[TI] Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:46

Ik wil zeker nog wel een paar veulentjes fokken, er zijn zóveel leuke hengsten waarvan ik benieuwd ben hoe ze met Chub combineren :D Maar ik fok absoluut niet elk jaar, dat heeft niks met verkopen te maken, maar meer met het feit dat Chub allereerst rijpaard is..

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:04

Ik fok heeeeel af en toe eens een veulentje, het was nu alweer 5 jaar geleden dat hier een veulen geboren was.. gewoon voor het plezier.

Hengstjes kan ik hier niet houden, dus meestal probeer ik die te verkopen.. Lukt dat niet, dan hou ik hem gewoon zelf zolang.

Moet hij wel even naar een ander adres totdat hij gecastreerd is tegen die tijd, maar dat is geen probleem verder.

Het volgende eventuele veulen zal ook wel even op zich laten wachten.. Zita wil ik voorlopig even niet meer laten dekken en ik zit door mijn merries heen, ik moet Tess einde deze maand ook in laten slapen helaas..

Vandaar dat ik zelf toch graag een merrie terug heb, om heel af en toe eens een veulen te fokken als ik de merrie "geschikt" vind.. maar voor de verkoop doe ik het niet echt, ik kan gewoon enorm genieten van dat kleine spul in de wei.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:29

Bonita is nu 13, en wij proberen gewoon elk jaar te fokken met d'r (uiteraard wel kijkend naar hoe ze zich eronder voelt; moet wel zeggen dat ik nu een heel open en vrolijke merrie heb nu ze weer drachtig is!)
Heb wel gemerkt dat als ze leeg blijft, dat ze lastig drachtig te krijgen is..
Daarnaast hopen we ooit nog eens een (gezond) merrieveulen te fokken, want dat is nog nooit gebeurt hier ;) om aan te houden als opvolger voor Bonita straks!

Met Kytha willen we ook gaan fokken volgend jaar, maar een beetje afhankelijk van hoe de markt dan is, en niet elk jaar. Bovendien zit ik m'n hoofd nu al te breken over welke hengst :\ valt niet mee voor zo'n kleintje (1.35)

snowdon

Re: Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:17

Hier blijft Chayenne volgend jaar waarschijnlijk leeg, maar wij blijven in elk geval doorfokken tot we een leuke blijver hebben. Dat kan dus na 1 veulen al zijn en dan moeten we nog maar even zien hoe de situatie en alles is.

Rianavaplu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:01

Hier een geweldig mooie jaarling staan, merrie, vol in sok, aparte kleur, en goede afstamming!!
Had ik al wel 20 keer kunnen verkopen, doe ik niet!!
Denk inderdaad dat hengstjes wat moeilijker verkopen!
Twijfel nog om volgend jaar Caitlin te laten dekken, wordt dan toch voor de verkoop. Maar over een paar jaar mag Melua zeker te weten gedekt worden, kijken wat die vererft!!

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:16

blijft idd lastig deze tijd, mijn hoefsmid heeft pasgeleden een 2 jarige tinkerhengst aangeboden gekregen voor 300 euro....
wat voor papier geen idee ik was er niet bij... ook bij hun op stal blijven de stallen vol (NRPS/springpaarden)
blijft lastig paarden verkopen, ik dacht bewust al met het fokken van Oliver als het een hengst werd, zou hij verkocht worden naar een hele goede vriendin van mij, alleen helaas die ziet er door omstandigheden toch van af.... dus nu heb ik ook nog steeds mijn prachtig kereltje te koop. we moeten nog naar de keuring wie weet wat dat opleverd... misschien daar iemand die geinterreseerd is....

als Oliver verkocht is dan gaat zieso komend jaar weer onder de hengst, hopend op dit keer wel een merrie....

Pris_Odes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:03

De meeste mensen zoeken tegenwoordig goedkope tinkers tussen de 0 -700 Omdat het niet erg mee wilt werken met al het geld. En niet iedereen wil meer een tinker helaas. De meeste mensen willen een tinker in een kleur bijv Zwart. Of bruin.,

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:46

Waar baseer je die gegevens op Pris_Odes?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:29

Vond het ook al zeer aparte mening :?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:13

Pris_Odes schreef:
De meeste mensen zoeken tegenwoordig goedkope tinkers tussen de 0 -700 Omdat het niet erg mee wilt werken met al het geld. En niet iedereen wil meer een tinker helaas. De meeste mensen willen een tinker in een kleur bijv Zwart. Of bruin.,

