welk ras voor onzekere ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:20

suleilitha schreef:
Smurffie, dat is echt een unicum wat je beschrijft. Maar zal wel eentje zijn geweest uit een oude lijn die ze ouderwets zijn blijven fokken.
Mijn ervaring met friezen is, dat hoe mooier en eleganter ze zijn, des te moeilijker ze zijn. Goeie sportpaarden en menpaarden maar zeer zeker niet voor beginners.

Hm niet mee eens eigenlijk :D Hoewel mijn avatar mss anders doet vermoeden. Friezen zijn idd niet altijd zo koel als koudbloeden maar ik vind ze nog weer een heel niveau koeler dan het gemiddelde kwpn-sportpaard.

Maar goed om op de vraag van TS in te gaan:

Ik ben zelf ook een broekpoeper van de bovenste plank :D maar de paarden waar ik niet bang op ben zijn:

-ijslanders
-haflingers
-fjordjes

Haflingers en fjorden zijn mss wat eigenwijzer en als je snel schrikt van een opstandig bokje zijn die misschien ook wat minder geschikt. Maar als je vooral bang wordt van schrikacties zijn ze zeker wel geschikt. Ijslanders zijn meer meewerkend. Ik vind het ideale familieponys maar daar is niet iedereen het mee eens.
Laatst bijgewerkt door Hinke op 29-05-09 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:21

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 19:25

Nou iedereen bedankt voor het meedenken en discussieren........ik heb nog geen paard gekocht voor mijn dochter ze lest heel veel en rijd in zeeland erg veel buiten in bos en op strand,
ik heb een hele lieve kennis die een 5 jarige kwpn merrie heeft die ook best pittig is maar mijn kind kan er alles mee,erg vreemd.
Zelfs de instructie op onze manege snapt niks van mijn 11 jarige dochter.Ik heb nog geduld en laat haaar voorlopig een hoop ervaring opdoen,bedankt allemaal!!!gr ret

Destino

Re: welk ras voor onzekere ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:17

Dat is mooi om te horen. Laat haar eerst maar ervaring op doen en wellicht is deze merrie iets.

Paard2009

Re: welk ras voor onzekere ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:49

hhahha nee want deze merrie is van mijn vriendin die doet ze voor geen goud weg!!