Pipo"]
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook een vreemd iets vind, een paard afmaken omdat ze luchtzuigen!
Kijk als zo dier daar zwaar onder lijdt, een enorm scharminkel wordt, iedere dag koliek heeft.............ga zo maar door. Dan zou ik eerst kijken wat ik er aan kon doen om het te verminderen.
Maar zo werd het niet gebracht!! En op de manier waarop het verteld werd, vind ik het ook ronduit idioot dat je zo dier laat afmaken!
[/quote]
Idd, zo werd het ook niet gebracht. En dan later op de achterste benen staan en schrijven dat we haar niet kennen. Denk ook niet dat dat hoeft, dat kennen gedeelte
[quote="Sjuimpje"]
Ik zou zeggen, lees mijn posts eens door, daarin staat duidelijk dat ik aangeef dat er verschillende gradaties zijn van luchtzuigen, gradaties waarin het paard er geen hinder van ondervindt, gradaties van wel, en gradaties dat het bekand diermishandeling is om zo'n dier nog te laten leven.
[/quote]
van dat laten leven, zo denk ik nou ook over alle mensen in de maatschappij die niet meer kunnen functioneren vanwege een verslaving. Gewoon die mensen uit hun lijden halen!
Tuurlijk blijven het dieren en moeten we niet doorslaan, maar ik denk wel dat zelf de meest zwaar verslaafde nog wel een plek kan vinden bij iemand, wie er wel heel veel verstand van heeft en dus dat paard beter kan laten functioneren. Afmaken vanwege zo een luchtzuiggedrag kan ik me dus ook niet voorstellen.
[quote="fabienne schreef:Verder is "het zal je paard/kind/whatever maar wezen" een doodnormale opmerking.
Want niemand zit erop te wachten dat zijn of haar paard dit gaat doen, en je zit er vervolgens mooi mee te kijken.
Doodnormale opmerking. Dus als jij bijvoorbeeld een kind hebt met adhd en iedereen zegt goh, het zal je kind maar wezen, dan zit je er niet mee? Hahaha...