Ow, vandaar die overweldigende interesse voor Eoin! :') en voor de mensen die het niet begrijpen: dit is sarcastisch bedoeld ;)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:23

mmmhhmmm mijn idee is toch eerder dat zwartbont én bruinbont het eerder goed blijft doen, hoe leuker getekend, hoe beter, bij voorkeur met veel kleur, maar ook de witteren doen het de laatste tijd best wel goed, mensen durven uitkomen voor hun voorkeur voor veel wit én blauwe ogen tegenwoordig, heb ik de indruk
effen zwart wil ook wel lukken, bruin is minder geliefd
verder is ook blagdon geen grote publiekstrekker, hoewel er wel liefhebbers voor zijn, zeker als het een beetje een uitgesproken blagdon is met een mooie hoofdtekening

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:28

Apart Frenia. Ik had juist het idee dat blagdon het prima doet en effen bruin beter is dan effen zwart. Je ziet niet zoveel effen bruin, veel vaker zwart.
Maar bont 50/50 blijft altijd de beste combinatie :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:31

Inderdaad Nuage, zo zie ik het ook :j

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:35

Ik denk ook dat bont het het beste doet, en als beste geen 50/50 maar meer 70/30 (dus meer kleur dan wit). Ala Katinka zeg maar. Maarja, die zijn er ook niet zoveel te koop volgens mij.

Vraag me af of TS haar veulen ondertussen verkocht heeft?

En wat denken jullie over de handel in jaarlingen? Volgens mij is die nog slechter dan die van veulens..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:38

Ligt echt een beetje aan de jaarling zelf geloof ik. Heb nu ook Nuadhu te koop en heb al wel reactie gehad. Zegt nog niks natuurlijk. Hope bijvoorbeeld is bijzonder door haar kleur dus die raak je wel zo kwijt denk ik :)

Een jaarling betekent toch een jaar minder opfok. Dus in principe moet dat aantrekkelijker zijn dan een veulen. Want je betaald niet de meerprijs van een jaar opfok. Nuadhu bijvoorbeeld koste in de opfok 110 euro per maand. Dat is 1320 euro. Die krijg ik er nooit meer uit.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:43

Veel mensen raken verliefd op het adorable uiterlijk van een veulen, wat men toch mist bij jaarlingen. Ik denk dat dat in veel gevallen toch een doorslaggevende factor is, wat uiteraard niet zou moeten.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:58

Dat denk ik ook snowdon ,ik heb een vosbonte jaarlingstamboek hengst te koop (die niet weg moet , maar weg mag ) staan, maar tot in tegenstelling met mijn veulens die ik allemaal vrij snel verkocht heb ,krijg ik voor hem vrijwel geen reacties .
Nouja, je hoeft eigenlijk ook maar 1 liefhebber ervoor te krijgen natuurlijk .

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:19

thja hoe verkoop je nu snel je veulen, zoals ik lees hebben er weinig mensen toch problemen gehad met het verkopen van hun veulen, kan iemand mij dan ook helpen om Oliver te verkopen???, misschien dat iemand nog iemand weet of zoekt???

tuurlijk is het zo dat de volledige vraag naar paarden afneemt, nederland is vol qua paarden, kijk maar hoe veel er te koop staat....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:40

Heb je hem al op MP enzo staan?
Wie is zijn vader trouwens?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:24

vandaag na de paardenmarkt geweest, kei leuk hengstje gezien, zou rond de 1.45 worden,m groter denk ik niet, mooi stevig beenwerk, zeer goed behang, 3 kleur
zaterdag vers uit engeland gekomen, jaarling
kwantakosta
700 euro

thja en daar moeten onze veulens dan tegen op boxen, tegen die prijzen...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:26

Heb je foto's gemaakt Dees?
Was dat een jaarling of veulen?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:30

jaarling, nee geen foto's
vnt had er 10 bij allemaal voor 1050 verkocht.. deze paste nie op de wagen dus kwam later, anders was die ook met die andere mee gegaan ( verkocht aan buitenland)
over 14 dagen gaat hij weer een "lading"halen
heb even zijn nummer gevraagd, dus tegen die tijd even daar gaan spieken, is redelijk in de buurt hiero

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:39

bruin is idd zeldzamer dan zwart effen, (vos nog zeldzamer) maar meeste mensen zien toch liever zwart (is mijn idee)

moet zeggen dat ik zelf ook niet zo snel een jaarling zou kopen, is zo echt die naarling-leeftijd en zo moeilijk doorheen te kijken
dus naar mijn gevoel wel logisch dat veulens vlotter verkopen dan jaarlingen

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:30

Mariska_28 schreef:
Heb je hem al op MP enzo staan?
Wie is zijn vader trouwens?

jah heb hem we wel op gehad, totaal geen reacties, net als hier onder bokt, ook op mensen gereageerd die soortgelijk zoeken, maar iedere keer te laat of te duur advertentie van marktplaats is er af en op bokt is ergens onderaan verdwenen

vader is Celtic Mist
vanavond nieuwe foto's maken echt standfoto's en dan maar weer opnieuw proberen, maar ondertussen als iemand iets weet (of zelf intresse heeft ;) )