beter.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 08:32

Ergens anders op bokt over Zjengis:
Raiza schreef:
Het was erg gezellig, ze hadden het netjes georganiseerd.
Ik vond de veulens een beetje wisselend.
Vond vooral de veulens uit de meer "basis"merries heel erg meevallen. De veulens uit de bloederige merries vond ik te iel en vaak een te verticale hals hebben. Qua bouw vond ik ze redelijk uniform, maar qua gangen zat er veel verschil in. Meeste hadden wel een goed gebruik van het achterbeen, maar zouden voor iets meer schoudervrijheid mogen hebben. Sommige kwamen wel goed uit de schouder. Galop was moeilijker te beoordelen, veel veulens draafden makkelijker dan galopperen.

Even gauw een paar foto's. Kan de afstamming van moederskant er nu niet bijzoeken, manlief heeft het boekje in de auto van zijn werk laten liggen en die staat nu niet thuis.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rest zie: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZRWUJCVH

en de knappe papa himself :+:
Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:35

ik had graag bij armani willen gaan kijken, maar helaas moest ik werken.
mocht er iemand foto/film materiaal van hebben.......

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:39

Ik heb geholpen bij de veulens van Zjengis khan en volgens mij zijn we gewoon om half 11 begonnen. We stonden namelijk om 10 uur de veulens en moeders nog te olien. Bij deze veulens vond ik vooral de bloederige koppies opvallen. En ze waren heel makkelijk in de omgang.

bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:08

Ik hoop eigenlijk dat ART-UMA ook zo'n mooie video van de afstammelingen van Alexandro online gaat zetten. }> :P

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 16:51

Video van Alexandro (kan nog ff duren):

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:28

Uit die Pelgrim !!!! ;) Kan zo bij de betere rijpaardveulens toegevoegd worden. ;)

Met een "losse" galop is er maar 1 : Uit de Davignon x Wendekreis.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:17

Op die uit de Amsterdam na vind ik ze allemaal om te smullen.

Ik steel je video even Art_Uma, die plaats ik even in het Gelderse topic.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 09:00

NatasjavE schreef:

Doe je best *D

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:22

NatasjavE schreef:
Op die uit de Amsterdam na vind ik ze allemaal om te smullen.

Dat vond ik dus ook. Het type was goed maar de bewegingen te gewoon.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:42

kan helaas de film van alexandro P niet zien! Ligt dat aan mij? kan er eventueel een link bij of wil iemand mij de link doorsturen ben erg benieuwd!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:38

Moet je even de tijd voor nemen Joyce.
Als je maar lang genoeg wacht dan lukt het. :D ;)

Laarski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:47

Heeey er waren dus ook bokkers bij Nijhof voor Sir Oldenburg en Singapore?! Wat Leuk!! had ik helemaal niet bij stilgestaan.. :D
Ik was aan het werk, helaas niet goed de veulens kunnen zien.. door alle drukte hiehie :+
Vond de Singapores iig beter dan Sir Oldenburg... Vond er 2 mooie/goeie bij zitten! De Singapore x Burggraaf en nog een.. die was heel brutaal :P

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:19

Ja die uit die Ahorn moeder was dat volgens mij, die bleef maar steigeren. Gelukkig liep die met een goeie voorbrenger, hi hi. Maar dat was wel een mooie om te zien ja, maar kan nog wel wat opvoeding gebruiken :+